Infocus 4805 viser prikker ved oppstart...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus 4805 viser prikker ved oppstart...

Når jeg spiller av DVD fra min 3910 via AVC-A1XV og til 4805 med DVi-kabel, får jeg ved oppstart noen svært irriterende prikker som myldrer over lerretet. Det begynner ganske intenst forså å avta og forsvinne helt underveis i filmen. Hva kan dette være? 4805 har jo denne idiotiske M1 inngangen så jeg må bruke en crappy overgangskabel til DVi. Dette fenomenet har vært tilstede fra jeg fikk projektoren og var først av alle regnbuens farger, men nå stort sett av grønn art. Det er ingen prikker å se dersom jeg bruker S-video inngangen eller er på startbildet til projektoren. Noen som har noen peiling hva dette kommer av?

Bruker Kimber Kable av god kvalitet. Håper ikke det er 3910 eller A1XV som er synderen. Er det denne MA/DVi overgangen som ikke er skjermet og skaper krøll mon tro? Legger ved noen bilder som jeg håper kan illustrere selv om de ikke ble så bra.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette fremtrer kun ved bruk av DVI tror jeg det er noe galt med signalet.
    Hadde prikkene vært der konstant hadde det vært noen av speila på dlp brikken som var ødelagt, men siden de ikke lyser konstant er de nok ikke det.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel være et eller annet termisk da kanskje? Får satse på at problemet forsvinner når jeg kjøper meg en ny projektor og at det ikke har noe med DVD spilleren eller forsterkeren å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang kabel bruker du? Hva slags oppløsning sender du ut fra spilleren?

Det er et tegn på for dårlig kabel i forhold til lengden og/eller oppløsningen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 1m DVi kable til forsterker og 12m fra forsterker til projektor. Oppløsningen fra forsterkeren og DVD spilleren er satt til 480p/576p. 12m kabelen fra Kimber kostet nesten 4000 spenn, så jeg håper M1 til DVi overgangskabelen er synderen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fatt tatt et par bilder som bedre illustrerer mitt problem. Heldigvis gir det seg halveis i filmen. Men du verden så irriterende. Må nok oppgradere meg vekk fra dette problemet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet med masse grønne striper er et fenomen som har begynt å vise seg i det siste og varer bare i et par sekunder når det oppstår.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *SIGH* Nå har jeg grønne prikker over lerret gjennom hele filmen. Det har liksom gradvis blitt verre. Det har vel eskalert etter jeg brukte den i high lampemodus en liten stund. En annen ting jeg har lagt merke til er at projektorens vifte bråker/går raskere enn før. Er den termisk styrt og i tilfelle hvorfor er temperaturen høyere? Ved oppstart kommer det av og til en høyfrekvent skarp lyd fra vifta litt som en miniversjon av noen som kapper ved på en sirkelsag. Det er også noen andre ulyder i vifta. Er vel lageret på vifta som ikke er helt i form.

Projektoren har nå gått 600 timer og jeg rengjorde lampefilteret for ca. 20-30 timer siden.

Skulle ønske jeg hadde hatt råd til Pearl'en nå!!! Nå er jeg lei 4805's nykker. Er det noen andre som har lignende erfaringer med denne projektoren?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel stikke opp på HFK og låne meg en DVD-spiller med DVi utgang og teste den. Bare for å utelukke at det kommer fra A1XV eller 3910...
    Man blir jo helt freaket ut av å ha slike grønne prikker dansende over skjermen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet nå å kjøre signalet rett fra DVD-3190 og inn i SP 4805 og da ble de grønne artifaktene borte! Det er jo nesten litt kjipt da det betyr at det er noe feil med min AVC-A1XV når det gjelder å kjøre DVi signal innom den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •