NEC HT1000 vs Benq PE8700+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NEC HT1000 vs Benq PE8700+

Hei.

Jeg sitter og lurer på om jeg skal kjøpe en brukt Benq 8700+ som oppgradering fra min NEC HT1000. Grunnen til at jeg vil bytte projektor nå er at det er en bjelke i taket som står i veien for optimal bruk av HT1000 slik at jeg verken får brukt hele bildehøyden eller fylt lerretet i bredden, mens 8700+ passer geometrisk perfekt inn i oppsettet mitt og kan henge i bjelken.

Det jeg kan lese meg frem til på forumene er at HT1000 har litt bedre kontrast, men at 8700+ er bedre på alle andre områder. De har samme begrensingene med HTPC virker det som. Verken HT1000 eller 8700+ kan synkronisere fargehjulet med 50 Hz, og det kan jeg leve med når prisen er lav. Jeg vil bruke BNC-inngangene på 8700+.

Er det noen her som har eid/testet begge og kan si om 8700+ vil være en oppgradering fra HT1000?

Tor Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå har jeg kjøpt en brukt 8700+, så får jeg se hvordan den er. Nå er jeg spent. Må bare bestille BNC-plugger med en gang.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker ikke til å være så mangen som har erfaringer med begge 2, og derfor lite respons. Jeg har knapt nok sett HT1000, men har fått kikket litt på 8700+ som er forgjengeren til PE7700 som jeg har eiet. 8700+ er en helt kurant projektor, men jeg tviler likevel veldig på at det er noen oppgradering fra din HT1000 bortsett fra at den er 16:9 da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se hvordan den er i forhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har dne komet frem og den fungerer 100%. Ingen døde piksler eller støvflekker å se, og bildet virker omtrent like lyst som min HT1000 sånn uten direkte sammenligning. Pikslene er merkbart mindre med 1280x720 i forhold til 1024x768 og jeg kan se at det ikke er noen dimpler i pikslene. Jeg bare testet litt nå men jeg klarte faktisk å få pixel perfect 1280x720 via DVI-D på tross av alt jeg har lest, og etter litt justering av farger på "øyemål" og brightness/contrast så er bildet veldig bra. Jeg skal se en film til med HT1000 i kveld da jeg har invitert folk, og så skal jeg henge denne i taket og lodde på bnc-kontakter på kabelen som nå går til HT1000.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sittet og lekt litt med den i kveld. Jeg hengte den opp i taket og den passer perfekt i rommet, men dæven den er stor. Det var spesielt tøft å se HD-videoer. Der er det stor forskjell fra HT1000. Jeg har aldri sett en HD-projektor før nå og er litt imponert. Selv DVD-filmer virker skarpere (HTPC/Theatertek). Det er kanskje ikke så aktuelt men her er noen korte sammenligninger likevel...

-HT1000 har bedre linse. Det er litt mer kromatisk abberasjon på Benq og en svak tønneform på bildet. Sikkert normalt med vidvinkel-linse. Ikke noe som har betydning for min del da det ikke er merkbart normalt.

-HT1000 er enklere å få justert farger/lys på, men det gikk greit å få bra innstillinger på 8700+ også.

-Svartnivå og lysstyrke med ECO på HT1000 virker omtrent likt for meg. HT1000 er kanskje en liten smule bedre på svartnivå. HT1000 har passert 1300 timer og 8700+ har passert 970 timer nå.

-8700+ støyer omtrent like mye som HT1000 gjør med Eco mode og høy viftehastighet påslått, så det er omtrent samme støynivå som jeg hadde før.

-Den høyere oppløsningen merkes godt, jeg er imponert over hvor jevnt og skarpt bildet er i forhold.

Jeg er fornøyd så langt. Håper kabelen og kontaktene kommer snart så jeg slipper å ha en stygg og tykk DVI-kabel hengende ned fra taket. DVI-kabelen får ikke plass i kabelkanalene, og kan ikke bøyes særlig knapt.

Syns det var rart at jeg fikk 1:1 1280x720 på DVI uten problem når det ikke fungerer i det hele tatt for andre i følge trådene her på forumet ov AVSforum.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •