LCD Prosjektorer (responstid?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD Prosjektorer (responstid?)

Hei.
    Jeg er ny innen prosjektorer, og må ha noen svar før eg går til innkjøp av en
    Hvordan er det med responstid på LCD prosjektorer,
    fungerer dette på samme måte som med LCD skjermer?
    Og hvordan er det med piksel feil, kan en risikere å få det?
    Har tenkt å bruke prosjektor til data spilling, så vil helst ha en med liten elller ingen responstid

Takk

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til AVforum.no :!:

Jeg er ny innen prosjektorer, og må ha noen svar før eg går til innkjøp av en
    Hvordan er det med responstid på LCD prosjektorer,
    Litt varierende, men f.eks. så har Epson TW200 en responstid på 11ms ved max refreshrate.

fungerer dette på samme måte som med LCD skjermer?
    Ja,

Og hvordan er det med piksel feil, kan en risikere å få det?
    Ja,

Har tenkt å bruke prosjektor til data spilling, så vil helst ha en med liten elller ingen responstid
    Jeg har en Sony HS10, og det fungerer greit å spille på den.. Merker lite til ghosting.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Synes tanken av en pikselfeil på en prosjektorer i overkant av 20K er skummel.
    jaja, har no angre retten...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvsagt en mulighet for at det finnes døde pixler på en LCD projektor, så det er alltid en "risiko". Men nå skal det også sies at nye projektorer blir bedre og bedre på dette området.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er selvsagt en mulighet for at det finnes døde pixler på en LCD projektor, så det er alltid en "risiko". Men nå skal det også sies at nye projektorer blir bedre og bedre på dette området.
    Tja, pixel-feil har blitt mindre og mindre problematisk, mest pga. diverse måter produsentene har klart å reduserer synligheten og "plagsomeheten" av fenomenet. Det er nok minst like mange pixel-"feil" nå som før, de er bare blitt mindre i størrelse og intensitet.

Fant selv nærmere 100 "stuck" pixels på min prosjektør, men selv 100 stk utgjør ikke mer enn 100 av 3281232 total pixler. De opptrer som litt sterkere enn bakgrunnen ellers, men er kun synlig når en går tett inntill skjerm og ser etter dem. (Dette er da på min Sony HS-20).

Mvh.
    Tore K.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant selv nærmere 100 "stuck" pixels på min prosjektør, men selv 100 stk utgjør ikke mer enn 100 av 3281232 total pixler.
    Det er ganske mye, selv om du ikke ser de fra normal sitteavstand. Jeg har selv kun funnet 1 på min HS10, og det etter ganske intensiv leting.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Fant selv nærmere 100 "stuck" pixels på min prosjektør, men selv 100 stk utgjør ikke mer enn 100 av 3281232 total pixler.
    Det er ganske mye, selv om du ikke ser de fra normal sitteavstand. Jeg har selv kun funnet 1 på min HS10, og det etter ganske intensiv leting.
    Enig, kan ikke huske at jeg fant noen på min HS-10 som jeg sikkert kunne si var stuck/dø. Tror nok kvalitetstestingen på panelene til HS-10 var mye strengere enn til HS-20. Samme gjelder nok over hele fjøla nå som prosjektørene skal bli så billig at de ikke har råd til å kaste paneler som ikke oppfyller kravene 100%. Uansett, jeg måtte skru opp lysstyrken mye for at jeg skulle oppdage dem, var under spesielle omstendigheter jeg oppdaget dem, men var enklere å se dem når jeg først så hvor de var. (Fortsatt kun ved nære gransking.)

Mvh.
    Tore K.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er responstiden på dagens lcd prosjektorer? Det er jo mye fokus på dette når det er snakk om lcd skjermer og her har jo utviklingen vært merkbar.
    Hvorfor er ikke dette et tema ifm prosjektorer?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Hvordan er responstiden på dagens lcd prosjektorer? Det er jo mye fokus på dette når det er snakk om lcd skjermer og her har jo utviklingen vært merkbar.
    Hvorfor er ikke dette et tema ifm prosjektorer?
    Dette har med fysiske størrelser å gjøre. LCD brikkene i LCD projer er ca 1" i størrelse. Dette gjør at de elektriske egenskapene blir helt annerledes enn på en stor skjerm. Jeg tror dette har med kapasitanser å gjøre. Det er enklere å styre de bitte små pixlene i de små proje panelene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •