Kopibeskyttelse (HDCP) på projector?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kopibeskyttelse (HDCP) på projector?

Vurderer å kjøpe meg en brukt projector. Noen som vet om kopibeskyttelse (HDCP) er tema på projector på samme måte som for HD-ready TVer? Vil jeg fra HD kilder få bilde i det hele tatt hvis PJ ikke har HDCP? Blir aktuelt så snart Playstation3 ankommer landet (som i følge spec ikke ikke akkurat har flust med tilkoblingsmuligheter...).

Evt. hvordan fungerer dette hvis jeg benytter receiver som HDMI switch mot projector (dagens receivere med mulighet for HDMI switching er så vidt jeg har registrert ikke merket med HDCP)?

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis videokilden din krever HDCP-kryptering, så må PJ ha HDCP støtte ved DVI\HDMI.

Samme som ved tv.

Har ikke reciver HDCP støtt så kan den ikke switch HDCP beskyttet matriale.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectoren må ha støtte for HDCP, men det har jo de aller fleste.
    Tror ikke det er mange som ikke har det.

Jeg har aldri sett noen receiver som er merket med HDCP, er liksom ikke ett tema da den kun skal sende signalet videre og ikke dekode det ( vise det ).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "kun sende videre.." med HDCP er nettop grunnen til at masse receivere har problemer med å velge mellom flere DVI/HDMI kilder. HDCP er et krypteringssystem designet for sikker dataoverføring mellom to punkter. (A-B)
    Om switcheren i receiveren kun patcher signalene fra kilder videre til pj/tv, så blir det problemer pga. det allerede er opprettet en sikker datastrøm mellom to bestemte enheter. (A-B) I enkelte tilfeller så er det så ille at du må restarte kilde eller mottager for å starte en ny HDCP link.
    Ekte HDCP switching må derfor utføres med switch som et fullverdig HDCP repeater mellomledd. Dvs. linken mellom receiver og pj/tv er en fast HDCP A-B link, og hver kilde har sin egen HDCP A-B link til receiveren som stripper den gamle HDCP krypteringen og lager ny for overføring til pj/tv.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis receiveren kun fungerer som en switch er det ikke opprettet en datastøm før koblingen er ferdig.
    Det blir som å plugge inn ledningen og dra den ut igjen.

Receiveren skal ikke trenge å gjøre noe aktivt med signalet, det er hvis den gjør det at problemer kan oppstå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det viser seg jo at mange enheter har problemer med nettop det å skifte koblinger. Se bare på hvor mye problemer folk har med switching i receivere. Eneste måten er da å "lure" avsender og mottager til å tro at dem er koblet til samme enhet hele tiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •