Offisiell tråd for Panasonic PT-AE1000 1080p - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 108
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, det er vi vel alle enige i. Jeg synes også Pearl var MYE bedre enn TX200...selvsagt...

Jeg syntes bare sammenligningen sa seg selv. Uansett sier det jo veldig lite om hvor god eller mindre bra PT-AE1000 egentlig er.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er testen til Art publisert. Se her: Panasonic PT-AE1000U 1080p, LCD, Home Theater Projector Review - Overview

Spesielt interessant er dette:

Sitat Opprinnelig postet av Projectorreview
    Since the Panasonic PT-AE1000U does a very good job on blacks, the next question is, how does it do in terms of shadow detail? The answer is extremely well, in fact one of the best I have seen to date.
    I omtalen indikeres det også at skyggedetaljene er i klasse med DC3 DLP projektorer, noe som i så tilfelle er imponerende.

På slutten av omtalen er det også listet fordeler og ulemper:

Sitat Opprinnelig postet av Projectorreviews
    PT-AE1000U Pros
    • Most affordable 1080p projector
    • Beautiful, accurate picture out of the box
    • Great flesh tones
    • No pixel visibility at all (at anything resembling normal seating distance)
    • Excellent black levels (within the limits of dynamic iris'es)
    • Extremely good shadow detail
    • Excellent placement flexibility thanks to zoom and lens shift
    • 2 HDMI inputs
    • Lamp can be changed without unmounting the projector
    • Very good remote control
    • Waveform monitor and custom color management (for serious tweakers)
    • Manual is good overall
    • 5 user savable settings
    • Very quiet
    • Very good Price/Performance
    PT-AE1000U Cons
    • Image is a bit soft with 1080 sources (due to Smooth Screen technology)
    • Brightness is about average, the projector is therefore not ideal for larger screens (over 110" diagonal) or for handling more than very small amounts of ambient light for things like sports viewing.
    • Manual could better explain some functions, instead of just identifying them (like Cinema Reality)
    • One year warranty

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic best i test.

Bildet som Panasonicen leverte ved tidligere tester var dårlig grunnet feil linse pluss diverse. Tydeligvis noe som gjaldt de fleste test prosjektorene som ble sendt ut.

Etter en oppgradering så var resultatet visstnok noe helt annet.

Leste en test på Projectorcentral hvor de hadde satt opp AE1000U, Mitsubishi HC5000, Optoma HD81 og Sony VW50.

Her er AE1000U best på DVD og HD bilder.

1080p Projector Shootout

Her en annen test som også gir veldig gode skussmål.

Panasonic PT-AE1000U 1080p, LCD, Home Theater Projector Review - Overview

Vurderte å kjøpe Pearl men ikke så sikker lenger. Dog så er jeg rimelig sikker at uansett hva en velger så vil alle 1080P prosjektorene gjøre en god jobb.

Mvh
    Carlos

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har noen sett PT-AE1000 i noen norsk butikk enda?

Hei

Ifølge hjemmesidene til Panasonic så skal PT-AE1000 ha vært tilgjengelig for norske kunder siden 1. desember.
    Kan noen fortelle meg om de har sett denne til salgs fra noen norsk butikk - i så fall hvor?

Jeg ringte Panasonic i begynnelsen av desember hvor en svensk stemme bedyret at prosjektoren var levert til Norge - men han kunne ikke si hvor.

PANASONIC Nordic - PT-AE1000

Jeg ser at noen få svenske nettbutikker har begynt å annonsere maskinen, men har enda til gode å se noen norske gjøre det samme.

Håpet var å kaste ut den gamle prosjektoren til jul, men den planen gikk i vasken. Kanskje like greit å vente til februar- mars med nyinnkjøp av prosjektor, regner med at flere nye prosjektorer (Epson etc) på dette nivået er tilgjengelig da.

mvh
    TF

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlos
    Noen som vet veiledende på AE1000 ? Har vært spekulert litt rundt dette før og antydet over 40k :evil: Ser i testen over at nivået mellom HC5000, Pearl og HD81 stemmer overens med norsk prisnivå. I denne oversikten er AE1000 billigst med dollarpris 500$ lavere enn HC5000. Dette burde tilsi at den burde ligge et sted rundt 25K maks 30K her i Norge.

Tror personlig at det vil være en god del å hente i markedsandel for den 1080P maskinen som ligger lavest i pris. Panasonic har jo vært rå på pris tidligere så det er jo mulig men gjenstår å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett AE1000 i noen norsk nettbutikk ennå.
    Skal sjekke tirsdag om det er mulig å få en pris og når den er tilgjengelig.

Ser på Panasonic sin side at den skal være tilgjengelig 1ste desember men dette virker ikke til å stemme:evil:

I USA så selges denne for $3999,-. Ca NOK 31000,- inkl. mva.
    Er dog lite ønskelig å kjøpe den der. Hva med garantier og reparasjoner om noe skulle skje? Regner dog med at Panasonic Norge må påta seg ansvaret selv om den er kjøpt i US.

Etter å ha lest "shootout'en" på projectorcentral så synes jeg AE1000 virker veldig interessant.

Har forøvrig en AE700 som har fått et blåskjær på halve del av bildet. Har sjekket pæren og glasset foran men disse er rene. Er det noen som har noen gode forslag annet enn å levere inn PJ til rensing?

Mvh
    Carlos

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forøvrig en AE700 som har fått et blåskjær på halve del av bildet. Har sjekket pæren og glasset foran men disse er rene. Er det noen som har noen gode forslag annet enn å levere inn PJ til rensing?
    Det er nok desverre mye sansynlig at det er noe galt med selve LCD panelene eller polarisatorene. Om så er tilfelle er det nok best å leve med problemet siden det vil koste veldig mye å bytte innmaten.

Jeg venter også på svar angående PT-AE1000 tilgjengelighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt pt-ae1000 fra USA nå - regner med å ha den hos meg midt i neste uke. $3.999 pluss frakt osv. GLEDER MEG!!!!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt pt-ae1000 fra USA nå - regner med å ha den hos meg midt i neste uke. $3.999 pluss frakt osv. GLEDER MEG!!!!! :smile:
    Gratulerer ! Blir spennede å høre dine inntrykk.

Dog regner jeg med du har sjekket opp forskjellene mellom USA utgaven og den europeiske versjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare fargen og strømkabelen? Eh... må innrømme at jeg ikke har sjekket det så veeeldig nøyeee... eeeh...

Klarer ved nærmere øyensyn ikke å se noen forskjeller faktisk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare fargen og strømkabelen? Eh... må innrømme at jeg ikke har sjekket det så veeeldig nøyeee... eeeh... :grin:
    Det er nok dessverre det, selv om jeg heller ikke har sjekket det så nøye.
    Det ser ut til å være universal strømforsyning, så det er ikke noe problem. Det som dog kanskje ikke er like bra er at videoprosessoren sannsynligvis ikke er optimalisert for PAL filmer, som jo er de vi har her i landet. Dersom dette ikke er noe problem for deg er det jo greit.

Jeg ville uansett anbefale deg å sjekke dette ganske nøye, og eventuelt ta kontakt med Panasonic for å finne ut alle forskjellene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vesentlig forskjell er at den europeiske utgaven har Scart istedenfor component inngang 2.

Manualer finner du her: Manual | Projector | Panasonic

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrokling
    Har bestilt pt-ae1000 fra USA nå - regner med å ha den hos meg midt i neste uke. $3.999 pluss frakt osv. GLEDER MEG!!!!!
    Du skulle ha bestillt den her Panasonic PT-AE1000, 1100 ANSI Lumens WSXGA LCD Home Theater Projector :-)
    Mvh bigtor

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Blir spennede å se hva veil blir når den endelig kommer på markedet her? [[Tviler sterkt på at den kommer til å ligge over HC5000 ol dermed havner den (godt) under 30K og da blir ikke import til selv 3199$ (ca 20K) sååå attraktivt.]]

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at dette er en teknisk tråd. Videre prisdiskusjon tas i prisjakt kategoriene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manglende scart er ikke så farlig, det er komponent og hdmi jeg trenger. Det ville forbause meg om Panasonic har forskjellig videoprosessor i US og Europa-modellen - jeg kan ikke helt forstå hvorfor de skulle gjøre det. Siden begge modeller skal støtte både PAL og NTSC ville de jo ha alt å tjene på at begge modeller har best mulig støtte for begge formater. Pluss én del mindre å forholde seg til i produksjonsprosessen. Vet du noe mer om produsentene bruker å kjøre ulike versjoner av videoprosessorene for PAL og NTSC-markedene?

Ellers var jo 3199 en killer-pris da - og det virker som det er uten USD 400 kupongen som amerikanske forbrukere kan bruke for å få den til 3599. Synd stedet ikke kom opp på prissammenlignigsstedet jeg brukte.

Prisbildet på 1080p-prosjektorene vil vel falle under 20k til sommeren - begynner jo å komme endel modeller nå

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville forbause meg om Panasonic har forskjellig videoprosessor i US og Europa-modellen - jeg kan ikke helt forstå hvorfor de skulle gjøre det. Siden begge modeller skal støtte både PAL og NTSC ville de jo ha alt å tjene på at begge modeller har best mulig støtte for begge formater. Pluss én del mindre å forholde seg til i produksjonsprosessen. Vet du noe mer om produsentene bruker å kjøre ulike versjoner av videoprosessorene for PAL og NTSC-markedene?
    Selve videoprosessorene er nok like, men softwaren pleier ikke å være identisk. Dette er dog bare spekulasjoner fra min side, så jeg ville tatt kontakt med Panasonic for å fått et definitivt svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AE1000 på plass!

Da er endelig PT-AE1000U på plass i kinoen! Førsteinntrykket er... WOW!

Etter å ha hatt AE700 i et par år, må jeg si bildekvaliteten er sinnsykt mye bedre!

Sortnivået er kanskje den største svakheten - men det må man vel forsåvidt forvente. Og da er jeg kritisk.

Raske paneler, bildet henger ikke igjen. Lyssterkt med klare farger. Enkel å stille inn, med langt bedre menyer enn 700 ihvertfall.

Foreløpig er X360 (med HD-DVD) eneste HD signalkilde, og her sliter jeg litt med å få riktig frekvens. Med komponentkabler påstår 360'en at den sender 1080p60 ut, mens Panasonic'en sier den mottar 1080i60. Og av en eller annen grunn får jeg ikke valgt 1080p24 (eller i48/i72). Det blir en utfordring å få det til (hvis det går med X360 foreløpig da).

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt nyskjærrig på om du har fått til å vise 1080p/24 fra X360'n?
    Hvordan er inntrykket av PJ'n etter noen dagers bruk?

Skal kjøpe meg en 1080P PJ, men er veldig i tvil på hvilken jeg skal gå for.
    Har vært innom Epson tw1000 og Sony VLP VW50 med har nå lest en del om Panasonic's siste PJ og da er forvirring total om hva man som er det beste valget for meg.
    Så på AVSForum at det ikke var så stor forkjell mellom Epson tw700 og tw1000 når det kom til bildedetaljer.

NightScope

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrokling
    (hvis det går med X360 foreløpig da).
    Det gjør det ikke. Verken 1080p 60Hz eller 1080p24fps er mulig enda, så du er nok stuck med 1080i 60Hz gitt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •