Offisiell tråd JVC HD-1 (DLA-HD1, 1080p & 15.000:1 CR) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 450
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper at JVC drar en "Benq" om et år eller to.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny test som vel bekrefter at dette er en interessant projektor...

JVC RS1 Projector Review - Overview

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en svært fordelaktig test ja, ingen tvil om det.

Det som er mindre bra er at nå som flere i USA og England har fått denne projektoren, dukker det opp litt "rusk". Som de fleste vet er jo dette helt vanlig, og er helt som ventet.

Av de viktigste tingene kan jeg nevne:

-Fargeuniformitet

Virker til å være veldig varierende.

-Lysutbytte

Lavere enn forventet?

-Lyse hjørner

Rapportes av flere og flere. Dette er kun et "problem" i mørke scener. VW50 har også dette.

-"Watermark" på det blå panelet

Rapporteres å være en litt merkelig effekt hvor det blå panelet til tider henger litt igjen. Ikke vet jeg hva det er.....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    -Lyse hjørner

Rapportes av flere og flere. Dette er kun et "problem" i mørke scener. VW50 har også dette.
    Bare for å ha nevnt det; det er ikke hjørnet i bildeflaten som er lysere, men en lys "ramme" rett utenfor bildet. Vi så dette tydelig på PresentationsData's hvite lerret.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var syk under treffet og har derfor ikke sett denne projectoren selv.

Etter å ha lest denne tråden og litt rundt om kring så ser det ut til at den største forskjellen mellom denne og VW50 er lysstyrken og kontrasten.
    Sortnivå er omtrent likt, altså blir det lyseste lysere enn på VW50.
    Den er også noe skarpere.

Kan noen si noe om hvor høyt ( ved bordmontering ) HD-1 kaster bildet i forhold til VW50? Kan det stemme at det er 75% VS 100% lens shift?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å ha nevnt det; det er ikke hjørnet i bildeflaten som er lysere, men en lys "ramme" rett utenfor bildet. Vi så dette tydelig på PresentationsData's hvite lerret.
    Jo, det er hjørnene som er lysere (Kanskje ikke demoeksemplaret til JVC Norge hadde dette?). Rammen som ligger utenpå kommer som tillegg, men betyr ikke noe (alle Lcos baserte projektorer har dette)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje det kun er demoeksemplaret referert til i testen det er feil på. ;-)
    Den du var med og tittet på var en helt vanlig produksjonsenhet, altså ikke noe tweaket preproduksjons eksemplar. Men du har kanskje sett andre enheter med denne feilen? Det er forøvrig en natulig forklaring på den svakt synlige "rammen" rundt bildet, og det er at panelet er større enn den falten som er i bruk (1920x1080).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje det kun er demoeksemplaret referert til i testen det er feil på. :wink:
    Neppe, da det er rapportert av MANGE brukere etterhvert. Det sies også å variere i ganske stor grad, noe som vistnokk kan tilskrives produksjonsprosessen. LcoS paneler er visstnok ikke det enkleste i verden å produsere

HD10k fra JVC hadde forøvrig ikke dette, men panelene i den har vesentlig tykkere silikonlag, som muligens er noe av grunnen.

Men du har kanskje sett andre enheter med denne feilen?
    Du vet jo like godt som meg at jeg ikke har sett noen andre. Jeg referer bare til hva tidlige eiere av projektoren sier.
    Forøvrig har alle VW50'ene jeg har sett den samme feilen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste er jeg enig i, men jeg kan bare basere uttalesen angående DLA-HD1 til ett eksemplar. Og det vet jo du like godt som meg at ikke var plaget med dette. Kan det være at den europeiske modellen slipper unna, for de "mange" du så spesifikt siterer, gjetter jeg på eier en RC1 og ikke HD1?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du vet jo like godt som meg at jeg ikke har sett noen andre.
    Jeg følger ikke med på alt du gjør da.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste er jeg enig i, men jeg kan bare basere uttalesen angående DLA-HD1 til ett eksemplar. Og det vet jo du like godt som meg at ikke var plaget med dette. Kan det være at den europeiske modellen slipper unna, for de "mange" du så spesifikt siterer, gjetter jeg på eier en RC1 og ikke HD1?
    Demomodellen så ikke ut til å være videre plaget av dette nei.
    Rapportene kommer i hovedsak fra USA, men også fra England, dok mye færre.
    Vi kan ihvertfall håpe på at HD1 er bedre enn RS1 på dette området, selv om de sannsynligvis er helt like.

Jeg følger ikke med på alt du gjør da.
    Du skulle bare visst

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Etter å ha lest denne tråden og litt rundt om kring så ser det ut til at den største forskjellen mellom denne og VW50 er lysstyrken og kontrasten.
    Sortnivå er omtrent likt, altså blir det lyseste lysere enn på VW50.
    Den er også noe skarpere.
    "Projectorreviews" er ikke akkurat enig med deg i at sortnivå er omtrent likt..
    Heller ikke lysutbytte hvis vi snakker om høyest mulig.
    OK, while the JVC seems to be pretty impressive at most things, as I noted before, when it comes to black levels, it seems to be a class of one. Certainly nothing has entered my testing room that really comes close enough to give the RS1 a run for the money.

I have taken far more images of dark scenes than usual, because of this, but I'll start with the usual "star field" scenes from those sci-fi flicks I like so much. Directly below, from Space Cowboys (HD-DVD), the blacks of the sky are deep and neutral with no apparent shift to any color. Thanks to the very dark black levels, more stars are revealed than with any other projector
    In the last review I congratulated Sony on the great black levels of the VW50 - the Pearl. They claim the same 15,000:1 as the JVC, but, turns out, the Sony isn't even close when it comes to black levels
    I was extremely impressed with the Sony Pearl - the last 1080p projector I reviewed, both picture quality, and price performance. The Sony has the price advantage, and it can muster up more lumens (approaching 20%) in brightest mode, but isn't as bright in best mode. The Sony has excellent black levels, and until the JVC, I considered it the best in that regard. However, even the Sony falls way short of the JVC in black levels and in a fully darkened room, its not hard at all, to see the extra shadow detail the JVC provides. Ultimately, the JVC has the better picture quality, and I believe, is the slightest bit sharper.
    JVC DLA-RS1 Projector Review - Image Quality
    JVC RS1 1080p Projector Review - Summary, Pros and Cons

JVC virker å ha laget en kanonprojector...
    Men jeg tror nok heller det blir en BenQ W9000 på meg til under halve prisen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker sortnivå så er det viktig å skille epler fra pærer. Det absolutte sortnivået er bedre på Pearl. Dette gitt at scenen er helt mørk, og irisen lukket. Der HD1 "grisebanker" Pearl på sortnivå, er med en gang det er lys i samme scene, og Pearl er nødt til å åpne irisen. I slike scener bibeholder HD1 sortnivået, mens Pearl øker lysstyrken i "sort" kraftig, for å ha nok lys til de lyse objektene. Pearl har tross alt kun en femtedel av HD1's kontrast tilgjengelig i en og samme frame.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gjelder det bare å få disse wire grid polarizerene inn i Sonyen og en god dynamisk iris inn i JVCn...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe du trenger noen iris i HD1, men for all del....
    Trodde ikke disse var "up your alley" heller, for ingen av dem klarer å gi oss sveiseblink. Jeg overlevde i alle fall American Chopper, uten sviende øyne (HD1) ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg venter i spenning på VW200, 15.000:1 + supereffektiv iris, sikkert en 30-40.000:1 med aktiv bruk av iris, Xenon, som forhåpentligvis fungerer noe bedre enn sist, mulighet for å flytte en og en piksel og støynivå på under 22dB. DA snakker vi... Er det ikke moro at det alltid er noe nytt og bedre rett rundt svingen?

Jeg venter i spenning på mottak av min HD-1 klone, Blackwing 2, men leser og hører jo at den, på linje med HD-1, ikke lever helt opp til oppgitt støynivå... Jeg får bare se om det er å leve med for mine helt forkastelig bortskjemte ører, hvis ikke dukker det plutselig opp en "billig" BlackWing på AVtorget! DER er VW50 helt ekstremt bra, kan knapt høre at den er på...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at en dynamisk iris gir bedre sortnivå, men den struper også lysstyrken på lyse objekter. Jeg vil ikke kompromisse på aktiv iris igjen. Når en ser hva JVC har fått til på første forsøk (innen LCOS i hjemmekinoen), er det vel ingen grunn til å tro at dynamisk iris burde være en del av "neste generasjon". Håper Sony har lært litt av JVC, for så å utvikle dette et skritt videre. På den måten drives hobbyen vår til nye høyder uten "jalla kompromissløsninger" som dynamisk iris. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dersom VW200 blir som Lygren sier, med 15000:1 native og i tillegg en iris like god som på Pearl. Det må da være enda bedre?...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fordelen med irisen er jo at en kan slå den av da, Gorm... Så lenge en har 15.000:1 til grunn og samtidig Xenon, har en jo et ypperlig bilde selv uten bruk av iris, så kan tullinger som meg, som i utgangspunktet mener at øyet i stor grad vender seg til det strupede lysutbyttet i mørke scener, bruke irisen.

Uansett, VW200 blir jo bare tull å diskutere opp mot HD-1 da, jeg baserer jo denne modellen på rene antagelser, pr. i dag er HD-1 utvilsomt en ny "høydere", jeg er bare litt redd for at støynivået kan være litt for høyt dessverre... Jeg er for øvrig også enig med deg Gorm i at høy "frame-kontrast" er fint, jeg synes bare enda bedre sort (og jeg gir meg ikke før sort ER sort) er ENDA litt viktigere...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Greit at en dynamisk iris gir bedre sortnivå, men den struper også lysstyrken på lyse objekter.
    Nei. Den behøver ikke gjøre det. Er den kjapp nok(og intelligent nok) er det ingenting iveien for at en dynamisk iris *kun* påvirker sortnivå.

Du får dynamisk iris til å høres ut som noe negativt, det tar en gitt panel-kontrast og arbeider med den for å få et enda bedre sortnivå. Det du glemmer er at Pearl (da den kom) *både* hadde den suverent beste panel-kontrasten, *og* det beste sortnivået. Det faktum at JVC har hatt et halvt år ekstra på å fintune sin teknologi, og i tillegg koster nesten det dobbelt, gjør ikke iris til en dårlig løsning..

Dersom du hadde valget mellom JVC sine 15000:1 panelkontrast, eller en JVC m/adaptiv iris som gir mulighet for 50000:1, men samme panel-kontrast, ville du fortsatt ha syntes at iris var dumt? Personlig så vil jeg ikke bli "fornøyd" før vi får en kontrast på 1:∞..

Side 12 av 23 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •