Plutselig veldig mørkt: AE700, lampe=1700h, low

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plutselig veldig mørkt: AE700, lampe=1700h, low

Projektøren min har vært fram og tilbake i service to ganger siden jeg kjøpte den, men har siden februar oppført seg eksemplarisk. Faktisk har jeg vært så fornøyd at jeg nå runder 1700 timer på pære #2 (første ble skiftet under service og holdt ~300h). For en uke siden derimot ble bildet plutselig voldsomt mørkere. Tiden før flimret det bittelitt, men slik har det vært siden jeg fikk projektøren tilbake og det har alltid gitt seg. Forskjellen var såpass merkbar at hvor jeg for 2 uker siden pleide å bruke B+W KR-6 linse i fronten for å justere ned lysstyrken, nå må "booste" lysstyrke for å få fram detaljene noenlunde via video overlay instillinger.

Jeg har AVshop sin 2 års garanti, men antar jeg er såpass nærme grensen at dette ikke vil holde. Er det slik å forstå at pæren nå bør skiftes ut før den smeller, eller er dette en "fase" som vil gå over? Er det normalt at lysskiftet er såpass brutalt? Jeg er en ganske lysfølsom person, og må innrømme at jeg faktisk kjørte ned "contrast" langt ned i -10 enkelte netter. Men nå er det ganske håpløst. Heldigvis har jeg et 32" WEGA, så ventetid er ikke et problem og penger har man jo lagt til side for slike ting

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redusert lysutbytte er visst et kjent hint om at lampen snart tar kvelden. Det var det samme som sjedde hos meg, og kort tid etter smalt det ganske høyt! Heldigvis var det bare innmaten i lampen som gikk, mens selve lampen var hel. Mao; pj ble ikke full av støv og glassbiter. Jeg hadde nok tatt lamen ut i dette tilfellet, da det for kan bli dyrt hvis du får en skikkelig lampesmell. På den annen side kan jo det være akkurat den unnskyldningen man trenger for å oppgradere pj?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker så mye, da rører jeg ikke projektøren, og tørker litt støv av TVet

Har sendt email til AVshop, blir artig å høre om de vil holde 2-års garantien jeg har, eller om de ber meg bestille ny pære

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •