Når det gjelder Prosjektorer er det lettere å bli enige om styrker og kvaliteter enn det er med Lyd utstyr, men det er alikevel en jungel av forskjellige råd og tilbud som er vanskelig å komme til bunns i.
Det er flere som legger ut tråder om "beste til 10000" osv men hva er de store forskjeldene når det gjelder prosjektorer fra 8000 og opp mot 20 lapper?
LCD og DLP er greit nok, de to forskjellige teknoligiene er en vesentlig forskjeld men hva utgjør den i praksis og hva bør man se etter?

Får man den optimale hjemme kino prosjektor eller må også dette gå på prefferanser og egne meninger.
jeg har sett mange prosjektorer i kino oppsett og syns de aller aller flest av dem har gitt gode film opplevelser men er det noen som seiler opp som bedre enn den gemene hopen?
Det klarer ikke jeg å avgjøre.

Av de mest ommtalte PJene er vel :
Panasonic PT-AE900 (e)
Hitachi PJ-TX200 (tx300 slutten av sep)
Sanyo HD LCD PLV-Z4
LG AN110 DLP
Projectiondesign Action! model one MK-II.

Infocus, BenQ og Mitsubishi har også flere modeller og det er sikkert flere merker jeg ikke kommer på i farten.

Kriteriene for de fleste er vel Oppløsning, Tillkobling, lysstyrke, widscreen, brukevennlighet og størrelse både på PJ og bilde den er egnet til.

Pris mener vel de aller fleste av oss at er viktig, men om man setter et øvre tak på 20,000,- altså *billige* hjemmekino prosjektorer som det blir solgt så mye av. kan man komme til enighet om noen produkter som burde bli annbefalt oss med mindre teknisk erfaring og innsikt?