Hotte Projektorer høst 2006 (klassevis) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 141
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    når det gjelder nevnte SIM projektor, så bør den være VESENTLIG mye bedre enn sin lillebror med 3 chip 720 paneler, hvis ikke er ikke jeg i tvil om hvilken jeg ville valgt (øh, har valgt mener jeg). 3 chip projektoren franskmennene viste på arken var alt annet enn imponerende etter min oppfatning. Og til 150K svenske må det uten tvil være tidenes dårligste 720p kjøp.
    Er det C3X du snakker om? Mulig den gjorde en dårlig figur når du så den, men den har jevnt over fått veldig god kritikk. I tillegg er det verdt å nevne at C3X ikke er så veldig langt fra å være den rimligste prosjektøren dersom du trenger litt anstendig lysstyrke. Så hvordan det kan være et dårlig kjøp vet jeg ikke. Du nevnte det i en annen tråd - hvorfor kan ikke PD forsvare sin pris på 18k når mkII er den rimligste DLP med lensshift på markedet?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PD mkII har da ikke lens-shift. Og er det model two du mener koster jo den 28k...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig, men det har ikke noe å si. Et godt/dårlig kjøp må begrunnes ut ifra reelle konkurrenter. Eksempelvis er Pearl og C3X i to vidt forskjellige segmenter.

En tenkt LED-prosjektør kan produseres i dag og være overlegen alt annet....såfremt man ikke trenger større enn 40" bilde. En Pearl eller Ruby kan brukes opp til 100". Utover det stiger prisen drastisk dersom man ikke velger å bruke high gain lerreter. Det betyr ikke nødvendigvis at disse er dårlige kjøp.

Et eksempel til. Kaleidescape mediaserver og player er en ekstremt dyr løsning for å spille av DVD'er fra harddisken. Bildet blir ikke noe bedre enn fra en Pixel Magic MB200. Men den har kvaliteter som gjør at den stiller i en egen klasse og kan derfor forsvare prisen. Den har ingen konkurrenter.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg refererte til C3X som er dårlig kjøp, så var det med bakgrunn i at selv model two gir like gode bilder i en normal hjemmkino setting, og ikke minst med tanke på hvor utrolig mye bedre model three 1080 er. Når det gjelder model three 1080 så snakker vi tidenes mest fleksible projektor når det kommer til lysutbytte. C3X koster 150K i sverige, men da må en ut med en anstendig bildeprosessor ved siden av, for i det hele tatt komme opp på et anstendig nivå bildemessig (prisen tatt i betraktning).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sans for dual-lamp arkitekturen og mulighet for styring av lysstyrken, men Model Three 1080 kan ikke sammenlignes med 3-chip. 7500:1 (4400:1 målt) er ved full struping av lyset - ca 300 lumen! Ved full åpning, når lysstyrken kan sammenlignes med 3-chip, har kontrast falt til 1100:1. For ordens skyld - disse målingene er WSR sine av Model Three 1080 sin amerikanske tvilling - DP dVision 1080p.

Effektiviteten og forholdet mellom lysstyrke og kontrast til 3-chip er ikke matchet av andre konstruksjoner og er således i sin egen klasse. 3-chip har selvsagt også andre fordeler over 1-chip (som du vet). C3X kan derfor ikke ses på som et spesielt dårlig kjøp.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under "normale forhold", med en pære i drift og iris halvveis åpen (husk den er basert på BrilliantColor) så målte jeg 6200:1 etter D65 optimalisering. Rett ut av esken målte den litt høyere fargetemperatur ved 100 IRE (mens resten av gråskalaen var perfekt) og da viste kontrastmålingen rett i overkant av 7500:1.
    Og for ordens skyld, den amerikanske "tvillingen" (produsert av PD) har ikke samme nivå på bildeprosessoren som PD's egen modell. Kan også nevne at jeg til dags dato ikke har møtt noen som har sett antydning til rgb-flimmer på denne projektoren, og din påstand om at trechip skal være så mye bedre mener jeg er bare tull. Du mister nemlig den vanvittige skarpheten på grunn av konvergens. Det er til dags dato ikke produsert en projektor med tre fargepaneler/brikker som ikke har et visst problem med konvergens meg bekjent. Spesielt ikke når vi snakker oppløsning på dette nivået.
    Jeg tar det for gitt at du faktisk ikke har sett C3X med egne øyne, for da hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hvordan mener du Ruby står seg mot model three, da Gorm?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, mitt valg av ny projektor er jo en grei indikator om hva jeg mener. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg skjønner
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Lei dårlig lysutbytte, Gorm... Jaja, heldigvis har jeg hatt CRT i mange år, så jeg lærer vel å leve med litt redusert lys... Grattis med ny projje for øvrig, 1080p DLP er uten tvil svært spennende, selv om jeg nok ikke synes argumentet rundt skarphet og konvergens er veldig aktuelt i praksis (er mer en skarpt nok og konvergensen skal det mye til å legge merke til)...

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gleden av å se begge to hjemme hos Gorm. Og min favoritt var VW100. Har du et 4 meter bredt lerret så kan jeg se at man har fordelen av den enorme lystyrken som model Three har. På Gorm sitt lerett og det jeg så med bla. farger og enda høyere filrate var valget "klart". Men vil noen gi en av de til meg så takker jeg ikke nei

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under "normale forhold", med en pære i drift og iris halvveis åpen (husk den er basert på BrilliantColor) så målte jeg 6200:1 etter D65 optimalisering.
    Med hvilken lysstyrke? 6200:1 er et flott tall, men uten lys på skjermen er det ikke verdt stort. Så hvor meget?

Bildeprosessering og annet får være tema for en annen dag.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, mitt valg av ny projektor er jo en grei indikator om hva jeg mener. ;-)
    Synes det hører hjemme i denne tråden med hva bruktpris på Ruby ligger på akkurat nå. Kan du antyde noe ? (Gratulerer med ny pj foresten:-D og ikke ubetydelig tilskudd med CII også går jeg ut fra )
    Ble jo nylig lagt ut en på AVtorget til 60K (med dyrt takfeste).

Ruby er jo en av de hotte projektorene fremdeles så bruktpris er veldig interesant synes jeg.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kan tenke meg en 60-70k er grei pris for en lite brukt Ruby nå... Xenon pæren gjør den fremdeles svært unik... Jeg vurderer faktisk å nedgradere til en VW50 ettersom jeg kunne trengt litt penger til garasje (forhåpentligvis MED dedikert hjemmekino ) så hvis noen er interessert i en veldig lite brukt VW100 (noen titalls timer) til en rundt 65k kan en jo sende en PM (kan hentes i nærheten av Oslo)...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under "normale forhold", med en pære i drift og iris halvveis åpen (husk den er basert på BrilliantColor) så målte jeg 6200:1 etter D65 optimalisering.
    Hva var lysstyrken for denne settingen, Gorm? Jeg er nysgjerrig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    topic? Model three har vel en "egen" tråd.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ON TOPIC: En skikkelig "hot" prosjektør nå er Digital Projection 1080p-250. En lampe, 5000:1 med 2000 lumens. Siden Gorm ikke vil ut med noe tall tipper jeg at dette er 3 ganger så mye lys som Model Three klarer med samme kontrast.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det for slags sprøyt?
    Jeg har ikke målt lysutbyttet i alumens siden det var totalt uinteressant der og da. Lysutbyttet var perfekt for rommet, og det var eneste faktor av interesse. Forøvrig er de kontrastmålingene du refererte til tidligere i tråden det værste sprøytet jeg har lest. Og siden du tydeligvis må har det med teskje, videre diskusjon av model three kan gjøres i egen tråd. På den måten blir det mulig å finne informasjonen for de som måtte finne på å søke etter det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    InFocus kommer med en ny pj: IN78EX.

DC3 1280x720
    3500:1
    Både DVI og HDMI
    1000 ANSI (max)
    Fokus på PnP (Brukervennlighet er viktig for mange)
    Pris: cirka 30k (merkelig høy pris synes jeg)

Mer info:

http://www.infocus.com/Products/Projectors/IN78EX.aspx

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Atle
    En skikkelig "hot" prosjektør nå er Digital Projection 1080p-250. En lampe, 5000:1 med 2000 lumens.
    Prisantydning evt link :-D

Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    InFocus kommer med en ny pj: IN78EX.

DC3 1280x720
    3500:1
    Både DVI og HDMI
    1000 ANSI (max)
    Fokus på PnP (Brukervennlighet er viktig for mange)
    Pris: cirka 30k (merkelig høy pris synes jeg)

Mer info:

http://www.infocus.com/Products/Projectors/IN78EX.aspx
    Flott med både pris og link. Flink gutt :-D :-D :-D
    Enig med deg at den dyr ut til, hvis den ikke har eksepsjonelle egenskaper eller gir bedre bilde enn f. eks Two

Godt det kom noen nye bidrag nå, begynner vel å vannes litt ut. Har vel muligens fått med det hotteste akkurat nå.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •