Z4 og AE900 eneste projector jeg kan ha? (lens shift?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Z4 og AE900 eneste projector jeg kan ha? (lens shift?)

Det er 3,5m fra bakvegg til lerret som jeg regner med blir DreamScreen DynaGrey Frame 16:9 170 cm/77" da det passer til rommet. Jeg hadde tenkt å ha projektoren på\under en hylle på bakveggen.. Ett søk på www.projectorcentral.com gå da Z4 og AE900 som alternativer i mitt prisnivå. Jeg har nå en Infocus X1 som jeg er ganske fornøyd med, hvordan vil de to nevnte prosjektorene være iforhold til den? DLP pleier jo å gi bedre bildekvalitet enn LCD (sortnivå og farger?) men disse LCD projektorene er vel uansett en del bedre enn X1? Screendoor blir vel heller ikke noe problem pga lite lerret iforhold til sitteavstand og høy oppløsning?

Lens shift - plassering i tak?
    Det blir ca 60cm fra øverste del av bilde til taket, dvs at linsa kanskje blir 40cm fra toppen av bilde. Da lurer jeg på hvor stor innvirkning lens shift kan ha, lest at det kan flytte bilde ganske mye, men vil jeg uten problemer kunne ha prosjektoren i taket? Isåfall kan jeg ha projectoren en del nærmerer enn hvis den henger på bakveggen. Da kan Mitsubishi HC3000 også gå bra. Benq 7700 er på grensen, men Optoma HD72i er for lyssterke på så lite bilde med 1.0 gain lerret ifølge Projectorcentrals kalkulater..

Hvis det blir en LCD er jeg ganske sikker på at det blir Sanyo Z4, og det står mellom HC3000 og 7700 hvis lens shift fungerer bra nok og jeg tillater at projetoren henger i taket. Så er spørmålet hvor stor forskjellen er på disse projectorene? Er ikke veldig kresen på bilde. Ser en del eldre filmer hvor det ikke alltid finnes godt restaurerte utgaver, men sortnivået burde helst være ganske godt. Rommet har hvite vegger og er ikke 100% lystett.. Og studenter liker å få det så billig som mulig, da i Z4 favør igjen:-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har Z4 montert på hylle oppunder taket 2,9 meter fra lerret og jeg har ikke noen problemer med å flytte bildet langt nok ned med lens-shift. Toppen av bildet er ca 65cm fra taket, mens midten på linsen av PJ er ca 20cm fra taket, dvs 45cm vertikal lens-shift (den kan også flyttes lavere).
    Når det gjelder sortnivå og kontrast så er nok DLP fortsatt det beste valget, men LCD begynner virkelig å komme seg. Jeg har sett både DLP og LCD i aksjon og må si jeg er meget fornøyd med bildet som kommer fra min kjære Sanyo :-D

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z5 er like rundt hjørnet....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hanzo,

Hadde en lignende utfordring som deg med plassering av PJ på en hylle festet i en bjelke.
    Linsa kommer ca 220 fra gulv, og er ca 3m fra lerret. Da klarer jeg å få underkant på 100" bilde ned på ca 50cm. Dvs en vertical shift på drøye 1m.

Dette er med Epson TW600 som ligger i samme sjiktet som Z4 og AE900

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prosjektor

Anbefaler Z4 da denne er f.eks snart halv pris av z5(kommende mod)= billig!
    De som har Z4 er veldig fornøyde!
    De som har Z4 kommer sannsynlig til å droppe Z5 for å vente på Z6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •