Offisiell tråd JVC HD-1 (DLA-HD1, 1080p & 15.000:1 CR) - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 450
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er to uker siden jeg fikk bekreftet fra JVC at det var kommet en ny firmware. Da spurte jeg spesifikkt om det var mulig å gjøre dette selv, og svaret var at projektoren måtte sendes til Tønsberg. Iflg. JVC involverte oppgraderingen også at en måtte fjerne et deksel og sette en dipswitch el.likn.
    Dersom det er en en kel sak å gjøre oppdateringen selv, og JVC sier det er greit, ja da skal jeg oppdatere.
    Tipper at du ikke har lest bruksanvisningen som følger med vedlegget...
    Leser du den så blir nok ting klarere

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper at du ikke har lest bruksanvisningen som følger med vedlegget...
    Leser du den så blir nok ting klarere
    Jo, den har jeg lest, og det er helt sikkert ingen heksekunst å oppdatere firmwaren. Når det er sagt er det garantien jeg er mest opptatt av. Jeg får høre med JVC i morgen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, den har jeg lest, og det er helt sikkert ingen heksekunst å oppdatere firmwaren. Når det er sagt er det garantien jeg er mest opptatt av. Jeg får høre med JVC i morgen.
    Garantien ja...
    DER har du et godt poeng

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått et offisielt svar fra JVC. All oppdatering gjøres på eget ansvar, samt at garantien ryker.

Sitat Opprinnelig postet av JVC
    Det stemmer at det har kommet en software oppgradering på HD1.
    Du kan ikke gjøre dette selv men må gjøres kun hos vårt service verksted
    her i Tønsberg.
    Hvis ikke så vil garantien ikke gjelde.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra JVC, eller fra JVC i Norge? Siden opphavet til firmwaren er JVC selv mener jeg? Tviler på at de rettslig kan fraskrive seg garantien, når de selv har sluppet en firmware på AVSforum. Da må de vel i tilfelle ta kontakt med alle som har kjøpt projektoren og informere om at dette er fyfy (og håpe at de rekker det før alle projektorene allerede er oppgradert).

Sitat Opprinnelig postet av Rayjr på AVSforum
    Hello all,
    Not real sure if I am allowed to do this but, here it goes.
    I requested the JVC Loader and firmware from MR.D and told him that I would host it so that others could get it without swamping him with request.
    Well here it is:
    JVC HD-1/RS-1 061 Firmware upgrade
    UPDATE AT YOUR OWN RISK

I will leave it up as long as I am not told by AVS or JVC to take down the link.

Hope this helps other HD-1/RS-1 Owners
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra JVC, eller fra JVC i Norge?
    Fra JVC Norge, ja.

Siden opphavet til firmwaren er JVC selv mener jeg? Tviler på at de rettslig kan fraskrive seg garantien, når de selv har sluppet en firmware på AVSforum. Da må de vel i tilfelle ta kontakt med alle som har kjøpt projektoren og informere om at dette er fyfy (og håpe at de rekker det før alle projektorene allerede er oppgradert).
    Usikker på hvordan det stiller seg i forhold til andre land, men jeg er enig i at det burde være lik praksis over alt.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Fra JVC, eller fra JVC i Norge? Siden opphavet til firmwaren er JVC selv mener jeg? Tviler på at de rettslig kan fraskrive seg garantien, når de selv har sluppet en firmware på AVSforum. Da må de vel i tilfelle ta kontakt med alle som har kjøpt projektoren og informere om at dette er fyfy (og håpe at de rekker det før alle projektorene allerede er oppgradert).
    Dette fixer vi når du komer Gorm

Ser ut til at stairstepping forsvinner. Eneste negative som er igjen da er overscan på SDsignaler

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Tviler på at de rettslig kan fraskrive seg garantien, når de selv har sluppet en firmware på AVSforum....
    Det er en god stund siden jeg studerte juss, men med den formuleringen i quoten fra AVS ville ikke jeg tatt sjansen fra et rettslig synspunkt.

Sitat Opprinnelig postet av Rayjr på AVSforum
    Well here it is:
    JVC HD-1/RS-1 061 Firmware upgrade
    UPDATE AT YOUR OWN RISK
    Men sjansen for at dette skulle føre til en skade er minimal, slik jeg forstår det. Samt at for å kunne fravike garanti må JVC kunne påvise sammenheng mellom skaden og programvareoppgraderingen.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra et garanti-messig ståsted vil det være mye bedre å finne en "bug" som kan kan klage på. Ta kontakt med et autorisert JVC-verksted. Beskriv feil og spør om de kan oppdatere de mens du venter. Da ryker ikke noen garanti i hvert fall. Det skulle ikke være noe porblem for et verksted å fikse dette - de får uansett betalt alle slike saker av JVC Norge.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren må jo til Tønsberg, og for de aller fleste er ikke det akkurat i nabolaget. :???:
    Jeg ville ikke akkurat sendt min projektor med posten, så da kan jo frakten bli relativt dyr også. Nå har ikke jeg HD1, men hadde jeg hatt det ville jeg ikke tenkt meg om to ganger, hvis valget sto mellom å sende projektoren eller å gjøre jobben selv. Begge deler innebærer jo en marginal risiko for uhell.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren må jo til Tønsberg, og for de aller fleste er ikke det akkurat i nabolaget. :???:
    Jeg ville ikke akkurat sendt min projektor med posten, så da kan jo frakten bli relativt dyr også. Nå har ikke jeg HD1, men hadde jeg hatt det ville jeg ikke tenkt meg om to ganger, hvis valget sto mellom å sende projektoren eller å gjøre jobben selv. Begge deler innebærer jo en marginal risiko for uhell.
    Jeg er 100% enig med deg, Gorm, det er ikke mulig å stole på posten, eller noen av de andre fraktselskapene for den saks skyld. Har blandede erfaringer.
    Når det er sagt kan en ikke anbefale folk å gjøre det selv heller da garantien ryker. Skulle noe gå galt (worst case), sitter en fint i det.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om nye projektorer som blir levert nå kommer med denne firmwaren. Og utfører de jobben gratis i Tønsberg.

Skjønner ikke helt hvorfor man skal miste garantien ved å oppgradere firmware. Er ikke firmwaren offisiell?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel tro at JVC sier det med fimware og garantien, nettop for å være litt føre var og hindre mye unødvendige utgifter. Problemer kan oppstå med slike oppgraderings jobber som innebærer bruk av mer eller mindre stabile PCer og såpass kostbare projektorer man har med å gjøre her. Ikke sikkert at alle HD1 eiere forstår problemstillingen rundt statisk elektrisitet, hotswapping av kryssede RS232 kabler stabile el.forsyninger og bruk av UPS osv.....

Pga måten man oppgraderer på her, er det ikke sikkert at et eventuellt avbrudd under oppgraderings jobben er spesiellt vanskelig å kommer rundt i etterkant skulle noe gå galt, men dette er vanskelig for oss vanlige dødelige forbrukere å vite dette på forhånd, så man børr vel foreta en liten risiko vurdering med tanke på hvor mye utlegg man er villig til å risikere ved en slik operasjon, og holdt dette opp mot en eventuell nytte effekt, før man går i gang.

Vil ellers tro at skulle det gå galt med firmvare oppgraderingen i praksis, så får man hjelp til å få reparert "skaden" på en grei måte (JVC er vel også avhengig av fornøyde kunder), men at de offisielt tar en mer restritiv holdning for å ikke slippe dette helt løst med mulige store reperasjons utgifter som resultat.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig med projektor der garantien ryker hvis en skulle finne på å kjøre en firmware oppdatering.

Mens en mediespiller til 3000kr kan en oppdatere uten å miste garantien.

Latterlig. Jeg hadde sendt en mail til JVC og spurt om dette var en spøk.

Kjelli

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Herlig med projektor der garantien ryker hvis en skulle finne på å kjøre en firmware oppdatering.

Mens en mediespiller til 3000kr kan en oppdatere uten å miste garantien.

Latterlig. Jeg hadde sendt en mail til JVC og spurt om dette var en spøk.

Kjelli
    Synes det egentlig er en litt søkt å sammenligne en projektor med en mediaspiller. Tenker da spesiellt på hvor mye individuell kalibrering i det er i bilde prossiserings delene i en projektor og som ligger lagret og som det ofte trengs egene test utstyr til.

Sier ikke at dette blir påvirket ved en firmware oppgradering, men går noe galt og ting må skiftes, kan dette bli en aktuell problemstilling.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke akkurat sendt min projektor med posten, så da kan jo frakten bli relativt dyr også.
    Jeg er 100% enig med deg, Gorm, det er ikke mulig å stole på posten, eller noen av de andre fraktselskapene for den saks skyld. Har blandede erfaringer.
    Projektiondesign bruker konsekvent Posten til sine projektorer. Stig fortalte meg at de ikke har noen problemer med skader på projektorene så lenge de sendes i orginalpakning (pd leverer i en ekstra eske utenpå men normal støtdemping inni). De bruker "Ekspress over natt" fordi da er pakka forsikret for inntil 50K. Men det er jo dyr sendemåte. Selv lille M20 kom på 954 kr for ekspress til Alta :shock:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes det egentlig er en litt søkt å sammenligne en projektor med en mediaspiller. Tenker da spesiellt på hvor mye individuell kalibrering i det er i bilde prossiserings delene i en projektor og som ligger lagret og som det ofte trengs egene test utstyr til.

Sier ikke at dette blir påvirket ved en firmware oppgradering, men går noe galt og ting må skiftes, kan dette bli en aktuell problemstilling.
    Ærlig talt, det er elektronikk vi snakker om her.
    At det skjer på eget ansvar er greit nok, en kan miste instillingene sine og må kalibrere på nytt er og greit nok, men at en mister garantien er ikke holdbart.
    Vi får være enige om å ikke være enige angående dette

K

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Projektiondesign bruker konsekvent Posten til sine projektorer. Stig fortalte meg at de ikke har noen problemer med skader på projektorene så lenge de sendes i orginalpakning (pd leverer i en ekstra eske utenpå men normal støtdemping inni). De bruker "Ekspress over natt" fordi da er pakka forsikret for inntil 50K. Men det er jo dyr sendemåte. Selv lille M20 kom på 954 kr for ekspress til Alta :shock:
    Det er "litt" forskjell i størrelse og vekt på projektorene da. En M20 kan jo postbudet kaste i hanskerommet på bilen sin. ;-)
    Forøvrig er jo 50K ikke høy nok forsikring hvis den blir borte, eller totalhavarerer i sorteringsanlegget til Posten.

Jeg regner med JVC bare er redd hjemmekinoentusiastene ikke har peiling, og kanskje kobler fra midt i oppdateringsprosessen. En ufullstendig firmware er jo det samme som et totalt ubrukelig produkt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens

ask4me2 har vel begrunnet hvorfor ting er som det er.

Jeg håper på og tror at de aller fleste her inne på forumet skjønner hvorfor man er redd for å slippe til massen til å gjøre dette. Det er selvfølgelig ingen spesielle problemer rundt selve oppgraderingen, men........

Det er så utrolige mange forskjellige maskiner rundt i det ganske land, at det kan faktisk skje en glipp en eller annen plass. Vil overhode ikke påstå eller garantere for dette, men det kan altså skje.

La meg nå også skyte inn at, hva er alternativet om en firmware oppgradering skulle gå galt, ja da må det fikses. I allefall så vil vi selvfølgelig være til bistand i alle tilfelle.
    Dette med å miste garantien er en ting, jeg tror nok ikke at svaret fra kontoret vårt var ment i den retningen at man ikke mister garantien, det skulle vel ellers bare mangle. Men svaret kunne vært, om det dukker opp problemer som følge av feil håndtering på firmwareoppgraderingen, så vil JVC ikke dekke reparasjonskostnader forbundet med dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en bra og nødvendig utredning, Michael. Oppgraderingen gjøres på eget ansvar.

Side 22 av 23 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •