Epson TW600 Flekker!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson TW600 Flekker!

Hei!
    Kanskje blir det dummeste spørs men uansett må jeg stille det!
    Min Epson har rundt 200 arbeidstimer. Da jeg fikk den for noen få måneder siden hadde jeg oppdaget en grå/hvit flekk som var bare synlig ved svart underlag, f.e. når filmen begynner eller ved veldig mørke scener. Det plaget meg ikke i det hele tatt. Det var min første prosjektor og jeg var begeistret over bilde. Men flekken nummer 2 (grå/hvit) kom for noen dager siden bare på den andre del av bilde. Jeg sjekket lerret og prøvde å rense linsen (uten flyttende middel) men dette hjalp ikke. Må innrømme at alt til sammen forstyrer ikke glede når filmen går men blir problematisk ved mørke scener. Jeg kjøpte den ved AVSHOP. Kan det være støv inni i lampen eller bare på overflaten av linse? Har noen lignende problemer? Kan dette forsvine? Skal jeg få mer flekker? Er det garanti sak? Ellers bruker jeg som source OPPO DVD spiller med DVI/HDMI inngang. Takk!:-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du beskriver er støv en eller annen plass inni i optikken. Dersom de flekkene du ser ikke har noen spesiell farge, er det mest sannsynligvis at støvkornene ikke ligger på selve LCD panelene. Det du bør gjøre først er å ta kontakt med AVshop for å høre hva som kan gjøres. Dersom dette ikke er en reklamasjonssak, er det mulig å prøve å blåse forsiktig med trykkluft på boks inn i projektoren. Men det anbefales at projektoren leveres inn til folk som tar service på slikt utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem. Ring til Epson driekte( 815 35 180 ) Så tar det er par dager før en postmann kommer på døra å henter projektoren. Så går det en uke eller to. og så kommer en postmann å leverer den tilbake til deg, da er den forhåpentligvis god som ny. Dette koster ingen ting.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem nå jeg å. hva er vitsen med å levere den inn? det kommer jo bare flekker på nytt

det må være en feil i projen som gjør at det kommer støv på linsa

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil & feil, det er sikkert vi som ikke er flinke nok med swiffer'n
    har også fått flekker i min BenQ 5120... ops: , må nok skru opp skiten å blåse litt ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker!

Ringer Epson snart. Håper bare at slike problmer ikke gjentar seg veldig ofte. Som sagt tidligere med en liten flekk ikke no problemos men med flere.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •