Offisiell tråd, Optoma HD70 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 91
    Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kokkosbolle
    det er nok kanskje bedre å legge til 2-3 tusen kr og kjøpe hitachi pj-tx200 som kanskje er mye bedre? har hørt at dlp skal suge sammen med pc
    Nei, gå for DLP! Har tetset meir no og bildet er meget bra. Fungerer kjempemessig sammen med HTPC, og med progressive DVDspiller..

TX200 vil ikkje kunne konkurrere når det gjelder bildekvaliteten. eineste må være om du må plassere projektoren offset av lerretet. Om dukan sette den rett på er HD70 nok beste kjøpet for tida til under 10-11k.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi! så denne er bedre en tx200.. jeg skulle nesten til å bestille den nå, men nå venter jeg litt. ikke for å være ot men den er også på ukens tilbud!!
    men kan jeg sette den 3 eller 3.5 meter ifra 180 cm 16:9 lerret? og funker den sammen med cd parabol? der er ikke største problemet. men greit om multighetene er der....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    180cm lerret går uten problemer. Kjører 220cm fra 3 meter sjølv. (eller rundt det)

cd parabol?

Det følger med scart overgang, og ein drøss med kabler så du kan koble til hdmi, scart, komponent (rgb), og composit.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow det er jo sykt bra! jeg har i 6 måneder planlagt og funnet ut at enten hitachi pj tx200 eller panasonic pt-ae900e var best. men denne ser bedre ut i følge dere. så siden denne er på tilbud nå ser denne skikkelig bra ut. har en 24 crt tv nå og det blir sikkert god oppgradering.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Ein ting eg har merket er når ein justerer fokus/zoom så beveger heile linsekonstruksjonen på seg.. på 100" bilde flytter bildet seg 3-4 cm slik at ein må sikte inn projektoren påny i etterkant. Ikkje store problemet men litt irriterende når ein bare skal endre fokus ørelitegrann.. og ender opp med å flytte heile bilde totalt skeivt.:P

Det er jo bare et par millimeter slakk i projektoren, men det blir store utslag på veggen..
    Det her hadde ikke jeg godtatt. Det må jo være feil på projektoren..

Mvh

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Da var den i hus

Igår kom den, men fikk ikke montert noe før langt på kveld.
    Designet er "spesielt" men når det gjelder det så er vel smaken som baken og for meg greit nok.
    Den ble koblet opp med SVHS da jeg ikke har fått de nye kablene ennå (Supra HDMI)
    Så noen filmklipp som Matrix, Ringes herre, toystory og ble skikkelig imponert over kvaliteten. Min gamle projektor var en PLUS med SVGA så jeg er ikke så godt vant.
    Det eneste negative jeg merket var focus som virket noe upresist å justere, men jeg merket ikke noe til at bildet flyttet seg når jeg justerte på den.
    For meg som bruker mye penger på lydsiden http://avforum.no/minhifi/show.php/fattigmann og har stereo som det viktigste er dette et helt greit produkt. Man må jo også ta i betraktning min gamle referanse som kostet 15k for 2 år siden og den jeg kjøpte nå for 8.500 gir en stor oppgradering uansett.
    Får ikke testet noe idag så det får bli et søndagsprosjekt. Skal prøve å gi en liten rapport da.
    Tilslutt.
    Når det gjelder AVShop sitt svar til meg her http://avforum.no/forum/produkt-pris...ht=optoma+hd70 tror jeg det meste ligger i inntjeningen som vel nærmest ble borte når NetShop senket prisen 1500,- kr. overnatten.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det her hadde ikke jeg godtatt. Det må jo være feil på projektoren..

Mvh
    Er mulig det.. er ikkje store problemet når ein først har stillt det inn sså det spørs om eg gidd å returnere den for bytte... Kjedelig å være uten no når eg akkurat har fått den i hus.

så lenge bildet er bra, så er eg fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er støyniaaet? braaker den eller? og bør jeg ha hvit eller grått lerret til denne?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør vel fremdeles gå for grått lerret, det hjelper fremdeles på.. Den støyer minimalt. Hører litt sus, men er så lite at eg ihvertfall ikkje tenker noke på det under filmene. Har hatt den stående på bordet framfor meg eit par dager no av mangel på takfeste. Legger beina på bordet ved siden av den.. og når ein ikkje bilr plaga av støyen da, så rekner eg med det bilr veldig bra når den havner oppe under taket ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endelig bestillt! ukens tilbud rakk det akkurat gleder meg veldig. har aldri hatt projector før har bare hatt en 24 crt så dette blir bra vil dette lerret funke bra : Komplett.no - AView Decor Home Theatre (b)180 x (h)159 4:3, Grå duk, Gain: 0,95 ?? og hvor kjøper jeg pære??

og har jeg fått pære garanti med?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg fått den i huset min første projector! midlertidig bruker jeg det sammen med min hvite vegg og det gir ok bilde! ser veldig brukervenlig ut. skal snart få meg lerret og da skal jeg teste med nemo og shrek i hd 720p.

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokkosbolle
    endelig bestillt! ukens tilbud rakk det akkurat gleder meg veldig. har aldri hatt projector før har bare hatt en 24 crt så dette blir bra vil dette lerret funke bra : Komplett.no - AView Decor Home Theatre (b)180 x (h)159 4:3, Grå duk, Gain: 0,95 ?? og hvor kjøper jeg pære??

og har jeg fått pære garanti med?
    Tror du gjør lurt i å se etter widescreen (16:9) lerret. Det på komplett var et 4:3 lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes at denne projectoren ruler!! aldri hatt projector før, og den var kjempelett å komme i gang med. førsteintrykket er veldig bra. har bare testet sammen med pc enda og er storfornøyd!! men en ting jeg lurer på. er at når jeg trenger ny lampe, hvor får jeg kjøpt det da? og når jeg har slått den av. står den jo i pausemodus og blinker, det er greit nok men går pæretiden av det?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er kun lite ledlys som indikerer at den er på standby strøm. Pæra er koblet heilt ut, som det meste av den andre lektronikken i projktoren.

Men, når du reiser vekk så ville eg nok slått den heilt av, eller koblet den fysisk ut med tanke på evnt. torden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, ja ok godt å vite. begynte å lure siden det står dette i spesifikasjonene: Lamp Life: 2,000 hours, 3,000 hours in eco-mode

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er denne på ukens tilbud på netshop igjen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å holde tråden teknisk.

På forhånd takk !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips til justering av denne? Har DVE og har justert den med det, men moro å høre hva dere andre som har den, har satt de forskjellige innstillingene på.

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD70 vs H56

Hvordan vil denne gjøre seg mot den tidligere modellen H56?
    Er den noen ankepunkter som taler for H56?
    H56 har vel 5x 6-segments fargehjul...vil det da si mindre rgb-flimmer enn ved et 4x 7-segments fargehjul?
    Hvilken bildebehandlingskrets har HD70?
    H56 har sil504 bildebehandling er denne bedre enn den HD70 har?

Jeg vet at HD70 har bedre oppløsning, bedre kontrast, mindre støy, lengre levetid på pæren og hdmi med hdcp...men se bortifra de foredelene til HD70...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke glem at hd70 har brilliant color driveren!

kan ikke komme på noe som taler for h56, annet en kansje en smule mindre rgb flimmer og litt mindre støynivå. Ellers så overgår nok hd70 den på alle punkter med glans vil jeg tro...

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •