unngå mange ledninger til projektoren

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

unngå mange ledninger til projektoren

jeg har planer om å kjøpe meg projektor snart. (har tenkt å kjøpe hitachi TX200) men jeg har mange ting som skal kobles til. dvdopptager, ps2, xbox, pc. er det mulig å ha kun en ledning fra dvi/hdmi kontakten på projektoren til et felles punkt for alle de andre greiene? en mediabox eller hva det heter? sånn som noen av plasmaskjermene har.
    skal forøvrig også kjøpe meg en harmony fjernkontroll, hvis det har noe å si for hva dere vil anbefale.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, du får switchere, men dersom du også skal investere i lyd bør du skaffe deg en receivere med mange inputs og som kan sende ulike singaler via en hdmi/dvi-kabel til projektoren

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen tips om en receiver av den typen dah?
    har tenkt å investere i tx200 og ett nytt anlegg om ikke så altfor lenge..
    har sett meg ut nad t753...?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange nye recievere fra 5000-6000 kan konvertere fra kompositt, S-Video, komponent og RGB til hdmi/dvi - da kan du, hvis du i tillegg har nok innganger (jeg ville ha sørget for minst to hdmi innganger), bruke kun en kabel fra receiver til projektor. Litt dyrere recievere kan i tillegg oppskalere, f.eks. fra 576p til 720p, uten at skaleringen i recieveren nødvendigvis blir bedre enn om dette gjøres i kilden (f.eks. dvd-spilleren) eller i projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar. jeg har tenkt meg et anlegg også,men siden jeg kommer til å bo i en leilighet er det ingen vits i å investere i et kjempeanlegg...
    heller mest mot å kjøpe meg en ferdig høyttalerpakke, evt med dvdopptaker, omtrent i samme prisklasse som denne: http://www.elprice.no/Product/Produc...18080&cid=5581
    har egentlig ikke lyst til å bruke mer enn 10 000 på lyden.
    det beste (utenom en billig reciever med alt) hadde vært en switcher(?) der alle tingene er koblet til og som går til både projektoren og tven, samt en ferdig høyttalerpakke til 5-10 000 uten dvdspiller, kun reciever, siden jeg allerede har dvdopptaker/spiller.
    litt usikker på hvor mye jeg vil bruke, men ikke stort mer enn 20-25 000 på alt, inkl projektoren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •