Offisiell tråd BenQ W10000 - 1080p - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 210 av 210
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hjalp dessverre lite på Z11 med frakobling av strøm :-(
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har nylig hatt min BenQ w10000 inne på service pga defekt HDMI ingang. etter en kort uke med service fikk jeg den tilbake med nytt mainboard. men ved oppstart står det at det nå er en BenQ W9000. kom fram ved litt lesing att de bruker samme mainboard, men lurer på om det er noen måte og endre oppstartsbildet tilbake til det orginale. kansje ikke det verste problemet man kan ha men lurer alikevell.

vurderer også og selge den for og prøve meg på 3D bølgen men finner ingen andre benQ prosjektorer til salgs noe sted så jeg har ikke noen referanse på hva den kan være verdt på dagens marked. til opplysning så byttet jeg pære som nå har kjørt i 500 timer. håper noen kan behjelpe meg med dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du velger oppstartbilde inne i service-menyen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter her og prøver og skru på prosjektoren min. trykker på power button og prosjektoren starter og spinne opp på vanlig måte,
    men den vil ikke gi fra seg bilde annet en ett lite blått blink under oppstart noe den altid gjør.
    ellers så lyser den svakt hvitt fra pæra.
    og power indikatoren står bare og blinker orange. resten av indikatorene er avslådd.

har tatt ut filteret og renset det for sikkerhets skyld men til ingen hjelp.
    noen som har en ide om hva så kan vere galt ?

har nylig hatt prosjektoren inne på service og skiftet hovedkort på den.
    alt fungerte normalt på den for 2 dager siden da jeg sist brukte den uten noen tegn på feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har hatt samme problemet med min, har du prøvd å ta ut konakten til projektoren? la den stå uten strøm en stund, prøv igjenn!

Mvh
    GT

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei GT, prøvde å la den stå over natta uten strøm. men den kommer desverre ikke forbi oppstarts bildet. så den kommer aldri så langt at den begynner å lete etter en input source. får vell ringe benq i dag for råd.

edit : Etter en samtale med benq tok jeg ut pæra, sjekket filteret og bryteren/sikringen bak lokket. satte alt på plass men uten hell. så fikk beskjed om og sende den inn.
    viste seg at det var en sensor som var tilsmusset, vet ikke hvilken men fikk den byttet og prosjektoren tilbakesendt etter 4 virkedager uten kostnad.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her slettet et par innlegg som dreier seg om bruktpriser, da de ikke har noe i teknisk kategori å gjøre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk problemer med min projektor nylig. Den slo seg plutselig av når den hang i taket rett etter oppstart (fikk bilde i et par sekunder). Jeg snudde den og hadde ingen problem, så den sto på en stol en liten stund. Etter hvert skjedde akkurat det samme her.

Jeg fikk nå en kjapp tilbakemelding fra servicesenteret om at pæren er uoriginal og at når de prøvde med en original BenQ pære så funket alt helt fint.

Den uoriginale pæren ble kjøpt billig fra eBay (Hong Kong). Er det sannsynlig at det er så enkelt? Jeg har en annen uoriginal pære som også gir samme problem. De er gått ca. 600 timer hver.

Litt irriterende å betale en del penger til BenQ for dette hvis det er et annet underliggende problem (at det samme begynner å skje igjen etter kort tid). Projektoren er snart 6 år gammel. Hvis jeg så takker ja, er det en pæregaranti at hvis den skulle få samme problem? Hvis det skulle skje igjen så har jeg jo bare brukt en formue på en ny pære.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et helt vanlig problem, at uorginale pærer har alt for høy drifts-temperatur. I LCD-projektorer medfører det ofte varmeskader på polariseringsfiltrene, og i mange projektorer trigges varmesensor, slik at projektoren rett og slett slår seg av, for ikke å bli ødelagt av varmen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Det gir jo mening når jeg tenker på det. Samtidig så leste jeg litt andre steder at det kan være andre problemer med uoriginale pærer; de er "kompitable" men passer ikke alltid skikkelig allikevel.

Så jeg får ta det som en liten lekse neste gang jeg prøver å finne pærer til prisen av en tre-retters middag.

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •