Offisiell tråd BenQ W10000 - 1080p - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 210
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker så mye for svar! det blir nok at til jeg sender den inn for service, ganske snart.
    mvh.
    geir,

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakkete panoreringer...

Hei.
    Kjøpte Sony S 3000 for etpar måneder siden og sammen med min W10000 synes jeg dette er en glimrende pakke. Men: jeg har i det siste merket at bildene blir litt hakkete ved scener i full panorering. Skyldes dette spilleren eller projektoren?
    Holder en knapp på spilleren ettersom et er mye data som skal tygges ved panoreringsscener.
    Kan det skyldes kildematerialet?

Har noen opplevd det samme?

Knuttings

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg antar at når formatet forandres, så detekterer projektoren det som en annen kilde med separat "minne"? Lagrer du samme innstillinger for begge formater så er vel problemet løst. Alternativet ville vært å ha samme kalibrering for alle kilder, for alle som bruker en receiver/bildeswitch. Skal forske litt videre på det en dag jeg får tid.
    Har du hatt tid? :-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt mer tid ja, men lampen i projektoren "tok kvelden" så jeg venter på ny projektor. Lampen gikk innenfor DOA perioden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakkete panoreringer

Er det noen som kan svare meg mitt innlegg over?
    Knuttings

(håper jeg ikke tråkker inn i noens diskusjoner på en uhøflig måte.. :-))

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knuttings
    Hei.
    Kjøpte Sony S 3000 for etpar måneder siden og sammen med min W10000 synes jeg dette er en glimrende pakke. Men: jeg har i det siste merket at bildene blir litt hakkete ved scener i full panorering. Skyldes dette spilleren eller projektoren?
    Holder en knapp på spilleren ettersom et er mye data som skal tygges ved panoreringsscener.
    Kan det skyldes kildematerialet?

Har noen opplevd det samme?

Knuttings
    Det skyldes vel en bugg i w10000. Mener å huske at native innstilling i Reon-brikken er låst til 24Hz, og at BenQ har "glemt" å korrigere for at 24 fps filmmateriale egentlig er 23,98 Hz. Altså må den fra tid til annen korrigere forskjellen. Gitt at det er 24 Hz materiale du prøver å spille av da?
    Dette er et rykte, så ikke les det som fakta.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skyldes vel en bugg i w10000. Mener å huske at native innstilling i Reon-brikken er låst til 24Hz, og at BenQ har "glemt" å korrigere for at 24 fps filmmateriale egentlig er 23,98 Hz. Altså må den fra tid til annen korrigere forskjellen. Gitt at det er 24 Hz materiale du prøver å spille av da?
    Dette er et rykte, så ikke les det som fakta.

Nå er det vel ikke Reon Chip i w10000...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, satt å tenkte på W20000. Uansett, da ryker jo den teorien fra AVS, for problemet med panoreringer var vel det samme på både 10000 og 20000 (rettet på sistnevnte i nyere firmware).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakkete panoreringer...

Sorry, satt å tenkte på W20000. Uansett, da ryker jo den teorien fra AVS, for problemet med panoreringer var vel det samme på både 10000 og 20000 (rettet på sistnevnte i nyere firmware).
    Takk for svar.
    Vet ærlig talt ikke om kildematerialet er 23.98 hz eller 24 hz. Har ikke lagt merke til det tidligere, men så det på Kingdom of Heaven og Spiderman 3.. Egentlig ikke noe kjempestort problem, men allikevel..
    Kan firmware på 10000 oppgraderes?

Mvh

Knuttings

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kildematerialet (film på blu-ray) er 23,98 Hz, men omtales som 24 (rundet av). Om det er firmware oppdatering til 10000 som adresserer dette problemet vet jeg ikke. Sjekk med Anovo, kanskje de vet?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakkete panoreringer

kildematerialet (film på blu-ray) er 23,98 Hz, men omtales som 24 (rundet av). Om det er firmware oppdatering til 10000 som adresserer dette problemet vet jeg ikke. Sjekk med Anovo, kanskje de vet?
    Takk for svar. Får sjekke med Anovo. Men det er vel ikke bare meg som har problemet? Hva har andre med W10000 gjort?

Mvh Knuttings

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok de bare "lever med det". Det er ikke alle som er følsomme for dette, for vi er tross alt flasket opp på hakkete konverteringer til 50 eller 60 hertz.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la nettopp inn et innlegg i W9000 tråden angående noe liknende. Etter litt leting på nettet fant jeg denne tråden som tar for seg hvilke display som viser 1080p/24 "korrekt". Ingen BenQ projektorer på den listen desverre. LINK

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den listen har store mangler, så ikke se den som noen fasit (selv om det stemmer angående BenQ PJ'ene). Trådstarter poengterer også dette selv:
    ** Warning: it is recommended you do your own research since specs can change and professional reviewers can make mistakes or receive pre-production models that have different specs from the official release version. From time to time as more information is learned about a display it can end up being removed or added to the list. **
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hakkete panoreringer...

Den listen har store mangler, så ikke se den som noen fasit (selv om det stemmer angående BenQ PJ'ene). Trådstarter poengterer også dette selv:
    Men finnes det blu-ray spillere som konverterer fra 23.98 til 24?. Da vil jo problemet være løst.. Synes jo det er rart at en HD-PJ som W10000 kke kan vise HD med de specs hd-spillerer på markedet har...

Knuttings

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den listen har store mangler, så ikke se den som noen fasit (selv om det stemmer angående BenQ PJ'ene).
    Seriøst? Er dette en kjent sak? Jeg sakset dette fra BenQ.no sin hjemmeside: "The W10000 is one of the very few projectors fully supporting the 1080p/24fps standard, for HD video at 24 frames per second—the format for professional movie filming, production and editing, and used in Blu-ray disc players. Now you can have it in your home, the same high-quality video professionals work with."

(Jeg syns dette minner om "HD-Ready" TV med 480 linjer perioden, når selgere prøvde å kalle TV'er "HD-Ready" basert på hvilke signaler TV'ene kunne ta i mot fremfor det som faktisk var tilfelle med de 480 linjene.)

Jeg mener, "alle" 1080p kilder sender jo i 50 eller 60Hz, når man på enkelte spillere måtte ha Firmware oppgradering for å få 24Hz ut så sier det seg nesten selv at å indikere at en projektor fullt ut støtter 24p er det samme som å si at den vil vise det på en "riktig" måte. Ellers burde det jo stå noe sånt som: "Ha ha, ikke tro det hjelper å sende 24hz til våre projektorer, for vi gjør nemlig bare slike signaler om til 60hz igjen!"

Jeg syns det er direkte missvisende, om det er tilfellet vil jeg forsøke å reklamere på min projektor...:evil:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå støtter den jo 24 Hz da. ;-)
    Problemet er at filmmaterialet egentlig ikke er 24, men snarere 23,98 Hz. Du får ikke i nærheten av den hakkingen konvertering til 60Hz medfører, og det skal en relativt lang panorering til, for at du merker at den "henter seg inn".

PS: vil poengtere at 23,98 vs 24Hz problematikk er min teori, og ikke noe offisielt fra BenQ. Bakgrunnen for teorien er at projektoren detekterer 24 Hz kildemateriale, og at fargehjulet spinner ned hastigheten til 48Hz. Likevel opplever jeg i ny og ne "hakking" ved panoreringer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lige et input fra en dansk W10000 ejer.
    Jeg har selv problemer med motion judder ved 24p og har kontaktet det danske værksted omkring dette. Her står man noget uforstående over for dette, men er ved at undersøge problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Men det er jo også rart at Blu Ray spiller av i 23.98 Hz og ikke 24 hz. Hvorfor det mon tro?
    Og siden det tydeligvis ikke bare er meg som har problemet, er det ingen som har sjekket med importøren om problemet kan løses med firmware oppdatering?

Knuttings

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke noe ukjent problem for BenQ. Ta en titt på forum som dette spredd over hele verden, så ser du at det rapporteres stort sett over alt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •