Motorisert zoom og lens shift

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Motorisert zoom og lens shift

Er det en fordel med motorisert zoom og lens shift? Det jeg tenker på er om dette forandrer seg etter at projektoren er justert inn slik at hyppige justeringer er nødvendig.
    Tenker på å kjøpe projektor og er i ferd med å sette opp en liste med krav til funksjoner og innganger.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du må betale ekstra for å få en PJ med automatisk zoom og lenshift og du kan få en like god PJ uten billiger så la være. Jeg har kun justert zoom\lens shift en gang og det var når jeg monterte den opp. Så jeg må si at det er en bortkastet funksjon hvis man må betale for den.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva "automatisk zoom og lenshift" er for noe , men motorisert og styrt fra fjernkontrollen det kan vel være praktisk i enkelte tilfeller.

Motorisert Zoom og Lens shift har vel ikke så mye for seg før man benytter en form for anamorph linse for å utnytte hele oppløsningen til 16:9 bildebrikekn i projektoren på 2.35:1 kildemateriale og som format på lerret og svitsher mellom 4:3 -16:9 2.35:1 kildemateriale osv. Dette både fordi man trenger å zoome eller flytte bildet, og fordi det kan være vanskelig å justere mannuelt med den anamorphe linsa foran på projektoren.

Har man et fast 16:9 oppsett og benytter oppsettets egene letterbox maskering på sidene til 4:3 og over og under til 2.35:1, så holder det stort sett med en justreing av focus, Lens shift og Zoom ved installasjon, og man har vel ikke like mye glede av å kunne sitte i godstolen å flytte bildet og justere størrelsen med fjernkontrollen.

Er det BenQ 8720 som frister jormot?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •