Sharp XV-Z3000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 78 av 78
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Som vi snakket om på telefon, så er jo det faktum at ditt lerret gir 30 prosent mer lys tilbake enn mitt, en avgjørende faktor her. Der jeg bare ser grå grøt, er det mer liv i bildene fra et lettet med 1.3 gain
    Du høres mer og mer klar ut for et hvitt lerret du, Gorm...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe, enn så lenge bare på VW100. Jeg syns Sharp'en fungerer best (og måler best) med irisen på "medium", og der er grått lerret det beste valget. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som vi snakket om på telefon, så er jo det faktum at ditt lerret gir 30 prosent mer lys tilbake enn mitt, en avgjørende faktor her. Der jeg bare ser grå grøt, er det mer liv i bildene fra et lettet med 1.3 gain
    Absolutt, forskjellene er ganske store. I tillegg er jo lerretet vesentlig lysere grått enn Adeo'en jeg har hengende i kinorommet.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

sitter på ca 4.5 m så skal denne pj være aktuell for meg så blir den hengende ca en meter forran sitte posisjon,men vil dette være så lurt???

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får høre med fruen, de har gjerne innvendinger mot å ha projektoren plassert langt ute på taket. Den skal jo tross alt ha strøm og en eller annen form for signalkabel også, og ikke alle syns det er like kjekt å strekke dette over taket.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette er den pj som har lavest opgitt viftestøy (22 db) og den ser ganske så lekker ut burde en kabelskjuler kunne redde den situasjonen :-D

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huh? er det ett problem? ser jo ikke kablene bak den sorte scene moltonen i taket....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Siden dette er den pj som har lavest opgitt viftestøy (22 db)
    Trodde at denne hadde oppgitt høyere støynivå enn 22 db? :???:

Uansett; denne projektoren virker unektelig spennende for min del. Den korte throwratioen er som skapt for min kino, og i tillegg har vi dette med at den kun kaster bildet 18 cm ned fra linsen. Bra for oss med lav takhøyde.

Når både AK og Gorm uttaler seg svært positivt og den rene bildekvaliteten, og at den kontrastmessig viser seg å være rå, så er det lovende. En DLP med lite regnbuer er selvfølgelig heller ikke å kimse av... ;-)

Revurderer sterkt mine tanker om å bruke en dobbel sum på HC5000 i skrivende øyeblikk...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det lover jo godt, men er dette tilfellet må jeg si at jeg undres stort over resultatet i Hemmabio. Da må de rett og slett være helt på bærtur.
    Godt å se at de faktisk var på bærtur...:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Vogel EPS4010 kan brukes på denne projektoren? Eventuelt andre kandidater på markedet som bygger ned så lite som mulig, og i tillegg har en fornuftig pris?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    22 db var feil. Trodde jeg postet i Pearl tråden ops: sorry

den er jo fakltisk oppgitt til 30 db (i eco mode) :-|

Burde vel være mulig å montere denne på plate også. Da vil den jo bare bygge platetykkelsen ned fra taket.
    Har aldri helt forstått dette med å kjøpe dyre stativer når en skal ha en enkel montering av en lett pj.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden "alt" av digitale projektorer i dag omhandler BenQ 8720, har jeg gått litt mot strømmen og bestilt en slik. Noen andre som har erfaringer eller kjøpt denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det faktum at 8720 hadde gitt deg et veldig lite bilde har selfølgelig ikke noe med saken å gjøre

Thriz

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Siden "alt" av digitale projektorer i dag omhandler BenQ 8720, har jeg gått litt mot strømmen og bestilt en slik. Noen andre som har erfaringer eller kjøpt denne?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Noen som vet om Vogel EPS4010 kan brukes på denne projektoren? Eventuelt andre kandidater på markedet som bygger ned så lite som mulig, og i tillegg har en fornuftig pris?
    4010 må vel passe bra til denne projektoren. Den er jo av vanlig størrelse og vekten er jo innenfor grensen. Synes 4010-festet faktisk er litt småpent. Men det var jo en litt femi tankegang.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thriz
    Det faktum at 8720 hadde gitt deg et veldig lite bilde har selfølgelig ikke noe med saken å gjøre

Thriz
    Thriz: Antydet overhodet ikke at jeg valgte XV-Z3000 fremfor 8720 på grunn av bildekvalitet, dersom du trodde det. Men det er noen som har begrensninger, og da prioriterte jeg å beholde et 100" bilde med Sharp, fremfor å måtte gå ned til et 74"-Adeolerret med BenQ. Hadde jeg hatt råd akkurat nå, hadde hverken 8720 eller VX-Z3000 vært førstevalget. Da hadde det nok hengt en 1080 i taket.

Jeg er fremdeles nysgjerrig på om det er noen andre med denne i tankene (eller i kinoen for den saks skyld :-) )

Tiger: Femi er et ord, god designsmak er et annet ;-). Har valgt et annet, som kanskje ser noe mer maskulint ut da jeg aldri fikk noen skikkelig tilbakemelding fra produsenten om det passet eller ikke.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig overrasket at det er så stille rundt denne Sharpen. Det er egentlig ingen objektiv grunn til det. Prismessig og ytelsesmessig så er den et godt kjøp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel flere grunner til det. Enda smått med tester og referanser på den, ikke noe utbredt forhandlernett (strengt tatt ikke noen forhandler i det hele tatt). Men det kommer. Alt fokuset er jo rettet på 8720 i øyeblikket. Når den har solgt seg tom, og ting har roet seg litt, så kommer nok de andre projektorene mer frem i lyset.

Skal gi en tilbakemelding på hva jeg synes også når jeg har fått testet den "nok". Håper den kommer i morra, hvis ikke blir det lite tid til testing før Electroworld....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig overrasket at det er så stille rundt denne Sharpen. Det er egentlig ingen objektiv grunn til det. Prismessig og ytelsesmessig så er den et godt kjøp.
    Det henger nok også mye sammen med at Sharp til nå ikke har gjort så mye på markedsførings-siden enda, men det kommer somsagt. XV-Z21000 skal jo også være en killer, men det diskuteres i en annen tråd

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •