AN110 vs PJ-tx200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question AN110 vs PJ-tx200

Hei.

Nå som AN110 begynner å nærme seg PJ-TX200 i pris lurer jeg på hva folk annbefaler. Jeg vet dette er en DLP og en LCD projektor , men vær vennlig og hold dere til de 2 projektorene jeg har listet opp. (ønsker ingen ren lcd vs dlp debatt). Noen som har noen erfaringer?
    Fordeler ulemper ved disse to modellene?

Har et rom (kjeller) der avstanden fra lerret til projektor vil være ca 4 meter.
    Størrelse på lerret må nok bli i underkant av 100".

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TX200 har også horisontal lens-shift, som kanskje ikke er så interessant for de fleste?
    Hvis du ikke er følsom for RGB-flimmer, kan en vel si at AN110 utklasser TX200 på alle bildemessige parameter. DLP er LCD totalt overlegen både når det gjelder sortnivå, kontrast og fillrate. Det at AN110 er så og si perfekt kalibrert fra fabrikk trekker også i positiv retning. AN110 kan henge rett på vegg, mens TX200 trenger takfeste, eller en hylle å stå på. I følge spesifikasjonene har AN110 lenger levetid på pæren. AN110 har noe høyere støynivå enn TX200.
    Sist jeg testet disse to var prisforskjellen mye større, og da er det klart at TX200 kom bedre ut i øvelsen bilde pr krone.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gorm.
    Takk for rask tilbakemelding

Så du vil annbefale AN110 så lenge jeg ikke er sensitiv for RGB-flimmer?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og det sa Gorm til meg også. Er nå 90% sannsynlighet for at AE700 blir byttet ut med LG AN110 i nærmeste fremtid. I følge spesifikasjoner skal LG kunne kaste et bilde på 190 cm (lerret er 200cm minus maskering) på 4,5 meter. TX 200 kaster for stort bilde fra denne avstanden, mens Z4 klarer jobben pga bedre zoom. Spesifikasjoner sier også at vertikal lens shift er hele 125%, noe som tilsier at bildet kan justeres 1,3 meter opp og ned. Vi får se !

Går jeg fra LCD til DLP så kommer det nok et innlegg som forteller om det er slik halleluja opplevelse som Gorm skal ha det til. Den som leser AVForum får se !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hvis jeg ikke har 100% lyskontroll hvilken av disse vil dere annbefale ?

Hvis jeg monterer på vegg må jeg installere ca 0,8m til siden for center. Vil jeg kunne bruke lens shift til å korrigere bildet ?

Beoman

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beoman
    Hei,

Hvis jeg ikke har 100% lyskontroll hvilken av disse vil dere annbefale ?

Hvis jeg monterer på vegg må jeg installere ca 0,8m til siden for center. Vil jeg kunne bruke lens shift til å korrigere bildet ?

Beoman
    Dersom jeg har lest riktig, så har vel LG AN110 kun vertikal lensshift, og kan således ikle flytte bilde i sideretning. Med TX-200 er det ikke noe problem.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

så LG er utelukket for de som ikke kan montere den direkte ovenfor lerrettet ?
    synn den hadde vert midt i blinken egentlig.
    både Hitachi 200 og Panasonic 900 takler å ikke vere midstilt?
    det er hos meg ganske nøyaktig 5 meter fra bakvegg til lerret og jeg ønsker 90-106" lerret, etter det jeg kan lese hos projectorcentral.com så klarer ikke Hitachi dette så om valget står mellom disse tre modellene så blir det av rent praktiske grunner kunn Panasonic som egner seg?
    noen som kan bekrefte avkrefte dette?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 5 meter fra bakveg til lerret. Har hatt både TX200 og LG AN110 montert, og begge passer til mitt lerret som er 244cm i bredden. 106" går fint på begge.

Og: AN110 knuser LCD, inkludert TX200. Men det helper ikke å si dette, man må oppleve det selv. Ref. Alex F ovenfor. Folk leser tester av LCD-projektorer og ser for ofte på den relative bildekvaliteten, og glemmer den absolutte bildekvaliteten. Trist, men sånn er det.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

greit det

Jeg kunne godt ha tenkt meg å kjøpe den LG prosjektoren din Tiger men du har ikke svart meg på mitt viktigste argument mot akkurat den PJen, nemmlig at den ikke kan monteres annet enn sentrert ovenfor Lerretet. er dette fakta?
    for i så fall er jeg nødt for å gå for en annen prosjektor. og da blir det høyst sansynlin en LCD i og med at de fleste gode DLP koster vesentlig mer!

men du mener at projectorcentral.com har feil når de sier at jeg ikke kan få ned i 100" med Hitachi fra 5 meters hold?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 4 meters avstand til ca 100" lerret med TX200. Jeg kan gjøre bildet myeee mindre fra den avstanden, så synes det virker litt rart hvis den ikke skulle klart det med en meter til men. Kan du ikke evt. takfeste pj litt utpå taket?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    ...du har ikke svart meg på mitt viktigste argument mot akkurat den PJen, nemmlig at den ikke kan monteres annet enn sentrert ovenfor Lerretet. er dette fakta
    Ingen DLP på markedet i dag, priset for oss normale forbrukere, har horisontal lens shift. :|

Da må du gå for en projektor som er lettere å plassere og som har et dårligere bilde. Dvs. LCD.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

synn

jeg likte LGen veldig godt, kunn dette med lens shift som jeg må ha.
    får ikke flyttet på vinduet som er rett ovenfor lerretet.

LCD er nok veien for meg da ja, PJ-TX300 har jeg mest lyst på men tror jeg som student sparer mye penger på å gå for TX200 eller Panasonic AE900
    skulle gjerne funnet ut sikkert om jeg får bildet ned i (max) 106" helst 100". fra 5meters hold. de har den vel utstilt på HIFIklubben kanskje de kan svare eventuelt prøve der.

Panasonicen er vel den mest fleksible av dem om jeg har forstått riktig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •