Epson TW600 Vifte skal byttes!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson TW600 Vifte skal byttes!

Hei. Har hatt en Tw600 i ett par måneder og viften irriterer meg noe grenseløst. Dette går jeg ut kommer fra at jeg sitter cirak 50 centimeter fra den og i den anledning hadde jeg tenkt til å bytte ut viften som kommer om bord med en PAPST 12 DB vifte. Det jeg lurer på er om noen vet hvor mange RPM original vifta går? Vil jo ha noe som flytter like mye luft men ikke bråker like mye. Bilder kommer også etterhvert...

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp vært og sett inni prosjektoren igjen. Tenker jeg stikker bort på Epson og spør rett og slett... Siden det ikke er noen her som vet det...

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - En 12db flytter ikke mye luft, epson installerer ikke en mer bråkete vifte enn de behøver. Projektorer er vel en av få produkter hvor produsentene faktisk gjør en innsats for å installere godt balanserte vifter som ikke bråker mer enn nødvendig.
    En 12db vifte flytter halvparten mengde luft i forhold til feks enn 30db vifte. Da sier det seg selv at lampa kommer til å overopphete.
    Mulig at du faktisk må ha projen 50cm fra sitteposisjonen din, men tror det vil være tryggere å ommøblere.

Har en også en epson, ærlig talt så er ikke dette en bråkete proje i "theater" mode.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RPM har ikke noe å si.. bare den flyter like mye luft på gitte volt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •