Offisiell tråd, Optoma HD70 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 91 av 91
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, TX300 har nok vesentlig bedre bildebehandling. Men har man en god DVD-spiller er jo dette uvesentlig. TX300 er en pålostet LCD, mens HD70 er en "ribbet" DLP. Hva en foretrekker regner jeg med er ganske individuelt, og selvsagt avhengig av bruksområde.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synkroniserer den fargehjulet med 48 Hz? I så fall er den litt aktuell for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Nå fikk jeg til 1:1 ved 1280x720 59,94 Hz over VGA. Jeg måtte justere det inn da den ikke ville synce automatisk. Innstillingene for å få bildet sentrert med 1:1 i sync var:

Phase: 14
    Tracking: 10
    H position: 86
    V positioon: 0

Denne har også C.0.4. Jeg får den ikke til å synkronisere med 1280x720 48 Hz. Da bruker den en evighet på å søke og finner til slutt ut at bildet er 832x ett eller annet.

Nå kjører jeg HD-DVD på den og bildet er bra etter hurtig-kalibrering. Kontrasten er veldig høy men svartnivået er litt lyst for min smak.

Har fått samma problem men phase ligger på 51.och H position: 84 detta endast med 1280x720 60hz upplösning. Har provat div ati kort 9600,9800,850 drivare 6.2 och omega senaste 7.9 Min hd70 har varit inne på service för felet men återskickad med samma fel servicen fann inget onormalt?????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hittat synk problemet med HD 70 och vga se bifogad bild dessa instälningar för synk signal i omega drivaren så blir bilden 100% rätt och inte ett spår av pixlar på fel ställen eller bildförskjutning eller maskning.

Får inte in någon bild på er sida men här är länk till svenska forumet se bilden där Minhembio forum -> * Officiell tråd - Optoma HD70 *

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøper man pære til denne? Finner det ikke hos verken AVshop eller Hifiklubben som selger HD70..

Og en annen ting jeg tenkte på. Hvis jeg hadde kjøpt en projektor hadde den ikke blitt brukt mer enn til et par filmer og noen timer PS3 i løpet av en uke. Og da vil jo pæra vare i et par år, men kan man om f eks 2 år kjøpe pære til dagens projektorer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Hvor kjøper man pære til denne? Finner det ikke hos verken AVshop eller Hifiklubben som selger HD70..

Og en annen ting jeg tenkte på. Hvis jeg hadde kjøpt en projektor hadde den ikke blitt brukt mer enn til et par filmer og noen timer PS3 i løpet av en uke. Og da vil jo pæra vare i et par år, men kan man om f eks 2 år kjøpe pære til dagens projektorer?

lampa finns hos dustin: Dustin Home AB | Det digitala varuhuset Det blir nog billigare när åtgången blir större.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når bruksområdet offisielt er PC (les, må fungere godt med PC i lyst rom) ville dere gått for DLP eller LCD da? Sekundærområdet er film, og jeg er personlig opptatt av at det blir så godt som mulig der også.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når bruksområdet offisielt er PC (les, må fungere godt med PC i lyst rom) ville dere gått for DLP eller LCD da? Sekundærområdet er film, og jeg er personlig opptatt av at det blir så godt som mulig der også. :smile:
    Begge deler vil fungere bra, men DLP vil kunne gi ett litt skarpere bilde. På film vil også begge deler fungere, men DLP gir i de fleste tilfeller det mest dynamiske bildet. Det hele kommer jo også ann på hvilke produkter det er snakk om. Lag gjerne en tråd i produkt/prisjakt om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Er ny på forumet, så bær over med meg hvis det kommer dumme spørsmål og si ifra hvis jeg bryter med noen regler.

Jeg har en optoma hd70 pj og et 70" xscreen lerret med tv-tuner.
    Ser at det finnes stor kompetanse blandt brukerne her inne, og lurer på et par ting.

Jeg har en xbox 360 koblet til med komponent kabel. Men jeg kan kun ha 1080i. Hvis jeg prøver med 720p så flimrer bildet og kommer og går før det automatisk settes tilbake til 1080i. Noen andre som har det problemet eller vet hva som kan være årsaken til dette? Er vel ikke store forskjellen på de 2 uansett kanskje? men projektoren skal vel kunne vise 720p?

Jeg har også hd-dvd spilleren til xbox 360, og filmen miami vice.
    Leste et sted på nettet at det var meningen at det skulle se litt "real" ut med håndholdte kameraer og støy i bildet, uten at det imponerte meg. Men en del scener var fantastisk bildemessig. Men hva kan jeg forvente meg av denne projektoren og lerretet til hd-dvd filmer og ikke minst hd pakka til CD som jeg har bestilt?
    Er kanskje ikke mange som har erfaringer med xscreen lerretet, men kan projektoren konkurrere med mange lcd/plasma tv'er på hd materiale?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer nå å kjøpe meg en Optoma HD70, får den til 6000,- med 130 timer på pæra.

Har lys leilighet med hvite vegger, men kan sperre det meste av lys ute, så blir da strølys som er problemet. Har tenkt å gå for ett grått lærret.

Ser gorm får 720p 48hz på hdmi, dvs at med pc så kan jeg spile av dvd og evt hd med 24hz hakking? Eller jukser projektoren med noe her?

Kjøper sannsynligvis denne i morra da jeg tror dette er ett godt kjøp og med ett begrenset budsjett så er det ikke så mange alternativer. Da evt HD72 til 10k eller HD65 til 7,5k. Kjenner jeg meg selv rett så bytter jeg nok om ett år uansett til 1080p, men vil jo allikevel ha ett godt bilde nå.

Noen innvendiger anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Optoma HD70 - Støy

Jeg har en HD70 som jeg har hatt i ca. et år. Den har vært brukt til TV via Canal Digital og XBOX360. Jeg registrerte at den støyet litt fra starten av, men har slått meg til ro med det. Men nå jeg kjøpt med ny PC med HDMI som jeg har koblet til projekoren.

Når jeg kjører PC'en mot prosjektoren øker støynivået enorm. Dette skjer når jeg kjører med oppløsning/signalformat fra 720p og oppover. Er dette en feil på min prosjektor eller skal det være slik?

Prosjektoren er takmontert

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •