Offisiell tråd JVC HD-1 (DLA-HD1, 1080p & 15.000:1 CR) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 450
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    nå som cineversum blackwing2 er kommet til samme pris som den nye jvcen så er vel folk som skal kjøpe jvcen i tvil?

Det er vel i utgangspunkt samme maskin som jvcen, men skal jo ha høyere kontrast.

i tillegg er den jo mye tøffere en jvcen mener nå jeg.
    Dette er ikke et forsøk på å starte prisjakt, men dette er vel ikke riktig. BlackwingTwo er priset sist jeg så til 7399 Euro (=ca 64K) JVC har antydet maks veil pris på 59K.
    Dette kan jo ikke gi lik pris på disse to her i Norge?

Er det noe jeg har gått glipp av?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe jeg har gått glipp av?
    Ja ! AVshop er det norske importøren, og prisen er satt til 59.999,- , samme som HD1.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stand corrected...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå går det i allefall fremover, kan virke som om vårt test eksemplar lander i Norge på fredagen. Har jo personlig ikke sett saken enda, så det blir en opplevelse. Utover dette så vil levering av modellen skje rundt 2-3 uken i Februar, godt å se at ventetiden nærmer seg slutt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    kan virke som om vårt test eksemplar lander i Norge på fredagen
    ............ og fra Gardermoen til testrommet på Jessheim er veien svært kort. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, ja skulle vel ikke forundre meg om den er på Jessheim i det hele tatt før jeg får tatt en titt på vidundret :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg stolt få informere forumet om at det første eksemplaret av HD1 har kommet til landet, sjelden jeg er innom jobb på Lørdag , men tenker jeg skal bort å se litt saken i morgen ja. American Chopper i high definition og HD1 høres ut som en fin lørdagsbeskjeftigelse

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, du får kose deg med herligheten ja...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Da må jeg stolt få informere forumet om at det første eksemplaret av HD1 har kommet til landet, sjelden jeg er innom jobb på Lørdag , men tenker jeg skal bort å se litt saken i morgen ja. American Chopper i high definition og HD1 høres ut som en fin lørdagsbeskjeftigelse
    Heldiggris.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en hadde hatt jetfly ... :-P

Du må gjerne komme med en tilbakemelding også, selv om du er inhabil

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at den støyer en del. That is uncool.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at den støyer en del. That is uncool.
    Sitat Opprinnelig postet av UrbanT, AVforums
    I've only run my projectors in low mode. The JVC is probably about the same noise level as an HS60 on high mode, but in fact is less annoying as the noise is a lower frequency, whereas the 60 was higher pitched...if that makes sense

Haven't heard a Pearl in a quiet enough room to make a comment I'm afraid
    For meg høres det ikke galt ut i det heletatt. HS60 er jo "superstille".

Sitat Opprinnelig postet av Adrenochrome, AVforums
    Can't help with the Pearl but I can say the Ruby was quieter than the JVC, not by much mind but quieter just the same.
    Høres jo bra ut...

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke dømme før jeg har hørt selv. HC5000 er vel kongen av stillheten nå for tiden. Om en stund kommer det vel en projektor med HD1 sine bildeevner og HC5000 sin stillhet. Jeg har solgt min projektor og koser meg (med kraftige storbildeabstinenser) på gjerdet for tiden.

På avshop.no finner jeg at HS60 er oppgitt til 23dB og HD1 til 25dB i normal mode og HC5000 19dB i low mode. Det må jo bety at HD1 i et eller annet kinomodus er stillere enn 25dB.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke dømme før jeg har hørt selv. HC5000 er vel kongen av stillheten nå for tiden. Om en stund kommer det vel en projektor med HD1 sine bildeevner og HC5000 sin stillhet. Jeg har solgt min projektor og koser meg (med kraftige storbildeabstinenser) på gjerdet for tiden.

På avshop.no finner jeg at HS60 er oppgitt til 23dB og HD1 til 25dB i normal mode og HC5000 19dB i low mode. Det må jo bety at HD1 i et eller annet kinomodus er stillere enn 25dB.
    HC5000 er i en HELT egen klasse. HS60 bråker også utrolig lite, men likevel mye mer Det nevnes også Ruby her, som er opgitt til 22dB, og at HD1 bråker mer, men ikke så mye. Vi får bare vente og høre.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VirusKiller
    Senior Member

Trader Rating: (4) Re: JVC DLA-HD1 Consumer Reviews (AV Forums World Exclusive)

--------------------------------------------------------------------------------

I picked up my HD1 this afternoon. There's good news, not-so-good news and bad news...

Good news

Convergence: I don't have a source of 1080p test images, so I can't do a detailed analysis of convergence over the screen. I'll move the main projector menu around the screen later tonight and report back. I needed one horizontal pixel of red shift, but this brings convergence easily below half-a-pixel off.

So far, I haven't been able to view in terribly blacked out conditions, but HD feeds (e.g. Serenity on HD DVD, BBC HD channel) look stunning. The projector is easily as good as I remember it at the launch event.

Blacks really are unbelievable and the image is oh so punchy.

I didn't find it overly bright on my 83" screen, but I think I am used to a bright image. My opinion may change when the room is completely blacked out. Certainly the HD DVD logo in the bottom right corner of the screen was dazzing when discs were loading and the rest of the screen (and room) was dark.

Not-so-good news

As mentioned by UrbanT, it's too loud in Normal (low-lamp) mode, particularly for a small enclosed theatre. It is considerably louder than my AE900. I'm going to have to look at some kind of hush-box.

Bad news

I think that the HD1 doesn't correctly handle 480i/576i over HDMI with YCbCr 4:4:4 and RGB 4:4:4 colour-spaces. Aaaaaarrrrgggg!!!

The feed from my Oppo HD970 looks completely awful and I think it's the chroma. Basically, when scaled by the HD1 all images come through with massive stair-stepping and vertical pixel bands.

I do not see this on either YCbCr or RGB when the Oppo is fed over HDMI into my AE900, so I think the fault is probably with the HD1. I did check both Oppo HDMI output and HD1 HDMI input settings. The Oppo is unusual in outputting YCbCr 4:4:4, but that's no excuse. I hope that this can be remedied with a firmware fix ASAP if this is the case.

I suspect that the Arcam used on launch night outputs 480i/576i YCbCr 4:2:2 and this is handled correctly.

There is also something else that I spotted - a small varying and non-permanent (digital) gradation in the blue colour of the background.... I don't think this is a big deal, but I'm going to investigate more. I know that D-ILA devices do "imprint" easily (so screen-savers are a good idea) and I suspect that this is what I'm seeing. We know that the HD1 panel has a digital backplane.

Wow! Did I feel awful when I turned on the Oppo for the first time. Feeling better now... :nervous wreck:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Not-so-good news

As mentioned by UrbanT, it's too loud in Normal (low-lamp) mode, particularly for a small enclosed theatre. It is considerably louder than my AE900. I'm going to have to look at some kind of hush-box.
    Det lover ikke så bra, men en får vel vente og høre selv. Jeg hadde likevel håpet på at rapportene ville indikere at den hadde et lavt støynivå. Vel, en får vel ikke i både pose og sekk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nivået på støyet er jo også viktig da, er det høyfrekvent (lite sannsynlig) oppleves det jo langt mer forstyrrende... Jeg får vel prøve å snike meg inn på projektor 2007-treffet for å lytte til denne... Mulig jeg har fått Cinerversum Blackwingen min innen da også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal sant sies at dette er jo den første pj som jeg JVC konsument avdelingen har hatt i sitt sortiment, men jeg satt kloss inne i projectoren på Lørdag og så på Liverpool Everton i HD, jeg la overhode ikke merke til sus fra denne. Men det kan være at noen er mer kresen på slikt enn jeg er.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, nettopp, opplevd støynivå er svært subjektivt, og ikke minst bør det relateres til et nivå en er kjent med. Jeg har aldri hørt AE900, men den er tydeligvis utrolig stillegående den da eller? Blir spennende å ta en titt til projektortreffet ja!

Side 8 av 23 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •