Offisiell tråd JVC HD-1 (DLA-HD1, 1080p & 15.000:1 CR) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 23 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 450
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kommer dette inn som en del av ny software bytter jeg projektor tvert.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer dette inn som en del av ny software bytter jeg projektor tvert.
    Det har i utgangspunktet vært sagt at kalibreringsmulighetene for gråskala skal bli mye bedre, men det har også vært snakk om et CMS...... Tiden vil vise

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...den har jo også en glimrende støyreduksjon som også fungerer på HD-materiale både i 1080i og p, noe som reduserer behovet for en ekstern VPU betraktelig...

Den har også en zoom-funksjon som egentlig mer ser ut som den strekker bilder vertikalt... Kan noen bekrefte at denne funksjonen kan benyttes mot 2.35:1 linser/lerret? Hvis ikke er jo den muligheten noe mange ser på om dagen, og da må en eventuelt ha en VPU hvis projektoren ikke har støtte for dette...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...den har jo også en glimrende støyreduksjon som også fungerer på HD-materiale både i 1080i og p, noe som reduserer behovet for en ekstern VPU betraktelig...
    Hadde du ventet noe annet fra VXP-brikken. ;-)
    Men for å være kritisk Lygren, du ser etterslep i bildet i versting-scenene. Aktiver støyreduksjonen, og kikk på rouge'en i ansiktet på damen i restaurant scenen når hun nikker (scenen der du ser Joe Kane i bakgrunnen).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...gjelder det selv på lave nivåer...?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men da bare marginalt selvsagt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det ryktes dog at JVC vil kommer med en oppdatering av softwaren i HD1, så får vi se hva det resulterer i.
    Hvis HD1 har samme problem med videoprosesseringen som RS1, kanskje de skal rette opp disse feilene? Leser på avs at RS1 bl.a. feiler på HQV sine jaggies-tester med 480i inn.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Hvis HD1 har samme problem med videoprosesseringen som RS1, kanskje de skal rette opp disse feilene? Leser på avs at RS1 bl.a. feiler på HQV sine jaggies-tester med 480i inn.
    Problemet med jaggies løses om man forer den med 480 eller 576p.
    Dog sitter man igjen med at den på SDsignaler overscanner 2,5%.

Etter hva jeg har hørt forsvinnet problemet om man bruker componentkabler.

Stairsteppingen forsvinner mao ved p-signaler, overscanningen er jeg ikke sikker på forsvinner ved 480/576p eller om man må opp på 720p.

Ser ikke på det som noe kjempeproblem egentlig. De fleste DVDspillere klarer å levere ut et bra p signal via HDMI.
    Og, bildet blir fantastisk...

Sett litt mer nå, og er mektig imponert...
    Satte på "The Wild", Blu-Ray. Ble egentlig bare stående å måpe... Det var uten å ta i perverst bra!
    Fruen var og imponert. Hun sa ikke noe spesielt, så kom det "dette er jo fantastisk bra!" Herlig å høre slik fra ikke-videofile også

Har man kronene til det, kjøp en BW2 eller HD1

Selger

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demo på DLA-HD1 er i følge JVC nå tilgjengelig følgende steder (I tillegg til Hjemmekinos referansekino selvsagt):

Hi-Fi Center kjeden AS
    Storgt 61, 4307 Sandnes

Hi-Fi Center kjeden AS
    Strandgt. 18, 5013 Bergen

Hi-Fi center kjeden AS
    Fjordgt. 34, 7488 Trondheim
    (Ålesund låner denne et par uker i april til et forum-event)

Hi-Fi Center kjeden AS
    Vestre Strandgt. 19a, 4611 Kristiansand

Hi-Fi Center kjeden AS
    Cort Adelersgt. 2, 0254 Oslo
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt denne projektoren i noen dager nå og må si at det er bare å ta av seg hatten for jvc som har klart og lage et helt fantastisk produkt.

jeg hadde sony pearl før og den var slett ikke dårlig den heller men denne veier opp for de fleste mangler som jeg kunne finne på pearlen. det enorme native kontrastomfanget er som godteri for øynene, man blir helt lamslått av det fantastiske bildet. her får man virkelig en "kikke ut av vinduet" følelse. fargene er også bedre og sort er mye sortere enn pearl der bildet var mer grått. Sortnivået er ikke perfekt men det er sannelig ikke så langt igjen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået er ikke perfekt men det er sannelig ikke så langt igjen.
    Trykk på "hide" på fjernkontrollen. Sitt så i mørket en stund, så ser du at det fortsatt er et godt stykke igjen

Forøvrig er dette en SVÆRT god projektor med veldig få mangler. Førsteklasses optikk, god bildebehandling, god byggekvalitet og finish etc. er ting som kjennetegner HD1.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Trykk på "hide" på fjernkontrollen. Sitt så i mørket en stund, så ser du at det fortsatt er et godt stykke igjen

Forøvrig er dette en SVÆRT god projektor med veldig få mangler. Førsteklasses optikk, god bildebehandling, god byggekvalitet og finish etc. er ting som kjennetegner HD1.

jada vet det, ser det spesiellt godt iogmed at jeg bruker anamorphisk linse og utnytter hele bildet i 2.35:1, men jeg tror det vil ta en stund før lampe projektorer vil ha perfekt sort da det som regel alltid vil være noe lys som klarer å titte ut av linsa.

i forhold til pearl jeg hadde før mener jeg oppgraderingen er dramatisk. den var jo grå over hele bildet når det var blackout.

men who knows, til høsten er det sikkert kommet en ny projektor som blåser alle av banen. jeg er såpass fornøyd med hd1, anamorph linse og c2 at jeg kommer til å sitte på denne en stund nå tenker jeg. :O

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det som forundrer meg er egentlig hvor lang tid det tar å nærme seg CRTens sortnivå... Er helt enig i at HD1/BW2 ligger LAAAANGT unna CRT i sortnivå - fremdeles, men har nå den utvilsomme styrken i dynamisk lysutbytte som bare får en til å måpe... Lommelykter i mørke scener gjør jo nesten sveiseblind på denne saken!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med det lysutbyttet HD1 har er "CRT sort" helt uten interesse. Øyet klarer aldri å legge merke til det sorteste likevel. Med mindre en har spesielt syke interesser da:
    Trykk på "hide" på fjernkontrollen. Sitt så i mørket en stund,..
    ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Der er jeg svært uenig, Gorm, jeg synes mørke scener absolutt kan ha mye igjen for enda bedre sortnivå enn på HD1, så her er det smak og behag som gjelder...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med det lysutbyttet HD1 har er "CRT sort" helt uten interesse. Øyet klarer aldri å legge merke til det sorteste likevel. Med mindre en har spesielt syke interesser da: Sitat:
    Trykk på "hide" på fjernkontrollen. Sitt så i mørket en stund,..

:wink:

Grunnen til at jeg skrev det er at jeg har sittet i mørket og fomlet med 0IRE testbilder under kalibrering. Da ser en det ganske fort

Jeg er også enig med Lygren i at sortnivået enda ikke er godt nok, men det er likevel ikke et problem med HD1.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Der er jeg svært uenig, Gorm, jeg synes mørke scener absolutt kan ha mye igjen for enda bedre sortnivå enn på HD1, så her er det smak og behag som gjelder...
    Problemet i ditt oppsett er ikke projektoren, men de hvite veggene og taket. Du kan aldri få godt sortnivå før du er over på CRT (eller andre projektorer med sinnsykt lavt lysutbytte i de "lyse" partiene). Da sliter du imidlertid kraftig i den andre enden. ;-)
    Det blir tull å diskutere sortnivå så lenge du ikke bruker projektoren i et sortmaskert rom. Du kan ikke få både høyt lysutbytte og absolutt sort i de omgivelsene du har plassert projektoren i.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det blir tull å diskutere sortnivå så lenge du ikke bruker projektoren i et sortmaskert rom. Du kan ikke få både høyt lysutbytte og absolutt sort i de omgivelsene du har plassert projektoren i.
    Hmm, mulig at jeg misforstår det du skriver, men absolutt sort blir ikke påvirket av rommet.. Det vesle utslaget som evt. gjenskinn ifra et 0% mønster(sort) vil gi er såpass lite at det ikke vil gi utslag på måleinstrument..

Det du sikkert tenker på er ANSI sort, dvs. sorte partier med lyse objekter rundt. Der vil rommet selvsagt ha stort invirkning..

Uansett, CRT har mer eller mindre uendelig høy kontrast så lenge du stiller hvittnivået lavt nok (rørene slår seg "av" når det blir helt mørkt). Med denne instillingen så mister du litt detaljer i de mørke områdene, men du får en veldig imponerende scene-skifte effekt+scener med totalt mørke blir.. totalt mørke..

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten tanke fra min side her. Sitter per dags dato med en benq 8720 og er veldig fornøyd med den. Men har som sikkert veldig mange andre her ikke, et dedikert kinorom med maskerte vegger, sort tak etc Såå, det jeg lurer på, vil den høyere kontrasten på jvcen kontra benqen kompensere litt for mine hvite vegger? Blir den bedre i "dagslys" ol når kontrasten øker?

Edit:

Og hva skal til for at projektorer blir dagslys vennlige egentlig?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, mulig at jeg misforstår det du skriver, men absolutt sort blir ikke påvirket av rommet.. Det vesle utslaget som evt. gjenskinn ifra et 0% mønster(sort) vil gi er såpass lite at det ikke vil gi utslag på måleinstrument..

Det du sikkert tenker på er ANSI sort, dvs. sorte partier med lyse objekter rundt. Der vil rommet selvsagt ha stort invirkning..
    Selvsagt snakker jeg om ansi sort, trodde det gikk rimelig klart frem av tidligere innlegg. Det er da ingen som sitter og ser på 0% mønster! Da har man i tilfellet rimelig sære interesser, og akkurat dette burde da være den minste bekymringen i livet? ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 18 av 23 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •