Offisiell tråd JVC HD-1 (DLA-HD1, 1080p & 15.000:1 CR) - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 450
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uff og uff, det er snart bare prisen som er et skikkelig argument for å ikke ha HD1......

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem av dem er best "rett ut av boksen"? Jeg har ikke utstyr til noen omfattende fargekalibrering så jeg er nokså avhengig av at den er godt kalibrert fra fabrikk.

Jeg fikk sett litt på den på Hi-Fi Centeret i Kristiansand her om dagen. Det er ikke lett å sammenligne med en annen projektor i ukjente omgivelser. Støynivået virket ikke noe spesielt høyere enn på VW50.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt eller lest noe om fyllingsgraden på panelene på HD1 i forhold til VW50 (over90%), noen som vet hvor høy denne er på HD1?
    JVC oppgir den til 88%. Med andre ord, mer enn godt nok. Jeg kan ihvertfall ikke si at jeg merker noen videre forskjell i forhold til VW50 (På hukommelse).

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Uff og uff, det er snart bare prisen som er et skikkelig argument for å ikke ha HD1......
    Ja for mitt vedkommede er det hovedsakelig prisen HD1 har i dag at jeg ikke har strøket denne fra førsteplass på ønskelisten, med kanskje et lite tilegg til at jeg har en liten drøm om en dag å komme over en brukbar Cine9 eller BR909 som trenger et nytt hjem.....

Når det er sagt, så tenker jeg litt på hvor bra og forholsvis billige disse "nymotens" lampeventilene har blitt bare i løpet av de to tre siste årene, så har man en god projektor man kan leve med en stund til, er det vel bare å følge med på pris og ytelses utviklingen, og slå til når man føler tiden er inne for en investering.

Kunne ikke annet enn å le litt i sjegget når HD1 selgeren mente projektoren HD1 fysisk var en litt for stor, spesiellt etter at jeg hadde fortalte at jeg pleide å bruke CRT projektor.... :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem av dem er best "rett ut av boksen"? Jeg har ikke utstyr til noen omfattende fargekalibrering så jeg er nokså avhengig av at den er godt kalibrert fra fabrikk.
    Begge er bra, men HD1 er nok litt bedre likevel. Begge kan dog utmerket brukes slik de er ut fra esken.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor

Jeg fikk sett litt på den på Hi-Fi Centeret i Kristiansand her om dagen. Det er ikke lett å sammenligne med en annen projektor i ukjente omgivelser. Støynivået virket ikke noe spesielt høyere enn på VW50.
    Da har vi nokk sett på det samme oppsettet Dolbytor, hadde de fått sortmaskert de hvite takplatene over lerretet når du var der? Ikke lett å sammenligne projektorer på litt ukjennte plasser, og husker for noen år siden da jeg hjemme brukte en ASK A4 SVGA projektor og sjekket TX100 i samme butikk, det ble heller ikke så veldig forskjellig fra referangsen hjemme.....

Lyskontrollen i test rommet egentlig bli ganske bra, men kan bli bedre egnet for HD1, spesiellt hvis de kunne ta seg tiden med å gjøre noe med de hvite takplatene og lukker skyvedøren og lyset inn fra butikken ellers.

Tilbrakte en god stund sammen HD1 og fikk den meget hyggelige selgeren (som kunne kunsten med å si i fra om sine tekniske begrensinger og var villig til å utforske osv) til å gå gjennom de fleste modene, med lampen på høy og lav osv for å sjekke sortnivå osv. Det er egentlig skjeldent det blir en sånn må ha følelse etter en slik demonstrasjon, og om det var et imponerende bilde i butikken, er jeg sikker på at man fint kan tweake ut enda mere i hjemmekinoen hjemme, hvis man vil ta seg jobben med å sikkre best mulig lyskontroll, og følge de rett ut av boksen innstillingene og kalibreringene Gorm angir.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk nesten til å bli litt syk av, at HD1 nå selges for rundt 30K i USA for helt nye eksemplarer.
    Hadde JVC kjørt den prisen så hadde det vel nesten blitt et tilsbarende ras som det som kom på 8720.
    Men nok OT.

Er det noen som kjenner til noe om hva en eventuell HD2/black WingIII vil ha? Eller sagt på en annen måte, hva er det HD1 kunne trengt å få oppgradert.

Motor zoom, fokus og lens skift er vel noe som hadde passet for en toppmodell?
    Mener å huske at noen (Per Jhonny eller Gorm) ønsket seg en eller annen kalibrerings justering?
    Kontrast på 30K:1

Og som nevnt ca halvert pris

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kjenner til noe om hva en eventuell HD2/black WingIII vil ha? Eller sagt på en annen måte, hva er det HD1 kunne trengt å få oppgradert.
    Det er stadig mye å gå på

HDMI 1.3 vil jo være naturlig. Da også med håp om at kildematerialet har 48bits farger :-D

Det er jeg enig i, men de fleste er ikke interessert i å betale en stor ekstra sum penger for dette (Ihvertfall ikke meg).

Mener å huske at noen (Per Jhonny eller Gorm) ønsket seg en eller annen kalibrerings justering?
    Litt flere kalibreringsmuligheter kunne vært ønskelig, spesielt et CMS (Color management system). Da kunne man plottet fargene spot on. Per idag er de som nevnt i overkant saturerte.

Jeg tenker vi sier 50K:1. Da kan det være verdt en oppgradering fra HD1

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var min BW2 Gorm kalibrerte her om dagen, og jeg ble overrasket over hvor fort det gikk å få den "perfekt". Har ikke fått testet den noe særlig enda da kinoen gjennomgår en oppussing, men Gorm satt på Phantom of the Opera når den var ferdig kalibrert og det er bare å ta av seg hatten. Utrolig PJ, men det kan alltid bli bedre(sånn vil det alltid være), men akkurat nå er vel denne som er den "beste"...

Tusen takk til Gorm for to korte timer i arbeidsrommet.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er faktisk nesten til å bli litt syk av, at HD1 nå selges for rundt 30K i USA for helt nye eksemplarer.
    Hadde JVC kjørt den prisen så hadde det vel nesten blitt et tilsbarende ras som det som kom på 8720.
    Men nok OT.

Og som nevnt ca halvert pris
    For min egen del er jeg meget fornøyd.
    Skulle jeg plukke på noe måtte det ha vært at den ikke er 100% på signaler som ikke er 1080i/1080p.
    Den er nok bra der og, men kunne ha vært enda bedre.
    Skulle nok ikke ha solgt min Optoma HD3000, som Gorm faktisk sa ganske tidlig hehe

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer neste D-ILA / SXRD prosjektor?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt noe om noen ny PJ for vår del i konsument markedet, men normal levetid på et produkt i vår verden er ca 1 år, skal si ifra så snart jeg hører noe

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Da har vi nokk sett på det samme oppsettet Dolbytor, hadde de fått sortmaskert de hvite takplatene over lerretet når du var der?
    Nei, men selgeren nevnte at det var noe de hadde planer om.

Jeg ser at noen nevner at HD1 ikke har motorisert zoom, fokus og lens shift, men det betyr ikke noe for meg da man bruker disse funksjonene såpass sjeldent.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg flyttet nylig lerretet mitt ned noen hakk. Dette ble for mye til at lens shiften på VW50 var tilstrekkelig. Som det er nå så har jeg 17-18 cm til senter av linsen fra tak. Toppen av lerretet er 63 cm fra tak. Vil dette gå med HD1?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg flyttet nylig lerretet mitt ned noen hakk. Dette ble for mye til at lens shiften på VW50 var tilstrekkelig. Som det er nå så har jeg 17-18 cm til senter av linsen fra tak. Toppen av lerretet er 63 cm fra tak. Vil dette gå med HD1?
    Ingen som vet noe om forskjellene i offset/lens shift på VW50 kontra HD1?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet noe om forskjellene i offset/lens shift på VW50 kontra HD1?
    Fant følgende ang Pearl:
    Meanwhile, the powered vertical lens shift is limited to a range of almost two picture heights. In neutral position the centerline of the lens intersects the center of the projected image. From that point, the projected image can be raised or lowered a total of almost 50% of its height, so that the centerline of the lens at maximum offset will intersect close to the top or bottom of the image.

Og om JVC RS1 (USA-modellen):
    In addition, there is vertical and horizontal lens shift capability. In neutral position, the centerline of the lens intersects the center of the projected image. From that position you can move the picture up or down within a total range of 2.67 picture heights. Horizontal shift allows you to move the projected image to the left or right of center in a range equal to 35% of the picture width in either direction.

--
    Så vidt jeg ser, så har JVCen vesentlig bedre lens shift. PS: Husk at du får mindre lysstyrke når du bruker maksimalt med lens shift..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tklev skriver, har HD1 en vertikal lens-shift på 84% mens VW50 har ca 50%. Når det kommer til lysstyrke er det ikke snakk om mye lysstap, ihvertfall ikke på HD1, så det er egentlig den minste bekymring. En bør dog være veldig obs ! på fargeringninger og fokusproblemer ved bruk av mye lens-shift.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrasten sank fra 15200:1 ned til rundt 12000:1 ved å gå fra senter i linse, til nærmere ytterpunktet for lens-shift. Reduksjonen kom i toppen, naturlig nok. Som AK sier, det er ikke store endringen, og en må nesten måle reduksjonen for å påvise den. Noe stort fokusproblem kunne ikke jeg spore, men noe mer fargebrytningsfeil var det definitivt (noe enkelte mistolker til å være konvergens).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Etter som jeg kan se så vil HD1 kunne passe inn. Jeg kan selfølgelig flytte lerretet opp litt, men det passer utrolig godt til synsvinkelen nå.

Jeg har prøvd en stund å overbevise meg selv om å beholde VW50, men jeg tror nok at dette med plasseringen ble spikeren i kista ;-)

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne bare ikke la være. Sakset fra DVD review juni-07 nummeret.
    Sitat:...the images aren't as bright as some projectors,and they also lack sharpness,which is a bit disappointing..........but the mammouth dimensions and poor images make this one to avoid...sitat slutt. Ranking: 2 stjerner av 5 mulige.
    Er dette samme projektor som jeg leser om her:-D

mvh

Side 20 av 23 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •