Test InFocus X1 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 161
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint hvis dere ikke banner direkte paa forumet... Linuxguru!!?? Det er greit aa ha meninger om ting og tang, men de kommer ikke bedre frem ved aa bruke slike uttrykk. Ting virker i tillegg litt mindre seriost, og det er ikke hva jeg og sikkert de andre medlemmene onsker dette forumet skal fremsta som.

Det er faktisk tilfelle at mange mener projektorer maa opp i 50-100.000 kroners klassen for aa tilfredstille de krav en high-end hjemmekino har (meg inkludert). Dette er selvsagt en helt legitim holdning, saa lenge en er apen for at andre ogsa kan og naturligvis boer kunne nyte hjemmekino, uten at det nodvendigvis er high-end.

I all hovedsak bor innlegg vare saklige og hoflige, da uten banneord og annet som kan provosere. Maa kanskje lage en en regel-guide, men regner jo med at de fleste forstar dette.

Beklager aa osv., skriver fra Miami, og der er det lite saernorske tegn aa oppdrive!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra innlegg Linuxguru, men syntes folk bør holde seg i skinnet. Det er derfor jeg bruker mer og mer forum som dette, og mindre usenet/news. På news blir det allt for lett usaklig tull og skittkasting. Så jeg håper ikke at det kommer til å skje her. Liker veldig dette forumet slik som det er nå, og håper at det vil fortsette slik.

Newcomer freezeface sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linuxguru
    Dette blir f**n meg for dumt, og endel av de holdningene i denne tråden synes jeg forteller j**li mye mer om vedkommende enn de som har spinket og spart til en X1 :wink:
    Synes dette var et godt innlegg Linux... Jeg forstår også Lygren som tar seg en pause i ferien for å passe på forumet sitt :lol: men litt takhøyde har vi vel her i forumet. Banning passer bedre i en muntlig fremstilling enn på papir, det er klart :shock: . Men akkurat i Linuxguru's tilfelle synes jeg det var greit.
    Venter på lønning selv, kanskje det blir en x1 i nærmeste fremtid...
    F.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg er for ovrig enig i at man bor vise varsomhet for a vaere nedlatende for andres valg av utstyr... Vi diskuterer jo her for aa laere mer, ikke sant! Hvorvidt utstyr holder maal eller ikke er jo ekstremt subjektivt. Tror nok uansett min bestefar ville synes en PLV-Z1 se utrolig fin ut, og sikkert ikke sett noe forskjell om jeg hadde byttet til en NEC HT-1000.

Imidlertid maa ned vaere tillatt aa mene at f.eks. en PLV-Z1 har et begrenset sortnivaa, og for mye pixelnett, uten at det skal bli tatt personlig av en eier, som kanskje foeler seg truffet og dermed synes uttalelsen er nedsettende... Freedom of expression folkens, freedom of expression (er litt paavirket av amerikanerne her ), MEN, da innenfor forumets sakelige grenser, som da ikke inkluderer banning og annet som helt klart er ment aa provosere og ikke noedvendigvis er basert paa fornuftige vurderinger.

Uansett, alt dette er vurderinger en maa ta til enhver tid. Hoflighet er et godt stikkord... Det skader vel kanskje heller ikke aa vaere litt forsiktig naar en uttaler seg om opplevelser en har hatt med utstyr, da i begge retninger, selv om jeg nok selv maa innromme at jeg ofte kan bli meeeeget skuffet eller utroooolig begeistret, og det er vel kanskje slik det er aa vaere entusiast??

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sanyo plv-z1 funker bra for meg! jeg tar det personlig(nei da hehe)
    med et grått lerret så blir det bedre sortnivå.ja det er screendoor på z1 men det er bare å ikke ha for stort lerret så blir det ikke synlig!

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å bli litt provosert når man uttaler seg negativt om et produkt man ikke har sett.

Bra du får debatten over i seriøse former igjen, Lygren. Det fortjener dette forumet.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å komme ut av skapet og fortelle at jeg faktisk har sett en X1 i aksjon. Som flere andre har sagt her er sortnivå og kontrast bra, MEN - i fare for å gjenta meg selv - denne prosjektøren hadde slett ikke mer detaljer å by på enn en gammel ASK SVGA jeg har sett ved jevne mellomrom. Er jeg overrasket? Nei, nettopp fordi oppløsningen er lik.

Når det gjelder seriøsitet, ta en titt på de foregående sidene på denne tråden og fortell meg hvem som har opptrådt aggresivt. Jeg har som alle andre rett til å ha meninger og hvis jeg har lyst til å opplyse potensielle kjøpere hva jeg anser som denne prosjektørens svakeste kort må jeg få lov til det uten å bli tråkket på av eksisterende eiere (og selgere).

Angående Eltax så vil vedkommende som kom med den siste kommentaren veldig lett se sarkasmen i mitt innlegg hvis han tar seg bryet med å sveive et par sider tilbake. For guds skyld, jeg hadde jo 3 evil grins på slutten!! Jeg håpet å få tråden over i en lettere tone, men den gang ei. Laserdisc, som jeg også nevnte, har jo betydelig dårligere oppløsning enn hva en X1 klarer å gjengi, og det burde være opplagt at det var en spøk.

Blant de blinde er den enøyde konge, og jeg vet godt at andre personer vil anse det jeg har som møkk. Jeg er ikke engang fornøyd selv! Plasma'n har for dårlig oppløsning og HS-10 har for dårlig sortnivå og detaljer i mørke partier. Sub'n min vil jeg ikke engang snakke om. Det er lov å være kritisk til eget utstyr også!

Over og ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    First things first: Dette og forrige innlegg var ikke ment som personangrep, men kanskje mer som et varso-her-rop. Så jeg ser ingen grunn til at noen skal furte el. etter denne "episoden." Jeg gjør iallefall ikke det :-) Og det er helt greit at Lygren, som tross alt "eier" forumet, sier ifra når han mener ting går over streken. Med tid og stunder (og da spesielt i takt med økende antall medlemmer) tror jeg forumet trenger regler og moderatorer uansett.

Så tilbake til posten:

Jeg kommer ikke til å be om unnskyldning for å ha brukt ordet faen _en_ gang, men når det er sagt så er jeg enig i at det er en lite sakelig måte å uttrykke seg på. Det er helt greit for min del å ikke like noe/noen, fordi ditt eller datt (å like noe/noen er uansett en svært subjektiv tilstand :wink: ). Og jeg blir lang ifra fornærmet el. for at noen misliker det jeg liker og omvendt. Og har man råd til å bygge seg high-end hjemmekino til 100.000 kr er det flott! Jeg skal gladelig stå på sidelinjen og heie! (les: se på bilder, lese erfaringer etc, red.anm.) Men det jeg derimot er sterkt uenig i, er at dette dreier seg om å like en ting eller mislike noe annet - eller freedom of expression. Da har dere ikke forstått hva jeg prøver å formidle.

Det dette dreier seg om - etter min mening - , er at en person med f.eks. Eltax høyttalere tydeligvis ikke vil bli tatt på alvor i et forum som dette. Han vil bare bli avføyd som en uvitende bygdetulling som i det hele tatt kjøper Eltax. Men hva om vedkommende har like stor glede av sitt anlegg som nestemann i gata med anlegg til 100.000 kr? Skal vi bare avfeie vedkommende da, fordi han ikke passer inn i "klubben"?

Er det bare meg som synes det er morsomt å finne ukjente merker av div utstyr, som gjør 90% av jobben i forhold til noe som er kanskje 2-3 ganger dyrere? Det er liksom dette jeg forbinder med å være entusiast. Edit: Og ja, bildet på United DVD spilleren fra Rimi _er_ overraskende bra :-D Ønsker vi at hobbyen vår skal bli allemannseie, er det tross alt billigmarkedet som må "gjøre jobben." Det er jo en kjent sak at mange synes det å lage kabler er både morro, og ikke minst blir resultatet bra! Men så har du de som griner på nesa hvis Mercedes stjerna ikke står planta i panseret også...uansett hva som måtte befinne seg under der... nå skal jeg slutte å syte, for dette ble så off-topic at folk sikkert har sovna for lenge siden

Tjo-ho!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår forøvrig at vi nå tar en allsang, og synger Politimester Sebastians sang fra Kardemommeby :lol: :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blant de blinde er den enøyde konge
    Regner med dette er rettet mot meg..! Men jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener her.... Mitt innleg dreide seg om at du kritiserte andres valg av utstyr, og det er ikke riktig å gjøre. Men det å fremheve svake/gode punkter ved et produkt er OK.....

HS-10 har for dårlig sortnivå og detaljer i mørke partier
    Dette kan rettes betraktelig på med et CC40R filter, og et par velplaserte instillinger i servicemenyen........Men default er det BAD...

Som jeg sa i min andre post, la oss diskutere som voksne her...

Men alle har rett til å ha en mening...!!

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Synes nå at det begynner å bli en del "skittkasting" her på forumet.
    Er helt enig i at vi MÅ ha mulighet til å legge inn egene meninger på forumet,MEN helst uten banning og personangrep.( ingen nevnes)
    Når det gjelder Eltax,så fikk jo disse høyttalerne(Eltax liberty5+) "pris" som årets budsjetthøyttaler i årskavalkaden av lyd og bilde.
    Monitor III og et par surroundsett fikk også fin omtale i samme blad.
    Har ikke hørt siste utgavene av Eltax,men vet av erfaring at de første utgavene var PYTON. Er det kansje derfor så mange har forut-meninger (negative)om disse :?: :?:
    Igjen: la oss ha forumet slik det har vært til nå,meget saklig og mange MEGET GODE svar på spørsmål.
    TAKK til alle for dette.
    Mvh Jan I

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det blir litt mye suttring her nå. Liker man ikke innholdet i en tråd er det bare å la vær å følge den tråden videre. Det er ikke leseplikt på trådene. Det må være rom for alles mening ellers har forumet ingen hensikt. Det at noen tråder "tar litt av", betyr da ikke at man ikke kan få sakelige og gode svar på sine spørsmål i andre tråder.
    Det at det er forskjeller på budsjettene til hjemmekino er da helt naturlig. Vi er jo en stor gruppe, og er på forkjellige stadier i etableringen. Dette må ikke føre til at de med "moderate" budsjetter føler seg mindre verd. Vi må jo alle starte et sted, og man kan ikke bli "hårsår" fordi andre er kommet et stykke videre. Det viktigste er jo å kose seg med det utstyret man har.

PS: Når skittkastingen blir personlig da er det på tide for moderator å gripe inn.

MVH Gorm (som er for stor takhøyde)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må ikke føre til at de med "moderate" budsjetter føler seg mindre verd. Vi må jo alle starte et sted, og man kan ikke bli "hårsår" fordi andre er kommet et stykke videre. Det viktigste er jo å kose seg med det utstyret man har.
    Nettop...!

Dessuten har alle forskjellig syn på hva som er "godt" nok og ikke..

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Moi??

Det kommer aldri noe Eltax inn i huset her, men det er jo en gammel regel som sier at man skal ha et "balansert" anlegg - altså komponenter som kvalitetsmessig er på samme nivå - hvis ikke har man kastet penger ut av vinduet.

Så det bare slo meg at X1 + Laserdisc + Eltax måtte være en glimrende kombinasjon.

Hmm, noe sier meg at jeg har gått på flere flame-bait her nå :P
    Jeg trives godt med å spille mine laserdisc-filmer på min AE300 via en HTPC med descaler. Brukbar kvalitet, men kan selvsagt ikke sammenlignes med DVD superbit titler. Jeg syns det er fint å av og til trekke frem en laserdiscplate selv om kvaliteten ikke er den samme. Jeg får en litt religiøs følelse av å legge den store sølvskinnende plata på plass i spilleren og høre den herlige duren fra spilleren når motoren ruser opp.
    Er det ingen andre GJENVÆRENDE laserdisc fan her? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen andre GJENVÆRENDE laserdisc fan her? :-)
    Jovisst, drar selv frem en plate i ny og ne. Enkelte titler finnes fremdeles ikke på DVD, f.eks. Indiana Jones og Star Wars. SW Special Edition UTEN de nye scenene fra 97 på Laserdisc duger!! 8)

Mvh
    Bjørn

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Da var det fint at alt ser ut til aa roe seg her... Foreslaar for ovrig at dere diskuterer Laserdisc i en ny traad...

Enig at personangrep ikke kan aksepteres paa generelt grunnlag, men som jeg har nevnt tidligere, onsker jeg aa intervenere minst mulig. Synes det i dette tilfellet var best aa bare si fra, ser inget behov for aa begynne aa slette innlegg osv, da dette jo er sensur, som vi jo ikke kan ha noe av i vaart frie land!

Som dere andre har paapekt, saa bor ting diskuteres saklig, og ikke som f.eks. "kan ikke forstaa hvilken tulling som orker hore paa Dantax, de er jo totalt dritt". Derimot er "Dantax er noe totalt dritt!" en helt akseptabel og legitimt innlegg, selv om en helst da bor underbygge hvorfor en mener dette. Forumet maa imidlertid ogsaa vaere for de som ikke nodvendigvis klarer aa eksakt forklare hvorfor lyden var daarlig, men rett og slett av de syntes den var det. Hvorvidt en skal ta kommentaren i betraktning ved innkjop av eget utstyr er selsagt en annen saga, og jeg ville jo kanskje valgt aa sporre vedkommende om han f.eks. synes lyden var for uklar etc.

Herved avsluttes denne diskusjonen, saa kan det videre diskuteres X1, som jo denne traaden omhandler!

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

x1

jeg har fått kobla opp x1 nå og er super fornøyd!
    men jeg ser nok regnbuer ja,uten at det plager meg noe særlig.
    og jeg må nok bytte ut noen dårlige svhs kabler så blir dette meget bra!
    sortnivået er mega bra i forhold til min gamle ask c1.
    og viftestøy på 37 db er ikke mulig hører jo den knapt her 1 meter over hodet mitt.

var serdeles bra bilde på pc, BF 1942 på 100" var jo en religøs opplevelse!

:lol: :lol:

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kabler!!

Der ja! etter 30 minutters intensiv leting i rote bua fant jeg monster kablene mine(svideo)
    og jaggu ble det et mye bedre bilde uten div støy og difuse farger!

tror ikke jeg får lagt meg i natt nei, blir jo bare sittende og se på det lekre bilde på lerretet.
    begyner faktisk alllerede og se mindre til regnbuene :lol:

men tilbake til dvd og tv titting!!!

:lol: :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har tittet litt på X1 da jeg var i Stavanger og jobbet. De hadde den til demo på Hi-Fi Senter Kjeden i Sandnes.

Dette var mitt første møte med regnbuer. Det var mye på denne projektoren syns jeg, og en kompis av meg som ikke har peiling trodde han var gal da han kikket på skjermen. Han ble glad da jeg forklarte at han ikke var alene. Jeg så en Screenplay 110 i Haugesund i går og den var mye bedre for meg når det gjaldt regnbuer, jeg så jeg regner med at min HT1000 ikke er noe problem for meg.

Men projektoren støyer definitivt ikke 37dB. Den er nok mye nærmere 30dB. Jeg fikk den demonstrert uten lyd fra anlegget så det var ikke noe annet som druknet ut lyden. Meget bra! Min forrige LCD som er oppgitt til 32dB støyet mer.

Det var ikke noen særlig bra demonstrasjon ellers da jeg ikke hadde tid til å se nøye på den. Rommet var ikke mørklagt og kilden var en ukjent DVD-spiller via S-video og 4:3 bilde. Svartnivået virket meget bra, men som sagt, rommet var ikke mørklagt og da kan man bli lurt. En ting lærte jeg i hvertfall... SVGA er for lav oppløsning for meg med den bildestørrelsen jeg skal ha.

Jeg har en teori om at folk som lever i mørke miljøer (lite lys) er mer utsatt for regnbuer. Kompisen min som så regnbuene, og jeg, lever begge i veldig mørke hjem hvor belysningen er luksus. Jeg hadde også med to andre arbeidskollegaer som begge lever i veldig lyse hjem, og de klarte ikke å se regnbuene i det hele tatt. Selv når jeg forklarte hvordan de skulle provosere det frem. Det var ingen forskjell for meg når jeg tok av meg brillene så jeg tror ikke det har så mye å si hvor godt syn man har.

Tor Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg også fått min x1, skal på jobb nå, så får ikke prøvd den før senere i kveld. er veldig spent på det med regnbuer, men hva har man ikke 30 dagers åpent kjøp for

det er forresten ikke mulig å registrere den for å få 5 års garanti gratis, dette tilbudet gjelder bare i usa, canada og latin amerika :/

har kjøpt med et projecta proscreen lerret på 240x240, og gleder meg til å spille halo på 90" skjerm. eneste problemet er at jeg ikke har stor nok bil til å frakte lerret-helvete hjem, må finne noen som har laaaang bil etterpå.

hører nok fra meg senere i kveld/natt, skal gi rapport

*kos* :P

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Lignende tråder

1. InFocus Screenplay 777 til test!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 18
    Siste melding: 11-04-2004, 17:58
  2. Test av InFocus Screenplay 5700!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 40
    Siste melding: 08-12-2004, 16:20