Vurderer og bytte ut min mkII

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Vurderer og bytte ut min mkII

da jeg sliter med"dihetering" altså etter slep i bildet,spesielt på ansikter,synes dette blir mer og mer irriterende henger meg altså stadig mere opp i problemet,dette er som gorm fortalte meg et problem på grunn av fargehjulets hastighet,tror dette problemet er borte på hc3100!
    men jeg har en takhøyde på 215 cm og et lerret på120" så vil det passe med en hc3100 eller noen annen dlp som ikke har dette "dihetering" problemet???

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Graderingene er en "tradeoff" mot høyere hastighet på fargehjulet. BrilliantColor teknologien eliminerer dette problemet, så alle DLP'er med DDP3020 er frie for fenomenet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile takk

takk for svar gorm men hvilken vil passe i min stue og til maks 20 lapper og som er like bra eller bedre enn mkII,håper på hc3100 men vil den passe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer på hvem er best av mk2 og 3100.er bilde behandlingskretsen like bra som som mk2 da jeg også skal bruke den til sport fra satelittv

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder total bildekvalitet mellom PD Model One MKII og Miatubishi HC3000 går i hvertfall min uforbeholdne stemme til HC3000. Regner ikke med at HC3100 blir noe dårligere. Dithering og graderinger er, som Gorm var inne på, omtrent helt borte med de nye med Brilliant Colour.

Trådstarter nevner lav takhøyde (215 cm) og stort lerret (120") i sin kino. Hva blir kasteavstanden fra PJ til lerret? Dersom jeg tolker riktig, vil du slite med de samme problemene som jeg gjør (har 210 cm og 100" lerret). HC3000 vil ved takmontering kaste bildet for langt ned på veggen. I tillegg har jeg kun 3,4 meter kasteavstand og det går også mot HC3000.

Jokeren her kan kanskje være Sharp XV-Z3000. Den kaster bildet "bare" 18 cm ned fra linsesenter, og har en "ekstrem" short throw som passer midt i blinken i min kino. Denne koster jo omtrent det samme som HC3000/3100 og bør være et alternativ.

Kommer snart en test av AK her på forumet, og Gorm skal vel også kanskje se nærmere på denne i "Hjemmekino".

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile takk

takker for svar,sitte avstand til lerret er ca 4,5-5 m men projector kan godt stå lenger bak da jeg har ca 3 m til å gå på,nå er projector 5m ifra lerret,selv om jeg kan ha hc3100 på 5-6 meters avstand så vil altså takhøyden min gjøre at det ikke vil passe???

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 5-6 meter sitteavstand og kun 215 under taket bør absolutt lens-shift være med i betraktningen da de fleste kaster bildet veldig langt ned på den avstanden. Alternativet er å ha den veldig lavt bordmontert, men det er ofte et veldig dårlig alternativ.

Hva med en av de nye LCDene? De har ihverfall justeringsmuligheter nok til å tilfredsstille dine krav, og dithering er jo et ikketema der.... ;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

min mkII klarer jo den avstanden bra,må vel være noen dlp som har omtrent samme spec, på takhøyde,lerret størelse og kasteavstand,virker som de fleste her mener at dlp gir et bedre bilde enn lcd hvis du ikke plages av regnbuer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •