HD DVD og dyre 1080p-projektorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD DVD og dyre 1080p-projektorer

Har nettopp kommet hjem fra USA med en Toshiba HD-A1 og ble overrasket over hvor mye bedre bildet det ga på min BenQ 7700. Er selvfølgelig med på at full utnyttelse av HD DVD krever 1080p-projektor, men det kicket jeg fikk av bildeforbedringene på min 720p-projektor (lerret på 106 tommer) gjør HD-DVD-teknologien til noe som virkelig også øker utbyttet av "gammelt og billig" utstyr. Dette er den oppgraderingen som har gitt mest for pengene (ca. 4000 med strømomformer) og som gjør at jeg kan beholde min 7700 en god stund til.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt meg en BenQ 8720 og vurderer å kjøpe inn en Toshiba HD-DVD fra Sverige.
    Hvordan er bildekvaliteten på HD-DVD'ene på din projektor sammenlignet med HD lastet ned fra nett? Tenker da på feks WMV-hd filer eller quicktime HD-filer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri prøvd slik nedlastning og kan derfor ikke sammenlikne.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De HD-DVD'ene jeg har er totalt fri for 'artifacts', og med suveren dybe-skarphet(det kommer jo selvsagt an på om det er filmet med dybde-fokus eller ikke).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Har nettopp kommet hjem fra USA med en Toshiba HD-A1 og ble overrasket over hvor mye bedre bildet det ga på min BenQ 7700. Er selvfølgelig med på at full utnyttelse av HD DVD krever 1080p-projektor, men det kicket jeg fikk av bildeforbedringene på min 720p-projektor (lerret på 106 tommer) gjør HD-DVD-teknologien til noe som virkelig også øker utbyttet av "gammelt og billig" utstyr. Dette er den oppgraderingen som har gitt mest for pengene (ca. 4000 med strømomformer) og som gjør at jeg kan beholde min 7700 en god stund til.
    Godt poeng. Jeg har for min del lenge ment at det største forbedringspotensialet ligger i kilden, og at potensialet i gode 720-fremvisere er langt unna oppfyllt. Fremdeles er en god 720-projektor i stand til å gi glitrende bilder gitt at kildematerialet er bedre enn DVD og 576.....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det jeg alltid har sagt, skikkelig HD-materiale ser fantastisk ut selv på 480p projektor. SD materiale fortsetter å "stinke" selv om en kjøper projektor til 100K. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er jo det jeg alltid har sagt, skikkelig HD-materiale ser fantastisk ut selv på 480p projektor. SD materiale fortsetter å "stinke" selv om en kjøper projektor til 100K. ;-)
    Amen, lukta av SD er enda sterkere med en god 1080p projector.:-?

Kjørte noe HD på en Benq W100, og det så veldig bra ut det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •