Oppgradere AMO mkII til mkIII eller kjøpe ny?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere AMO mkII til mkIII eller kjøpe ny?

Hei,

Jeg har som mange andre litt oppgraderingssyke for tiden, og det skjer jo utvilsomt mye spennende på projektorfronten! Jeg har i dag en AMO mkII og vurderer å oppgradere den til mkIII og få den fargekalibrert fra fabrikk. Jeg har lest litt rundt men finner ikke et godt svar på hvor god mkIII faktisk er opp i mot dagens nye projektorer. Noen som har et godt svar til meg? :-)

Takker for alle svar!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

koster jo 10 lapper og oppgradere til mkIII,nå har jo den nye sharpen og mitsubishi kommet til 18 og 19 lapper som jeg tror er bedre enn mkIII blandt annet på grunn av brilliant colour

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Piit
    Hei,

Jeg har som mange andre litt oppgraderingssyke for tiden, og det skjer jo utvilsomt mye spennende på projektorfronten! Jeg har i dag en AMO mkII og vurderer å oppgradere den til mkIII og få den fargekalibrert fra fabrikk. Jeg har lest litt rundt men finner ikke et godt svar på hvor god mkIII faktisk er opp i mot dagens nye projektorer. Noen som har et godt svar til meg? :-)

Takker for alle svar!
    Pris på oppgradering varierer.Spørs hva den kostet når du kjøpte den .
    Var den på "tilbud" til 18-19k , må du ut med 16k + nesten 2k til farge.oppg.
    Gorm har forøvrig et godt innlegg på forskjellene mellom mkII vs mkIII et sted på forumet.Bruk søkemotoren så finner du den.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

dette stemmer ikke,jeg fikk mail ifra PD igår og en oppgradering til MKIII koster 10 lapper,jeg kjøpte den for 18990.-men får du kansje 14-15 lapper for din MKII og kan legge til noen tusen så er det mye nytt som kommer nå.hvis du ikke plages av regnbuer eller får forstyrrelser på netthinnen av fargehjulet så er vel MKIII fortsatt langt fremme i bildekvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    dette stemmer ikke,jeg fikk mail ifra PD igår og en oppgradering til MKIII koster 10 lapper,jeg kjøpte den for 18990.-men får du kansje 14-15 lapper for din MKII og kan legge til noen tusen så er det mye nytt som kommer nå.hvis du ikke plages av regnbuer eller får forstyrrelser på netthinnen av fargehjulet så er vel MKIII fortsatt langt fremme i bildekvalitet
    Jeg har faktisk en mail fra PD som sier 16k.
    De trodde i en tidligere mail at jeg bare skulle betale 10k,men det var helt til noen der sjekket opp hvor "billig" jeg i utgangspunktet hadde fått den for.
    Jeg kjøpte den også for 18990,-
    Når du spurte om oppgardering til mkIII,fortalte du de hva du kjøpte mkII for ?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av DeVeDe
    Jeg har faktisk en mail fra PD som sier 16k.
    De trodde i en tidligere mail at jeg bare skulle betale 10k,men det var helt til noen der sjekket opp hvor "billig" jeg i utgangspunktet hadde fått den for.
    Jeg kjøpte den også for 18990,-
    Når du spurte om oppgardering til mkIII,fortalte du de hva du kjøpte mkII for ?
    ja de kjenner meg der snakket med dem på tlf samt sendte mail.10 lapper fikk jeg beskjed om noe billigere tror jeg hvis jeg ga full pris ny

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ja de kjenner meg der snakket med dem på tlf samt sendte mail.10 lapper fikk jeg beskjed om noe billigere tror jeg hvis jeg ga full pris ny
    Pussig

Jeg har fått følgende info fra PD.

16k hvis man kjøpte mkII til kampanjepris 18990,-
    10k hvis jeg fra før hadde oppgradert fra mkI til mkII
    6k hvis jeg hadde kjøpt mkII, ny til fullpris.

Gidder du å få bekreftet din pris på 10k via PD en gang til ?
    Snakk gjerne med Pål Espen Ruud v/ avd. Service & Quality.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DeVeDe
    Pussig

Jeg har fått følgende info fra PD.

16k hvis man kjøpte mkII til kampanjepris 18990,-
    10k hvis jeg fra før hadde oppgradert fra mkI til mkII
    6k hvis jeg hadde kjøpt mkII, ny til fullpris.

Gidder du å få bekreftet din pris på 10k via PD en gang til ?
    Snakk gjerne med Pål Espen Ruud v/ avd. Service & Quality.
    det skal jeg gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe vits i oppgradering?

Er den fornøyde eier av en MKII og vurderer en oppgradering til MKIII. Er det noe vits i å gjøre det så sent eller har utviklingen gått fra MKIII også slik at det kanskje heller er bedre å kjøpe seg noe helt nytt. Kjører komponent fra en Meridian 596 så en kan vel si at anlegget begynner å bli noe utdatert. Tenker etterhvert selvfølgelig på å få HD i stua men er foreløpig litt avventende.

Har også et ganske stort 15-20 cm langt og 10 cm bredt litt lysere felt på venstre i bildet, er det tegn på at dlp brikken er ødelagt eller er det problemer med linsa? (Har sjekket at det ikke er strø lys fra andre kilder enn projektoren)

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av efh
    Er den fornøyde eier av en MKII og vurderer en oppgradering til MKIII. Er det noe vits i å gjøre det så sent eller har utviklingen gått fra MKIII også slik at det kanskje heller er bedre å kjøpe seg noe helt nytt.
    Dette lurer jeg også på med tanke på alt det som skjermed Pj'er om dagen. Alle synspunkter tas i mot med takk.

peram

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du "kun" må ut med 10k for oppgradering, vil du jo få mye pj for pengene. AMO III er vel vesentlig bedre enn II. Men får du solgt den for si 13-14k, og si du hadde 10k til å oppgradere med; da er du oppe i 23-24k. Da er du nesten oppe i en ny Action M20 (28k).

Men selger du din pj nå, og venter noen få måneder til får du sikkert en Sony VW50 til rundt 30k også. Og den knuser AMO III og M20 (tør jeg påstå uten å ha sett den).

Jeg hadde aldri gitt noe mer enn 10k for en oppgradering, i hvertfall
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppgradering

Kjenner ikke til hva det vil koste å oppgradere fra mkII til mkIII men en mkIII bruker samme DMD som foreksempel model two og M20 (darkchip3). Optikken på mkIII er også meget bra, ulempen med denne modellen er at den ikke har lensshift, noe model two og M20 har.
    men du vil likevel få et meget bra produkt ved å oppgradere, i hvertfall hvis prisen er 10k.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte min mkII her på forumet for 10 lapper+ da evt.oppgradering så er du oppe i 20 lapper og da får du en Benq 8720(15 lapper) som gruser selv mkIII,dette i fra testen Gorm hadde av Benq 8720.Da har du en bedre pj og 5 lapper tilgode.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •