Offisiell tråd for Panasonic PT-AE1000 1080p - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 108
    Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det gjør det ikke. Verken 1080p 60Hz eller 1080p24fps er mulig enda, så du er nok stuck med 1080i 60Hz gitt.
    Det er jo litt rart at det ikke fungerer da, siden det ble lagt inn støtte for 1080p i en større software oppgradering via Xbox Live. Mener jeg leste på AVS-forum at de hadde testet X360 i 1080p.

NightScope

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøre dashboard/menyene i Xbox 360 i 1080p over komponent. Og du kan kjøre spillene oppskalert til 1080p via komponent. Men i det du starter HD DVD filmene går den til 1080i fordi dette er en begrensning innen HD DVD standarden - så langt jeg har forstått. Hverken Toshiba HD XA2 eller XE1 støtter 1080p via komponent, men de gir max 1080i via komponent.

Uansett det er ingenting galt med oppsettet ditt. Oppløsningene som du får via komponent er akkurat de som Microsoft annonserte da 1080p støtte kom. Ingen oppskalering av SD DVD via komponent, max 1080i for HD DVD via komponent, max 1080p for spill og dashboard via komponent. Med VGA kan du kjøre inntill 1080p på alt.

1080p via komponent funker som bare det i spill og meny. Har testet selv.

Vil du se dine HD DVD filmer med 1080p ut må du bruke en VGA kabel og håpe TV'n/Projektoren kan ta imot dette via sin VGA inngang.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for infoen <Potetgullmannen>:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe en 1080p projektor og nå står det mellom Epson og Panasonic, men er veldig usikker på hva jeg skal velge. Er det noen som har testet begge og kan komme med anbefalinger. Jeg vet at Epson sin PJ ikke er i salg i Norge ennå, men det kan jo være noen som har kjøpt den fra Japan.

NightScope

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er det noen spesiell grunn til at du ikke vurderer Mitsubishi sin HC5000 LCD 1080P pj?

mvh, ATG

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Potetgullmannen har helt rett. Å få 1080p24 ut av både Xbox 360 og PS3 går ikke foreløpig, og 1920x1080 over VGA fra Xbox 360 til denne prosjektoren fungerer ikke - forhåpentligvis kan/gidder Microsoft og Sony å gjøre noe med det. Ellers kan det jo nevnes at VGA ble utrolig vassent i fargene, men jeg har ikke giddet å prøve å stille det inn siden det er komponent jeg foretrekker.

Blir først PS3 for BD hos meg, så kjøper jeg nok en kombi-spiller med 24fps ut digitalt når det kommer en slik til en akseptabel pris.

Jeg er fortsatt kjempefornøyd, men jeg har kun 4 HD-DVD filmer som jeg har sett foreløpig. Det skal imidlertid nevnes at å spille Geometry Wars i hjemmekinoen har blitt helt totalt vanvittig!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil forøvrig legge til at jeg veldig gjerne skulle sett forskjellen både 1080i60 og 1080p24 etter hverandre på projektoren - jeg har aldri fått se forskjellen, men har mistanke om at det vil bety litt for meg. Jeg irriterer meg ihvertfall over panorering som "hakker".

PT-AE1000 skal egentlig kunne detecte at 1080i60 signalet det mottar kommer fra 24p, og dermed gjøre det om. (Hvis jeg ikke har misforstått helt). Imidlertid er jeg usikker på om dette faktisk blir gjort med signalet den mottar fra min X360.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panoreringer vil alltid hakke. Det skyldes at det originale filmformatet er basert på 24fps, noe som er alt for lavt for å unngå hakking ved panoreringer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATG
    Hei,

Er det noen spesiell grunn til at du ikke vurderer Mitsubishi sin HC5000 LCD 1080P pj?

mvh, ATG
    Jeg har ikke noe spesiell grunn, men ut i fra det jeg har lest så er Panasonic'n et bitte lite hakk bedre.
    Jeg har tenkt å kjøpe PJ'n i utlandet og det er kun Epson som gir 2-years World Wide Warranty, så det blir nok at jeg går for den. Grunnen for at jeg ble interessert i Panansonic'n var at den hadde lavere støytall.

NightScope

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Gorm - jeg er klar over hakkingen som følge av at film tas opp/lages i 24fps. Jeg tenkte på forskjellen mellom 24fps og at materiale som er i 24fps vises i 60i - og dermed også om projektoren faktisk er "smart" nok til å klare å se at signalet den mottar i 60i stammer fra 24fps materiale og dermed kun oppdaterer bildet 24fps som (jeg tror) den egentlig skal klare. Mao, jeg er usikker på om det "kun" er 24fps-hakkingen jeg ser, eller om det i tillegg er 3:2 hakking.

Jeg har aldri eid en videoprosessor, men jeg klarer ikke å finne innstillinger på PT-AE1000 som tilsvarer det jeg antar finnes på stand-alone enheter.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå bestillt meg denne Panasonicen og går og venter på at den skal bli levert.Jeg er spent på bildet på den opp i mot Epson tw1000 og Mitsubishi hc5000 som jeg har sett bilde på.Kommer tilbake med en oppdatering av mine inntrykk når jeg har fått den på plass og testet litt:-)
    Mvh bigtor

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Blir spennede å høre hva du synes.:-D
    Den har jo fått gode tester spesielt i USA, men der er den jo også av de billigste. Her hjemme er det ikke så mye snakk om AE1000 enda og den er jo for øyeblikket priset til 40K :shock:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd den ikke er kommet til Norge enda. Ikke vet jeg hvorfor det drøyer, men det kan kanskje tyde på at det er lite D6 paneler å få tak i ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg fått den på plass og jeg har foreløpig kun testet med Dvd.Her er mine inntrykk av hva den leverer rett i fra kartongen uten noen kalibrering.Den har ett meget godt sortnivå og bildet er meget klart med gode farger og uten noen synlig screendoor.Jeg må si at den leverer ett meget godt resultat uten at jeg har stillt på noe enda.Sett i forhold til Epson Tw1000 og Mitsubishi Hc5000 så er bildet på denne bedre.Der er mange parametre du kan stille på i de forskjellige menyene så jeg skal prøve ut flere ting å kommer tilbake med flere inntrykk etter vært.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en norsk projektor du har kjøpt?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er det en norsk projektor du har kjøpt?
    Norsk?Det er E utgaven av den jeg har kjøpt som har scart og ikke 2 komponent innganger som det er på U utgaven som blir solgt på det amerikanske markedet.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh sorry litt dårlig formulert. ops: Det jeg mente var om den var importert eller kjøpt i Norge?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg kjenner til er den ikke kommet til Norge enda.

Forøvrig er det bare å komme med flere inntrykk, Bigtor Det ser jo lovendes ut så langt.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Etter det jeg kjenner til er den ikke kommet til Norge enda.

Forøvrig er det bare å komme med flere inntrykk, Bigtor Det ser jo lovendes ut så langt.
    Jo det er den,jeg har den jo:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen flere inntrykk etter at jeg har sett på flere forskjellige filmer.
    Det er ikke mye støy ifra den og jeg må si at bildet den leverer på dvd er helt rått og jeg forstår nå hvorfor den har fått så mye skryt på dette punkt av de som har testet den amerikanske utgaven av den.Jeg er imponert over både dybden i bildet og kontrasten og ikke minst linsen på den som virker meget stor og solid og den har en meget god zoom.Jeg tror også at det er ikke mange projektorer som slår denne på vertikal og horisontal lensshift og som tilsier at de fleste kan bruke denne projektoren i sin hjemmekino.Jeg skal nå koble til Humax satelitt tuneren og teste ut HD på den så får vi se om jeg blir like imponert av det.
    Mvh bigtor

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •