Action model one mkII og HD-DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Action model one mkII og HD-DVD

har bestillt en hd.dvd spiller toshiba hd-a1 som jeg skal bruke på AMO MKII, og lurer på hva som blir best bilde av HDMI/DVI eller komponent, hva er det best å kjøre ut fra hd-dvd spilleren? 1080i, eller takler AMO den dårlig? Må det firmwareoppgraering til på pj?
    Noen synspunker her hadde vært fint

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hadde nok vært fordelaktig med en videoprosessor mellom som støttet de-interlacing av signalet, ettersom projektoren din vil nedskalere dette til 540p, som ikke er en optimal løsning... Det blir lett tagger og andre artifakter i bildet av slikt.

Problemet er jo at rimeligste videoprosessor for det formålet pr. dato er Optoma HC3000 eller VantageHD, begge til 20.000.

Når det er sagt kan du jo kjøre 720p ut fra HD-DVD spilleren også da, og det gir garantert et langt finere bilde enn fra vanlig DVD uansett!

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke AM1 MKII en 720p proj a?

Blir vel bra det hvis man kjører 720p ut ifra HD DVD spilleren.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joda, det blir bra det, men en mister trolig noe av informasjonen på plata ettersom HD-DVD spillerne fra Toshiba ikke makter å konvertere 1080-kilden skikkelig... Dette er basert på rapporter om at 1080i til p (skikkelig deinterlaced) ser langt bedre ut enn 720p...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kjører jeg 720p ut fra hd-dvd spilleren Om det gir det beste bilde per i dag, er det noen forskjell på å bruke DVI eller komponent til dette? Jeg antar at HDMI utgangen gir det beste bilde.
    Jo AMO MKII er 720p, men da er det beste at hd-dvd spilleren står for deinterlaceingen slikt mitt oppsett er per i dag.

En annen ting, vil pj'n bli bedre til å håntere 1080i om den oppgraderes til MKIII? Altså bedre en hd-dvd spilleren? Men da er man nesten oppi prisen til en scaler så....

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle tester jeg har sett av HDDVD spillere rapporterer at de gir vesentlig bedre bilde med 1080i ut enn 720p, mot 720p plasmaskjermer. Hvorfor dette skulle være anderledes på en AMO forstår jeg ikke?
    Selvfølgelig blir alt bedre med en scaler, men i dette tilfelle har vel det lite med saken å gjøre.
    Problemet er vel ikke større enn å prøve 1080i og 720p ut fra spiller for å se hva som gir best bilde.
    Den siste firmware oppgraderingen til AMO
    firmware 0047-25
    Added possibility to run 1080i on DVI.
    er vel det som gjør forskjellen.

Oppgradering til MK III har vel ingen ting direkte med denne problemstillingen å gjøre?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer alle HD DVD filmer i 1080i ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere har alle råd gått i retning av å bruke 1080i ut fra Toshibaen, men jeg har lest noe om at 720p er blitt mye bedre med siste SW (ver.2.0).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Kommer alle HD DVD filmer i 1080i ?
    HD-DVD filmer kommer i 1080p24 (24 fps).

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuller du ? 1080p ?

Det er jo bare teit, sikkert bare 1 % av de som har/får seg HD DVD som har utstyr som detta kan vises uten noen form for nedskalering.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Alle tester jeg har sett av HDDVD spillere rapporterer at de gir vesentlig bedre bilde med 1080i ut enn 720p, mot 720p plasmaskjermer.
    Ja, det sier jo egentlig mer om skaleringsrutinen til Toshiba-spilleren enn 1080i-deinterlacingen, ettersom den ikke forekommer på noen plasmaer jeg vet om... Det er med andre ord STORT potensial for gode bilder fra Toshibaen om en kjører skikkelig inverce telecine deinterlacing av 1080i-signalet, noe som nevnt videoprosessorer som VantageHD og Optoma HD3000 takler.

Uansett, ettersom 720p-skaleringen tydeligvis ikke er spesielt god (med mindre nyeste firmware har bedret dette vesentlig), kan det allikevel svare seg å benytte 1080i (som da nedskaleres til 540p i projektoren din), men husk da også at du er underlagt projektorens evne til å håndtere dette signalet, noe som varierer fra projektor til projektor (og TV til TV). Noen projektorer/TVer får en del artifakter av denne konverteringen, og da kan det ofte se bedre ut med 720p, tross dårlig skalering i HD-DVD spilleren... Du får nesten bare prøve deg litt fram!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips, får bare mere og mere lyst på en scaler da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En scaler til 20 k er en stor investering og med det fantastiske bildet jeg får med min Toshiba på min BenQ 7700 med 1080i kan jeg ikke fatte hvordan bildet skal bli SÅ mye bedre med en scaler at det er verdt det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, det er nok litt for feinschmeckerne, men du verden så mye bedre bildet, selv fra HD kan gjøres med skikkelig deinterlacing, støyreduksjon og generell skalering... Selv min interne prosessor i VW100 er av en helt annen kvalitet enn jeg har hatt i projektorer tidligere, og jeg ser veldig godt effekten av dette (selv på SD-kilder, har ingen HD-kilder for øyeblikket). Selv på 720p projektorer vil du merke stor forskjell, men for all del, nyt nå den utrolige kvaliteten fra din HD-DVD før du begynner å kjøpe inn utstyr til 20.000 når du uansett er (og bør være) mer enn fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått spilleren i posten enda, så det skal testes først ja For 20k kan man kjøpe mye annet moro til "kino" også Kjører i dag xbox360 mot media senter 2005. For streaming av HD, og selv dette gir et meget bra bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den annen side er jo ikke 20 k mer enn hva man må betale for båtplass i Oslo-området for en sesong...., men det beste å håpe på er vel at prisen for gode scalere går ned, men her er det vel snakk om så sofistikert teknologi at det blir med håpet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •