Test InFocus X1 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 161
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Testet x1 med Htpc og kan ikke si at forskjell fra s-video var dramatisk, men det ble bedre.. Det virket nesten som detaljene kom klarere frem + et litt mere lyssterkt bilde, men ellers synes jeg bildet var det samme..
    Testet først med WinDVD, men hadde problemer med å stille fargene med dette programmet. Deretter testet jeg med PowerDVD som ga et klart bedre bilde enn WinDVD.

Er det noen som har testet med både PowerDVD og TheaterTek, og som vet noe om forskjellene mellom disse?

Jeg har et integrert lydkort i hovedkortet, med støtte for AC-3 og spdif ut, men doc'en til hovedkortet sier ingenting om DTS. Betyr det at jeg ikke får kjørt DTS fra pc'en? Er det ikke slik at man kan kjøre direkte ut på spdif og la en reciever stå for dekoding av DTS materialet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert på området, men ikke all lydkort klarer og kjøre lyden usampla igjenom spdif.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timell99
    Fordi jeg har et rack med plass til en DVD-spiller...ikke en PC...
    Du kan jo kjøpe en PC med formfaktor som en DVD-spiller da..
    Sjekk blant annet ut disse linkene:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...rpID=&s=sr
    http://www.crthome.se/htpc/vision2.htm

Hågen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sanama
    Er det noen som har testet med både PowerDVD og TheaterTek, og som vet noe om forskjellene mellom disse?
    Jeg har prøvd begge og foretrekker helt klart TheaterTek som jeg bruker i dag.

Sitat Opprinnelig postet av sanama
    Jeg har et integrert lydkort i hovedkortet, med støtte for AC-3 og spdif ut, men doc'en til hovedkortet sier ingenting om DTS. Betyr det at jeg ikke får kjørt DTS fra pc'en? Er det ikke slik at man kan kjøre direkte ut på spdif og la en reciever stå for dekoding av DTS materialet?
    Dette er avhengig av bitrate fra kortet. Sender det 24bit/96hz rett ut på spdif uten å resample på noen måte så skjer jo dekodingen til DTS i forsterkeren din. Ergo "no problemo"

MVH Gorm

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal kjøpe meg projektor for første gang nå, og jeg har sett litt rundt på nettet etter flere modeller. i går endte jeg opp på lg rl-ja20 som jeg kan få kjøpt for 21250 inkl mva. var fast bestemt på at jeg skulle ha den, inntil jeg i dag leste litt om infocus x1. den kan jeg få tak i for 15900 spenn, inkl mva, og det er jo en del billigere enn rl-ja20. trenger derfor litt hjelp av dere av-nerder :P

jeg skal bruke projektoren til å spille xbox og se på dvd-film, skal ikke koble den opp mot pc'en. hdtv er jo noe jeg ønsker å bruke, da xbox'en støtter dette, men jeg ser at x1 ikke har component inngang. leste her at det var mulig å få kjøpt en vga breakout kabel, hvor kan jeg i så fall få kjøpt denne. jeg har en mustek v300 dvd spiller, temmelig low-end, som jeg skal koble opp til prosjektøren. den har s-video utgang, og regner med at det er det jeg skal bruke for å se på filmene, aner ikke om den er progressiv eller ikke. aner ikke hva det er engang :lol:

så var det dette med regnbuer da. jeg aner ikke om jeg vil se det eller ikke. vi har en canon lv-s2 på jobben som vi bruker til å spille xbox, og jeg har ikke sett noen regnbuer på den. vi bruker composite kabler til den. vil regnbuer o.l forsvinne etterhvert, eller er det noe jeg må plages med hele tiden hvis jeg ser dem?

helt til slutt...hva er htpc?

håper noen gidder å hjelpe meg ut her, er som sagt helt grønn når det kommer til projektorer, så jeg setter stor pris på all den hjelpen jeg kan få. fint om noen ser på prisene jeg får dem til også, aner ikke om jeg blir flådd eller ikke

Newcomer freezeface sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    jeg skal kjøpe meg projektor for første gang nå, og jeg har sett litt rundt på nettet etter flere modeller. i går endte jeg opp på lg rl-ja20 som jeg kan få kjøpt for 21250 inkl mva.
    Hvor får man kjøpt denne i norge for den prisen? Jeg ser at komplett selger den for oppunder 23.000 kroner. Er det noen butikker som har den utstilt slik at man kan få sett den i aksjon?
    F.
    Wohoo nytt medlem, jejejeje!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freezeface
    Hvor får man kjøpt denne i norge for den prisen? Jeg ser at komplett.no selger den for oppunder 23.000 kroner. Er det noen butikker som har den utstilt slik at man kan få sett den i aksjon?
    F.
    Wohoo nytt medlem, jejejeje!
    Kontakt Helge her på forumet, Han skaffer den til 16.100,- inkl. frakt (hjem på døren) og forsikring. Topp service!

Gorm

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er infocusen da, ikke lg projektoren.

har jeg forstått det riktig når jeg tror at dette er en dlp projektor, og de ikke kan har døde piksler?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til AVforum Veggiss
    jeg skal bruke projektoren til å spille xbox og se på dvd-film, skal ikke koble den opp mot pc'en. hdtv er jo noe jeg ønsker å bruke, da xbox'en støtter dette, men jeg ser at x1 ikke har component inngang. leste her at det var mulig å få kjøpt en vga breakout kabel, hvor kan jeg i så fall få kjøpt denne.
    Compoment til S-VHS konverter følger med projektoren.
    jeg har en mustek v300 dvd spiller, temmelig low-end, som jeg skal koble opp til prosjektøren. den har s-video utgang, og regner med at det er det jeg skal bruke for å se på filmene, aner ikke om den er progressiv eller ikke. aner ikke hva det er engang
    Det er ikke progressiv scan over S-VHS
    vi har en canon lv-s2 på jobben som vi bruker til å spille xbox, og jeg har ikke sett noen regnbuer på den.
    Regnbuer er et fenomen som du ikke finner på en lcd projektoer. Få en demo av dlp projektor får å se om du plages av dette fenomenet
    helt til slutt...hva er htpc?
    HTPC er en vanelig PC som er bygget av komponenter som egner seg spesielt godt til filmfremvisning. Fokus på skjermkort og lydkort.

Ta med deg dvd spilleren din til en projektor forhandler og få en demo med den som kilde. Råder deg også til ikke å la DVD spilleren du har i dag være utslagsgivende for valg av projektor. Den vil jo sannsynelig vis bli byttet ut før eller senere.

MVH Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veggis: x1 er dlp ja så du får ingen døde pixler.

Jeg var i samme situasjon for deg for en uke siden, og stod og skulle velge mellom X1 og RJ-JA20, valget falt på X1, men dette var ikke noe lett valg (jeg bestilte faktisk LG'n og så endte med X1)

LG'n hadde litt finere farger enn X1'n spør du meg, og ja, man kan se regnbuer på X1, jeg ser de, men de plager meg aboslutt ikke!

Ta en X1 på åpen kjøp, og prøv den en kveld, for så og se om du klarer og levere den tilbake, jeg klarte det ikke.

PS: LG'n vist knallbilder, så den er aboslutt ikke noe dårlig kjøp uansett, så la lommeboka de styre her, jeg derimot sparte 5000 kr ved og velge X1 istede.

Det følger med en overgang fra comp. <--> svideo på X1, så du slipper og uroe deg for det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jeg forstått det riktig når jeg tror at dette er en dlp projektor, og de ikke kan har døde piksler?
    Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for mange gode svar. jobber i en datasjappe, åpent kjøp er ikke noe stress for meg. leste at x1 kun greier 480i på s-vhs inngangen når du bruker den component overgangen, og for høyere oppløsning 720i og 1080i må man bruke en vga breakout kabel. hvor kan jeg få kjøpt en sånn?

trenger også et bra lerret, tenkte å kjøpe en 240x240 plus proscreen. koster ca 2500, kom gjerne med forslag til andre lerreter i samme prisklasse.

*bestille infocus x1*

hvordan var det med den garantien? er to år når den kommer, men forsto jeg det riktig med at man kan registrere seg og så få 3 år til?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Registrering med ytterligere 3 år forsikring tror jeg bare var et salgs stunt i USA.

Gorm

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hdtv er jo noe jeg ønsker å bruke, da xbox'en støtter dette, men jeg ser at x1 ikke har component inngang.
    Ang. HDTV så kan du se lang etter det i Norge :cry:

Gorm

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får kjøpt hdtv kabelen som xbox'en bruker på amazon, ringte xbox hotline og den skal funke på norske xbox'er også

edit: vet at man ikke får hdtv tv signaler i norge, hvis det var det du mente.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for mange gode svar. jobber i en datasjappe, åpent kjøp er ikke noe stress for meg.
    *bestille infocus x1*
    Er det svaret ditt? At du jobber i en butikk og derfor får den til den prisen du antydet i en annen post? Hmm, er totalt newbie når det gjelder pj, den så unektelig fristende ut den lg'en. Men du gikk altså for x1 i stedet? Vurderer også lg'en pga det oppgitt lave støynivået. Den må evt henge på veggen rett bak der jeg sitter, ikke lyst på viftesus i ørene.. Den fikk jo bra kritikk i minhembio
    F.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett LG'n i action, den var bra den

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har tro på den! Men så var det dette med å få sett den "live" da? Noen antydet at det hadde kjøpt den på bonus? Mener de da expert-bonus? I så fall er nærmeste butikk ikke langt unna :P Men det virker som det er vanskelig å lire utav folk denne opplysningen, hehe :wink:
    F.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.bonus.no har den i hvertfall til 18.500,- + mva. og ja, det er de som eier expert butikkene! Dog, en demo på en sånn type butikk er jo null verdt uansett ..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf
    www.bonus.no har den i hvertfall til 18.500,- + mva. og ja, det er de som eier expert butikkene! Dog, en demo på en sånn type butikk er jo null verdt uansett ..
    Tja, si ikke det. Man kan jo danne seg et bilde av avstand til lerret, støy (hvis det er lite folk i butikken), lysstyrke osv... Hmmm, tror jeg tar en tur til Åsane jeg
    F.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. InFocus Screenplay 777 til test!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 18
    Siste melding: 11-04-2004, 17:58
  2. Test av InFocus Screenplay 5700!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 40
    Siste melding: 08-12-2004, 16:20
  3. Test av Optoma H30 (vs. Infocus X1)