Tips til projektorer med samme throw range som SP4805

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til projektorer med samme throw range som SP4805

Er det noen som har oversikt over dette og kan ramse opp hva jeg har å velge i dersom jeg ønsker å oppgradere til en ny projektor?
    Kriteriet er satt pga at jeg ikke orker å borre og ødelegge mer i taket på min leilighet. Så den nye må kunne settes rett i festet der 4805 henger. Beklager at jeg er litt lat (kunne sikkert ha tittet på den kalkualtoren på projectorcentral), men siden det er så mange behjelplige folk her med steinpeiling så prøver jeg meg her. Dette vil jo eventuelt bli en mellomoppgradering inntill jeg kjøper meg en 1080p projektor, så jeg tenkte kanskje at jeg vil kjøpe en brukt. Har vel kanskje mest lyst på en PD projektor og den bør helst ha DVi inngang da jeg har slik kabel. Takker for alle tips og råd!

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta å sjekk ut Prjoectorcentral du. Her kan man plotte inn hvor langt unna projektor skal stå. Og hvor stort lerret du har. Tror man kan plotte inn hvor lyst det er i rommet også..

Her har du link til "similar projectors" =)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøyaktig hvor langt unna lerretet henger 4805'en i dag? Hva er budsjettet ditt og ønsker du DLP eller LCD pj? :-)

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avstand fra lerret til projektorfestet er ca. 415 cm. Budsjettet er vel godt under 20k. Er litt usikker på hvor mye hvor mye jeg vil legge i en projektoren da jeg venter på 1080p i en rimelig prisklasse. Har aldrig sett noen LCD projector i bruk så DLP vs LCD er litt vanskelig å si. Men en eventuelt ny projektor bør jo helst ha mye bedre kontrast og lavere viftestøy ihvertfall. Hvilken projektor vil være en vesentlig oppgradering fra SP4805 på de fleste punkter og som jeg kan klikke rett på plass i festet mitt?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo anbefale deg å ta en titt på Hitachi TX200 som jeg har selv. Med en avstand på 4,15m vil du få et bilde med bredde på minimum 201cm. TX300 er jo rett rundt hjørnet og prisen på den starter på 15k... vil vel synke etterhvert den også! Hvis du ikke har sett LCD pj'er før så bør du vel finne noen som har den og få en demo av den slik at du kan vurdere selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •