Panasonic PT-AX100, etterfølger til PT-AE900 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Adeo

215*121 Ramm Greyscreen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke det veldig mye lys på (i denne forstand) et såpass lite lerret?
    Ser for meg at det kunne vært bra med et filter for å få sortnivå. ND2 eller kanskje ND4

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sortnivå

er helt rått for å være LCD man må ikke akkurat kjøre cinema dynamic på den hele tide da.

Men spesielt world trade centre var en fin film å få testet denne skikkelig på-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyssterk ja

I Går satt jeg og så på animasjonsfilm med sønnen min på 3 år. Han har tidligere syntes det har vært litt skummelt med helt mørk kino. Vi satt på spottene i taket på full guffe. Hadde gardinene oppe og det var masse lys som kom inn igjennom vinduene. ( mye fin hvit snø som reflekterte utenfor )

Satt Pjen på Normal Living Room. Bilde var nesten bedre en Plasmaen min under samme lysforhold. Blir mer og mer fornøyd med denne. :-D

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var og fikk en demo av denne projektoren i går og jeg ble ikke imponert ut i fra det jeg så.Den var dårlig på sortnivå,minnet mest om grått og det var ikke noe skarpt bilde på den det var akkurat som om der var ett slør foran bildet.I forhold til de lcd projektorer jeg har sett så var dette skuffende og hadde jeg skulle kjøpt meg ny i dag i denne klassen så ville jeg ikke valgt denne men heller kjøpt Epson tw700 som er ett mye bedre valg i mine øyne:-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den må stille i riktig modus for å få hjemmekino sortnivå, så vidt jeg vet.
    Riktig justert, tror jeg nok ikke den er noe dårligere enn AE900 i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt på å skifte ut min Panasonic AE300 prosjektor ei stund nå. Har da tenkt på denne her. Det seies at man må ha stort lerret for at den ikkje skal bli for lyssterk.

Eg har eit Greyline lerret som er 220cm breidt (240cm med svart kant) Nedover og antall tommer er eg ikkje sikker på, mulig noken kan fort renke ut det for meg? Har ikkje meterstokk i nærleiken! Kjøpte lerretet på avshop.no for ei tid tilbake. Det er eit rammelerret.

Er lerretet stort nok?

Ein anna ting eg tenker på, er at eg vil jo gjerne ha full hd på min neste prosjektor, og det er jo ikkje denne panasonic'n her.
    Når tid vil full hd prosjektorer komme ned til rundt 15k prissjiktet?

Hjelp meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Lerretet er stort nok hvis du kalibrerer Pj en eller kjører Cinema 1. Det blir veldig lyssterkt hvis du kjører living room modus, men her er poenget at du da har en del lys i rommet og PJ en kompenserer med dårligere sortnivå og mer lysstyrke.

Som sagt tidligere anbefaler jeg denne på det varmeste, da screendoor er så å si bortevekk og bildene virker meget skarpe og levende.

Jeg har ikke problemer med noen av de negative tingene som har kommet frem her så som skarphet og lysstyrke. Lysstyrken opplever jeg som utrolig bra integrert i PJ en. Noe man ikke lider under når rommet er mørkt og man kjører riktig kalibrering og lysstyrke modus.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som det er så mange som har AX100. Jeg slo til på Komplett.no til tilbud denne uken til 7995,-
    Komplett.no - Panasonic Projector PT-AX100 16:9 1280x720,2000 ANSI Lumen,6000:1

Har nettopp laget et lerret, 284x160 effektivt, så det blir det bra med litt ekstra lysstyrke, selv om jeg er importert over hvor bra det blir nå også med min AE-900.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •