Offisiell tråd JVC HD-1 (DLA-HD1, 1080p & 15.000:1 CR) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 450
    Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    . Sortnivå er vel ikke alt. De siste LCD-pj slår jo de fleste DLP på rent sortnivå (eks HS60)...
    Den er vel litt drøy, de fleste lcd -pj slår ikke de fleste dlp`er i sortnivå de er blitt langt bedre ja, men dlp er enda bedre på det området, iallefall såvidt jeg har sett.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Pris: Yepp, jf. AVnytt, lagt ut av produsenten selv: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1233.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testen av Pearl (Gorm) ferskt i minnet. At med unntak av sortnivå så overgår SXRD en CRT på alle områder; så med panelkontrast på 15-20000:1 så burde den tufte CRT pj. Sortnivå er vel ikke alt. De siste LCD-pj slår jo de fleste DLP på rent sortnivå (eks HS60)...
    Husk at de beste CRTene ofte måles til godt over 30k:1, og noen opp mot 50k:1 (Cine9). Det er ingen digitale i nærheten av.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Hadde lagt inn e mail oppdatering på avnytt men det virker tydeligvis ikke på redigering i teksten.

Prisen ligger jo under Sharp XV-Z21000 (70K) og langt under PD Three (100K) men altså et godt stykke over Pearl (43K). Dette betyr vel at HD1 ikke kommer til å være *mest for pengene* den tittelen er det vel Pearl eller evt kanskje HC5000 som har.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det, AK, men dette er kanskje den digitale pj som tar en CRT i bildekvalitet. Det kan tenkes?

Uansett langt over mitt budsjett, men det blir morro å høre hva dere "gale" synes om HD1
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det, AK, men dette er kanskje den digitale pj som tar en CRT i bildekvalitet. Det kan tenkes:wink:?
    Sansynligvis i alt annet enn maksimalt sortnivå Forøvrig med et mye mer dynamisk bilde..

Uansett langt over mitt budsjett, men det blir morro å høre hva dere "gale" synes om HD1:smile:
    Jeg er da ikke gal !

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt OT...

Du, Lyren og Gorm burde ha vært tvangsinnlagt for lenge siden! Jo, dere er gale!!!

But we love you
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg er da ikke gal !
    De vise strides om det....... ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Den er vel litt drøy, de fleste lcd -pj slår ikke de fleste dlp`er i sortnivå de er blitt langt bedre ja, men dlp er enda bedre på det området, iallefall såvidt jeg har sett.
    Tenker du blander med kontrastnivå/ ANSI kontrast; for der er DLP langt bedre. Men på rent sortnivå er mange LCDer bedre enn DLP. Det er bare det at detaljene i mørke områder forsvinner litt på LCD. Men det er ikke det denne tråden skulle handle om
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg vet det, AK, men dette er kanskje den digitale pj som tar en CRT i bildekvalitet. Det kan tenkes?
    Litt nysgjerrig, har du sett en CRT projektor i det øvre skiktet noen gang? Ønsker ikke å lage noen CRT vs digital diskusjon men det hadde vært artig å vite....

Min mening er at alle teknologiene har sine fordeler og ulemper, som nevnt tidligere. Syntes alltid at nye produkter blir hypet veldig. Jeg syntes aldri at det er en revolusjonerende forbedring vær gang det kommer noe nytt. Det som regel bare litt bedre enn forrige utgave. Selvfølgelig er det noen ganger hoppet er litt større, men en projektor vil aldri bli perfekt i våre øyne

Det er kontrasten som skal være bedre på HD1 enn pearl, etter det jeg har lest(har desverre ikke sett HD1). Er sortnivået så og si det samme som vw50 er nok CRT fortsatt best på sortnivå.

Alle nye digitale projektorer er "CRT killere" siden få vil ha en såpass stor projektor uansett hvor bra den er. Er ikke alle som kun tenker bildekvalitet, det er andre aspekter også. Synd for man får utrolig mye for pengene for tiden ved å velge en brukt CRT projektor.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk sett er ikke sortnivå interessant. Man kan alltids gjøre et bilde mørkere med filtre...men det er ikke mulig å gjøre det mer lyssterkt!

Et par doblinger til av kontrasten så begynner vi å snakke, og det kan skje allerede til året med bruk av aktiv iris. Sony har jo en lignende plattform...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg ikke skulle bidra veldig til noe stor fuzz om prisen på den. Men vi har enda ikke mottatt fast pris fra fabrikk på denne, dvs at selv om vi går ut med 59990 som enhetspris,så er denne enda ikke hundre prosent sikker. Men det som er veldig sikkert er at den ikke går over 60k.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil HD1 virke sammen med anamorphisk linse?
    Har den HDMI 1,3 tilkobling?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Litt nysgjerrig, har du sett en CRT projektor i det øvre skiktet noen gang? Ønsker ikke å lage noen CRT vs digital diskusjon men det hadde vært artig å vite....

Min mening er at alle teknologiene har sine fordeler og ulemper, som nevnt tidligere. Syntes alltid at nye produkter blir hypet veldig. Jeg syntes aldri at det er en revolusjonerende forbedring vær gang det kommer noe nytt. Det som regel bare litt bedre enn forrige utgave. Selvfølgelig er det noen ganger hoppet er litt større, men en projektor vil aldri bli perfekt i våre øyne

Det er kontrasten som skal være bedre på HD1 enn pearl, etter det jeg har lest(har desverre ikke sett HD1). Er sortnivået så og si det samme som vw50 er nok CRT fortsatt best på sortnivå.

Alle nye digitale projektorer er "CRT killere" siden få vil ha en såpass stor projektor uansett hvor bra den er. Er ikke alle som kun tenker bildekvalitet, det er andre aspekter også. Synd for man får utrolig mye for pengene for tiden ved å velge en brukt CRT projektor.
    Nei, jeg har aldri sett en topp CRT noen gang. Nei, jeg har ikke sett HD1. Men når ble kontrast med iris det samme som panelkontrast? I så fall kjøper jeg en HS60 med 10000:1 til drøye 13k (vet du ikke mener det er det samme).

HD1 er jo litt spesiell da, Bullfire, med over 15000:1 i panelkontrast. Det snakkes jo om panelkontrast på 20000:1, men pga optikken får en kun ut 15000:1. Pearl har vel rundt 4000:1 i panelkontrast og max. 15000:1 med iris.

Jeg skal heller ikke lage noe CRT vs D-ILA tråd. Det eneste jeg syntes var interessant var Gorms sammenlikning med CRT og Pearl - og nå som HD1 har over 15000:1 og 700 ANSI lumen kan vi snart si at digitalt er bedre enn CRT. For med 30000:1 på CRT er det vel et godt stykke unna 700 ANSI lumen? Så hva en mener er bedre bilde, får vi vente til de første testene her dukker opp

Samtidig er det mange som fortsatt mener at rør-forsterkere er det beste, selv om utviklingen har gått videre
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Helt enig i at en bør unngå å sammenligne med CRT, f.eks. VW50 er jo milevis unna CRT hvis en først har lært disse beistene å kjenne, noe for øvrig Gorm også gjorde klart i testen sin såvidt jeg husker... På mye annet er jo også VW50 langt bedre, skarphet er helt fantastisk, panoreringsstabilitet neimen ikke langt unna (fremdeles litt å gå på...) og sømløshet helt fantastisk grunnet oppløsning og pikseltettethet. I tillegg er selvsagt VW50 langt mer lyssterk enn selv en 9" CRT.

Det som altså "mangler" på VW50 er det absolutte sortnivået, og jeg mener som nevnt at det faktisk er mye å gå på, selv om den jo yter svært voksent også i så henseende til lampebasert projektor å være...

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes Lygrens oppsumering av vw50 stemmer godt med hva jeg også har av intrykk etter noen timer med denne projektoren. Denne var kalibrert og satt opp med crystalio 2. Men ønsker man detaljer i mørke scener bør lampa stå i svakeste lampemodus. Syntes ikke det ble samme smell i bilde da som feks det en DLP gir, men det er heller ikke nødvendig i lyskontrolerte rom. Mulig HD1 yter bedre på det område.

Slike ting kommer ofte ann på smak og behag. Det blir ofte lysstyrke vs sortnivå/detaljer i mørke scener.

Syntes vw50 er en kjempe flott maskin og en HD1 blir sikkert enda bedre, utrolig spennende med denne utviklingen:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller man en crt-projector riktig angående sortnivå, så oppnår den ikke mer en 7-8000:1 kontrast, og intra-field kontrast er ikke mye mer enn 100:1.

Bruker man ett pluge-mønster uten annen informasjon, så vil man på en crt oppnå sanseløs kontrast og dybde i partier som er veldig mørke uten særlig intens informasjon. Kommer det derimot mer intens informasjon i slike partier så mister man detaljer i nedre parti.

Bruker man et mønster med 100% hvitt på den ene siden og pluge på den andre siden, så ender man opp med ett sortnivå som er en del for høyt, så dette er en balansegang med crt-projector. Dette gjelder også på Cine 9.

Digitale har ikke dette problemet i samme utstrekning og oppnår i dag bedre skygge-gjengivelse og kontrast i mange sammenhenger(pga lang høyere intra-field kontrast), men ikke samme dype sorte som de beste crt'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sukk!

den som kunne hatt det beste fra begge verdener. :/

Det blir imidlertid spennende å høre hvordan bildet er på den nye jvcen. er forskjellene i sortnivå store i forhold til pearl så frister ganske mye ja selv om jeg er veldig fornøyd med den nå. det andre spørsmålet er jo hvor gode fargene er på denne.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du har nok rett der, gitt at en kjører en flat gammakurve som utgangspunkt og en korrekt D65 kalibrert projektor... Med en "cinema" gammakurve fra avspiller guffer en jo opp informasjonen i bånn fra kilden og gir dermed litt i pose og sekk, selv om selvsagt noe bildestøy følger med på kjøpet... Min erfaring med CRT tilsier med andre ord et opplevet kontrastnivå på langt mer enn 7-8000:1 tilsier, da burde jo i så fall min VW50 overbevist langt mer!

Spørsmåler er selvsagt hva HD1 med sine 15.000:1 uten iris kan prestere, ettersom det da selvsagt er langt mer tilgjengelig dynamikk tilgjengelig pr. frame...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Tenkte jeg ikke skulle bidra veldig til noe stor fuzz om prisen på den. Men vi har enda ikke mottatt fast pris fra fabrikk på denne, dvs at selv om vi går ut med 59990 som enhetspris,så er denne enda ikke hundre prosent sikker. Men det som er veldig sikkert er at den ikke går over 60k.
    interesant....

Side 5 av 23 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •