Offisiell tråd BenQ W10000 - 1080p - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 210
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eriblist
    Som vil kjøre en demo av sin W10000
    Jeg lurer på og kjøpe meg en slik men skulle så gjerne ha sett den i drift først.

Noe som vil ha besøk, som ikke bor så langt unna,jeg holder hus ved Hadeland 7 mil nord for Oslo.
    Kan komme til meg, bor 2 mil sør for Oslo.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Prøver å lagre fek 5x with SLR i service menyen, men det funker ikke. Mener jeg har prøvd det meste (lagre i service meny, lagre i vanlig meny, lagre i IFS meny), men føler at det er rimelig forskjellig hver gang jeg slår på projektoren.

Leser på avsforum at fler sier at det ikke går ann å lagre dette, men noen her hevder at man har klart det.

Please, hvordan gjør dere det?

Min firmware er fra Mars 2007 (altså ikke den siste)
    Jeg får heller ikke dette til. Har også rpøvd det meste...
    Noen som har oversikt?

Newcomer tomsun sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan oppgradere firmware?

Må jeg sende inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Prøver å lagre fek 5x with SLR i service menyen, men det funker ikke. Mener jeg har prøvd det meste (lagre i service meny, lagre i vanlig meny, lagre i IFS meny), men føler at det er rimelig forskjellig hver gang jeg slår på projektoren.

Leser på avsforum at fler sier at det ikke går ann å lagre dette, men noen her hevder at man har klart det.

Please, hvordan gjør dere det?

Min firmware er fra Mars 2007 (altså ikke den siste)
    Lidt hjælp fra Danmark. Indstil projektoren på whisper mode så kører den CW 5X med SLR, også efter genstart.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg veit at det går, men da er lampen i 200 watt modus... Ønsker 250 watt..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Tok ditt tips om å ta målingene fra linsen og gjøre minst mulig forandringer. Må si det var mye enklere på denne måten(med det utgangspunktet) og målingene ble jo mye mer stabile og med det mere korrekte, men for ett herk å få plassert proben...
    Hva slags avstand til linsen brukte du, og hvordan plasserte du proben? Jeg forsøkte dette, ved å henge proben over linsen (dvs. avstand ca. 3-5 cm...), men målingene ble helt ville, og var veldig ustabile i kontinuerlig modus, så jeg stoler ikke på dem i det hele tatt.

EDIT: Dessuten så jeg jo ikke det projiserte bildet, så å gjøre endringer i innstillinger etc. var mildt sagt vrient :-)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva slags avstand til linsen brukte du, og hvordan plasserte du proben? Jeg forsøkte dette, ved å henge proben over linsen (dvs. avstand ca. 3-5 cm...), men målingene ble helt ville, og var veldig ustabile i kontinuerlig modus, så jeg stoler ikke på dem i det hele tatt.

EDIT: Dessuten så jeg jo ikke det projiserte bildet, så å gjøre endringer i innstillinger etc. var mildt sagt vrient :-)
    Da har du nok plassert proben alt for nær. Gjorde akkurat det samme som deg i begynnelsen og fikk som du sier helt ville målinger. Flyttet proben lenger bakover(50-70cm?) slik at skyggen(siluetten av proben) kom inn i vinduet på det jeg tok målinger av på lerretet. Da ble målingene konstante og lette å lese av hos meg iallefall. Innstillinger osv. gikk også smertefritt når jeg gjorde det på denne måten. Måtte brukte et bord, en stol og et justerbart høytalerstativ(med proben på) for å få proben i riktig høyde:-)...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for tipset. Skal prøve dette en gang.

Hvordan er det med din W10000 - beholder den fargehjulshastigheten på 5X with SLR? Min endrer hastigheten så og si for hver gang jeg starter den...

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    OK, takk for tipset. Skal prøve dette en gang.

Hvordan er det med din W10000 - beholder den fargehjulshastigheten på 5X with SLR? Min endrer hastigheten så og si for hver gang jeg starter den...
    Skal teste mer på dette. Har vært inne og og endret watt på lampen/satt den i whisper mode så mye de siste gangene jeg har brukt den, så det er ikke rart om den har reset'et seg nå.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbanna dritt...
    Der gikk min W10000 til helv...Et poff og en grusom lyd,antagligvis fargehjulet som sprakk eller noe.
    Spratt opp av sofaen og nappa ut ledningen..
    Har bilde men farger helt på tryne..men høres ut som en vaskemaskin som sentrufugerer bare mørkere tone.

Så må er bytte PJen jeg får til salgs,no more benq på meg..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Hmm.. Kjedelig og uflaks!
    Jeg er på min andre BenQ. Jeg har aldri hatt noe som helst problem.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Forbanna dritt...
    Der gikk min W10000 til helv...Et poff og en grusom lyd,antagligvis fargehjulet som sprakk eller noe.
    Spratt opp av sofaen og nappa ut ledningen..
    Har bilde men farger helt på tryne..men høres ut som en vaskemaskin som sentrufugerer bare mørkere tone.

Den er jo helt ny, så det går vel på garantien?

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går på garantien ja.
    Jeg sender den inn til repp. istedenfor bytte PJ denne gang.
    Da jeg hadde 8720 så fikk jeg bytte PJ 5 ganger før jeg fikk en som ikke var defekt eller holdt mere enn 1 uke.
    Fikk bare nok av Benq i går kveld,men jeg kommer nok til å beholde den da det er alt for dyrt å kjøpe en med tilsvarende billed kvalitet..

Newcomer FILMartin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen erfaringer md Denon

Leser at mange har hatt problemer av ymse slag med W10000. Er det noen her som vet hvordan den fungerer via Denon reciever 3808? Noen signaler som ikke kommer igjennom der? Har ikke lyst eller tolmodighet til å bytte projektor mange ganger. Ønsker meg W10000, men er redd ting ikke skal fungere optimalt.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min W10000 på fredag, Har også 3808 og foreløpig ikke hatt noe problemer med dette. Men har som sakt ikke hatt den så lenge. Men 24p osv er ikke noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet W10000 noen dager nå. Det er helt klart en god oppgradering fra W9000 på noen områder. Spesielt detaljer og kontrast i mørkere partier. Sortnivå er også noe lavere. Fikk til slutt ett bilde som jeg likte veldig godt. Konklusjon er at det er sjokkerende at man kan få ett så godt bilde til denne prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde litt HDMI-problemer(color-space/black level) da jeg først testet W10000, noe som resluterte i ikke optimale forhold. Etter at det var ryddet av veien, så ble denne pj'en langt bedre. Brilliante bilder. Tror dette vil være det allerbeste kjøpet i en god stund fremover. Løp og kjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte min w10000 for 3 uker siden ny. Og har vært uheldig med min For det første så virker ingen knapper på projektoren dvs.. påogav lens, meny og videre.. dette er inge krise da fjernkontrollen virker, Men selvfølgelig Ska det ikke vær sån. Og nå i det siste har jeg fått en mørk brunlig flekk nede til h.side. Men kun når jeg har nesten full iris, er dette normalt? Burde ikke jeg ha krav på ny projetor?
    Takker for svar :-D
    Mvh.
    Geir.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke reklamerte på den for en uke siden da, for BenQ har 14 dagers frist på DOA (med bytte til ny enhet). Etter det må du belage deg på å sende den inn til service-verksted
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geirtore
    kjøpte min w10000 for 3 uker siden ny. Og har vært uheldig med min For det første så virker ingen knapper på projektoren dvs.. påogav lens, meny og videre.. dette er inge krise da fjernkontrollen virker, Men selvfølgelig Ska det ikke vær sån. Og nå i det siste har jeg fått en mørk brunlig flekk nede til h.side. Men kun når jeg har nesten full iris, er dette normalt? Burde ikke jeg ha krav på ny projetor?
    Takker for svar :-D
    Mvh.
    Geir.
    Den "brune" flekken er stort sett der på alle w9000/w10000 hvis du kjører iris lukket og lens-shift helt i bunn/toppen (spørs hvordan du ser det)
    Flytter du lens-shift så blir den borte..

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •