Sony VPL-HS3 eller X1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL-HS3 eller X1

Er det noen som har erfaring med Sonys projektor VPL-HS3 ? Har et godt kjøp på hånden, og valget står mellom den og Infocus X1. Finner mye info om X1, bildekvalitet mv., men ikke om Sonyen. Har den f.eks komponentinngang eller må jeg benytte RCA til VGA.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Sony VPL-HS3 eller X1

Sitat Opprinnelig postet av MR2
    Er det noen som har erfaring med Sonys projektor VPL-HS3 ? Har et godt kjøp på hånden, og valget står mellom den og Infocus X1. Finner mye info om X1, bildekvalitet mv., men ikke om Sonyen. Har den f.eks komponentinngang eller må jeg benytte RCA til VGA.
    Skal du først kjøpe LCD så er ikke HS3 noe "lurt" kjøp. (Med mindre du får en *veldig* god pris.) Sanyo Z2, Panasonic AE500 og Sony HS-20 er de beste LCD alternativene. Skulle jeg valgt mellom X1 og HS-3 ville jeg ha valgt X-1. Du kan finne mer informasjon:

http://www.projectorcentral.com/Sony-VPL-HS3.htm
    Display: Type: 0.6" PolySi LCD (3) Native: 858x484 Pixels
    Litt liten oppløsning for bruk med PAL, men ganske brukbar oppgitt kontrast til å være LCD. (Og det uten bruk av lampemodulasjon.)

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...light=Sony+hs3

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...light=Sony+hs3

Hmm, kanskje jeg var litt snar. Leste den ene omtalen på AVSforum, og han syntes vist den var et ganske bra kjøp. Så, sikkert lurt å vurdere den. Iallefall DLP vs. LCD er jo også en ting du bør finne ut av.

Mvh.
    Tore K.

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere denne projektoren, men jeg lurer på om den kan monteres i taket og kan den snus opp ned eller må den monteres "rett" vei.

Er helt grønn på dette, men håper dere vet det :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frorem
    Vurdere denne projektoren, men jeg lurer på om den kan monteres i taket og kan den snus opp ned eller må den monteres "rett" vei.

Er helt grønn på dette, men håper dere vet det :roll:
    Hvilken projektor da? Sony HS3 eller X1. Uansett så kan begge projektorene monteres opp ned i taket.

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var HS3.....Jeg vet at HS1 ikke kunne snus opp ned, så jeg måtte forsikre meg om dette.
    Hvilket takstativ vil passe best til Sony Vpl-Hs3 da??
    Vet ikke riktig hvor jeg skal lete på nettet etter et slikt. :roll:

Takk skal du ha

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frorem
    Hvilket takstativ vil passe best til Sony Vpl-Hs3 da??
    Vet ikke riktig hvor jeg skal lete på nettet etter et slikt. :roll:
    Det er flere forskjellige takstativ som burde passe bra til den projektoren.

Hvis du lager et emne under Produkt -og prisjakt ang. takstativ til Vpl-HS3 så får du vite hvor du får kjøpt takstativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Epson TW10 til 11.500,- kontra HS3 eller X1 ? En lyd og bildebutikk prøver å overbevise meg om at dette er et "best buy" i denne prisklassen. Hva sier dere ? Begynner å bli ganske rådvill etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Epson TW10 til 11.500,- kontra HS3 eller X1 ? En lyd og bildebutikk prøver å overbevise meg om at dette er et "best buy" i denne prisklassen. Hva sier dere ? Begynner å bli ganske rådvill etterhvert...
    Ehhhh, be dem gå å legge seg. I følge komplett.no så er tw10 en 800x600 prosjektor(pluss at den er lcd) dvs. at den har garrantert dårligere kontrast og sortnivå enn X1 og den har mye dårligere oppløsning enn hs3. Jeg var nede på spaceworld her i Hamar og så på en hitachi 848x480(lrno sånt no) og det var ALTFOR dårlig oppløsning for min del, bildet var ikke fint å se på før jeg var 2-2.5x unna lerrettet.
    Hadde jeg hatt råd til det ville jeg gått for sonyen tenker jeg. Nå er ikke jeg "proff" heller da..

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg X1 projektor for en uke siden, og kan bare si at den gir et fantastisk bra bilde, selv på en ikea rullegardin, som jeg bruker foreløpig. Selv om den er en 4:3 projektor, skalerer den nydelig til 16:9. Og da denne er 1500,- billigere enn TW10, burde det ikke være noen tvil 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •