Offisiell tråd BenQ W10000 - 1080p - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 210
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det forklarer hvorfor jeg ikke har problemer. Min er helt ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min W10000 i dag. Det var jo selvfølgelig noe galt med denne også

Det var en hvit død pixel midt på skjermen, samt Lens-shift virket ikke som den skulle. Når jeg prøvde å kjøre den nedover så hang den seg opp, og plutselig hoppet den ned.

Kjipe greier...

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kipt..
    Får jeg en med feil så tror jeg at er klikket,etter at jeg fikk 5 stk PE8720 før jeg fikk en som fungerte er jo helt tragisk..begynner nesten å angre på at jeg gikk for Benq igjen...

Opplevde det samme med Lens-shift på en av 8720 jeg hadde men det forvant etter et par kjøringer opp/ned,sikkert noe rusk i systemet..

Men den pixel feilen er jo kjip..Prøvd å slå PJen av/på et par ganger?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lens shiften kan jeg leve med, kan klare å få det til, selv om den er litt "ustabil" Men pixel feilen er litt kjip.

Fikk også litt skyggefelt på optikken når jeg skrur irisen helt i bunn..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med Benq om di tar den inn,vist ikke har du jo 14 dager angre rett...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man ikke automatisk byttet en DLP projektor hvis det er en hvit død pixel?

Anyone?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Får man ikke automatisk byttet en DLP projektor hvis det er en hvit død pixel?

Anyone?
    jeg har aldri opplevd det, men dette problemet tror jeg er vesentlig vanligere på LCD / LCOS (ca tre ganger vanligere?!) og på disse tror jeg kravet er mer enn en død pixel før man kan bytte.

Er projectoren helt ny har du uansett angrerett om du har kjøpt på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd. Spørsmål og angrerett og forhandler skal ikke diskuteres her.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av W10000

Bra og saklig test:

Product Review

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg akkurat vært i Oslo og hentet min nye W10000 samt 92" lerret, så nå gleder jeg meg til jeg kommer hjem!

Den er jo absolutt ikke like fleksibel med tanke på plassering (i forhold til 8720 som jeg har idag) og det har vært et major headache. Så jeg har styret mye med målebånd i stua og alternative plasseringer for å få det til. Men nå tror jeg at jeg kanskje har en plan som ikke gjør stua for nerdete :-D. Tror det må bli hylle bakerst i rommet siden offset er dårlig.
    At zoomen også ikke var like stor eller liten alt etter som man ser på det ble et annet problem som gjorde at jeg måtte gå opp i størrelse på lerret samt inngå et kompromiss med tanke på hvor langt fra proj. en lerret kan plasseres...
    Så det blir litt stort lerret i forhold til sitteavstand men det er jo 1080 for pokker, det burde vel gå!

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Casle for ny pj, fikk min for noen dager siden og testet den hos en som hadde en JVC-HD1, med både hd-dvd og BR'er. Sammen liknet med JVC'en så har ikke Benq'en så rolig bilde, den taper også på sortnivå, men den er J"#€ bra pj. får dessverre ikke brukt den hjemme før jeg får opp hjemmekinorommet. buhu..

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på og kalibrere min W10000 med eye-one display og HCFR, og har ett par spørsmål. Jeg har satt pæren til 250W i brukermenyen og satt fargehjulet til 5x i servicemenyen. Hvordan får man lagret slik at ikke fargehjulet settes tilbake til 6x etter en restart av projektoren?
    EDIT: Har fjernet siste spm. siden det var litt OT og jeg har funnet svar/tatt en avgjørelse selv...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT men lurer på å kalibrere den skikkelig selv, og leie Datacolor Spyder TV Pro kalibreringsutstyr. Noen som har brukt Spyder før på W10000? Er det vanskelig?

/C

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Litt OT men lurer på å kalibrere den skikkelig selv, og leie Datacolor Spyder TV Pro kalibreringsutstyr. Noen som har brukt Spyder før på W10000? Er det vanskelig?

/C
    Sier bare http://avforum.no/forum/kalibrering-...m-du-tror.html

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøbbel...
    Har fått opp projektoren og det nye lerretet, men jeg får ikke bilde gjennom HDMI...
    Når jeg først testet med PS3 så sto det HDMI Unsupported nede i høyre hjørne, så testet jeg gjennom XE-1 og da sto det bare HDMI Searching. Har prøvd å endre max oppløsning i både PS3 og XE-1 uten at det hjalp.

Jeg har PS3 og XE-1 koblet gjennom Yamaha RX-V2700, så tidligere i tråden at andre også hadde samme problem...

Har prøvd å kjøre PS3 direkte til proj. og da går det uten problemer... f..n også da må det vel bli ny receiver!
    Denne hobbyen :-|

/C

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Trøbbel...
    Har fått opp projektoren og det nye lerretet, men jeg får ikke bilde gjennom HDMI...
    Når jeg først testet med PS3 så sto det HDMI Unsupported nede i høyre hjørne, så testet jeg gjennom XE-1 og da sto det bare HDMI Searching. Har prøvd å endre max oppløsning i både PS3 og XE-1 uten at det hjalp.

Jeg har PS3 og XE-1 koblet gjennom Yamaha RX-V2700, så tidligere i tråden at andre også hadde samme problem...

Har prøvd å kjøre PS3 direkte til proj. og da går det uten problemer... f..n også da må det vel bli ny receiver!
    Denne hobbyen :-|

/C
    hehe, du følger i mine fotspor ser jeg! Jeg hadde RX-V2700 selv og det funka dårlig med dette oppsettet. Fungerte bra med 8720`en jeg hadde men ikke med 9/10000.

Jeg kjøpte Onkyo 875 og med den funker det hvertfall bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ne0o
    Grattis Casle for ny pj, fikk min for noen dager siden og testet den hos en som hadde en JVC-HD1, med både hd-dvd og BR'er. Sammen liknet med JVC'en så har ikke Benq'en så rolig bilde, den taper også på sortnivå, men den er J"#€ bra pj. får dessverre ikke brukt den hjemme før jeg får opp hjemmekinorommet. buhu..
    BenQ`en vinner imidlertid på skarphet og ansikontrast

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Holder på og kalibrere min W10000 med eye-one display og HCFR, og har ett par spørsmål. Jeg har satt pæren til 250W i brukermenyen og satt fargehjulet til 5x i servicemenyen. Hvordan får man lagret slik at ikke fargehjulet settes tilbake til 6x etter en restart av projektoren?
    EDIT: Har fjernet siste spm. siden det var litt OT og jeg har funnet svar/tatt en avgjørelse selv...
    Ved å sette fargehjulet til 5x (med SLR), og så lagre innstillingen (i service-menyen).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ved å sette fargehjulet til 5x (med SLR), og så lagre innstillingen (i service-menyen).
    Takk for svar Gorm. Det har jeg gjort opp til flere ganger tidligere (Save Current Factory Setting). Prøvde igjen etter posten din, men det funker ikke... Den resetter seg hver gang jeg slår av projektoren eller f.eks. loader user settings i bruker meny. Må inn i service-menyen å stille den på 5x(med SLR) hver gang jeg starter den, loader en setting. Veldig irriterende da dette ødela noen timers kalibrering fordi jeg ikke forstod hva som hadde hent før det var for sent:-(.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde det samme. Lagre først i service-menyen, gå ut av denne, og lagre i normal OSD også. Da funket det hos meg i alle fall.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •