Regnbueeffekt på BenQ W100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Regnbueeffekt på BenQ W100

Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av denne prosjektoren, men er litt skeptisk da dette er en DLP prosjektor. Jeg har lest omtalen i bladet Hjemmekino, men vil gjerne høre fra noen som har hatt denne en stund og som har tidligere hatt eller sett DLP prosjektorer som har problemer med regnebueeffekten. Er dette ett problem på W100?

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer vell ann på øyet som ser ;-)
    Tror nok at du bør prøve titte på den selv før du kjøper.
    Når man kjøper på internett så har man vel en ganske gunstig bytte rett... Hvis du ikke finner den i en butikk\ AVforum medlem som kan gi en test.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Dette kommer vell ann på øyet som ser ;-)
    Nettopp, det er derfor jeg vil høre fra noen som har hatt den en stund og har slitt med regnbueeffekten på tidligere pj'er slik at jeg får et best mulig syn på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking No problem

Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Nettopp, det er derfor jeg vil høre fra noen som har hatt den en stund og har slitt med regnbueeffekten på tidligere pj'er slik at jeg får et best mulig syn på det.
    :-D Jeg har hatt Benq W100 i ca 1 måned og er storfornøyd. Er følsom for regnbuefarger, men med denne prosjektoren er det ikke noe problem. har heller ikke fått noen komentarer fra venner og bekjente om regnbuefarger.
    Har også en kamerat på jobben som kjøpte samme prosjektoren. Tilbakemeldingen derfra er det samme. No rainbow

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Julius
    :-D Jeg har hatt Benq W100 i ca 1 måned og er storfornøyd. Er følsom for regnbuefarger, men med denne prosjektoren er det ikke noe problem. har heller ikke fått noen komentarer fra venner og bekjente om regnbuefarger.
    Har også en kamerat på jobben som kjøpte samme prosjektoren. Tilbakemeldingen derfra er det samme. No rainbow
    Det høres bra ut... hva slags lerret bruker du? Hva synes du om lyslekkasjen, er det et problem egentlig? Så lenge den leverer bra bilder og ingen regnbuer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mere info

Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Det høres bra ut... hva slags lerret bruker du? Hva synes du om lyslekkasjen, er det et problem egentlig? Så lenge den leverer bra bilder og ingen regnbuer.
    Bruker et hjemmelaget rammelerret med hvit duk 160x90. Holder på å lage eget kinorom, så "proff" lerret vil komme når rommet er ferdig. Kjører med S-Video, men skal bytte til HDMI spiller, da blir det HDMI-DVI kabel.
    Kvaliteten på S-Video er ok, men bruk component eller Dvi.
    Prosjektoren brukes bare til film enda, men det kommer vel en X-Box 360 til jul.
    Prosjektoren er takmontert, så strølyset fra den merkes ikke. Anser det som et "ikke problem":-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du først ser regnbuer vil du sansynligvis gjøre det uansett på DLP, med mindre du går for 3chips (noe som ikke akkurat er billig...). Ser selv regnbuer og selv på en bra PJ som mitsubishi HC3000 er det synlig for meg, ikke mye men jeg ser det. Rimelige DLP modeller byr vel som regel på litt mer regnbuer enn de dyrere bl.a pga hastighet på fargehjul.

Hvis du kan teste før evt kjøp er jo det best...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok valget og bestilte denne, og skal hente den på postkontoret imorgen.
    I følge en anmeldelse jeg har lest kjører denne med 4X hastighet på fargehjulet, og fargehjulet har 7 segmenter. Dette betyr jo at sjansen for å bli plaget av dette er redusert betraktelig i forhold til andre budsjett DLP prosjektorer som har 2X hastighet og færre segmenter på fargehjulet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er prosjektor i hus og jeg har sett min aller første film på prosjektoren. Ikke et tegn til regnbueeffekt/rgb-flimmer for verken meg eller samboer.

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ser du har fått svar, men kanskje flere er interessert i erfaringer om dette temaet, så jeg drister meg til å komme med mine erfaringer med regnbuer etter noen måneders bruk.

Og svaret er ja, jeg ser regnbuer, men kun i scener hvor det er stor kontrast, spesielt mellom rent hvitt og svart. Nå skal det sies at jeg er overfølsom for regnbuer. Ingen andre i familien opplever dette som noe problem overhode på prosjektoren.

Har få andre prosjektorer å sammenligne med, men jeg husker at jeg vurderte forgjengeren 5120 en gang, men slo det fra meg etter tre sekunders visning. Så regnbuer overalt, og i motsetning til W100, så virket det som om regnbuene ble stående lenge på lerrettet. Uansett når i filmen jeg flytta blikket, så jeg regnbuer på denne. På 5120 opplevde også kona regnbuene som fryktelig irriterende. Når hun nå ikke ser det overhode på W100, er det helt tydelig at dette har blitt mye bedre!

Newcomer o2asmund sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Fortsatt fornøyd

Fortsatt fornøyd med Benq? Er skikkelig kin på denne, men har snakka med HiFi klubben som hadde Benq før. De sier det var veldig mye tull med dem. Har du hørt noe om det? De sier at man uansett bør opp mot 10 laken for forskjellen er så extrem nedover... Veit ikke. Har du testa den på data/konsoll? Fungerer det bra? Åssen lerret bruker du?

Ser ellers at du holder til i Søgne... Prøver meg på en frekkazz og spør rett ut om det er mulig å komme å myse? Bor i Randesund serdu...:-D Prøvde å sende PM men tror ikke du ville ta i mot det... Ser

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •