Kjøp av Projektor og Surround-anlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av Projektor og Surround-anlegg.

Hei.

Spørsmål 1:

Jeg har fått meg en ledig loftstue og har tenkt å investere i projektor og surround anlegg. Etter mye lesing på forumet her har jeg bestemt meg for at jeg vil kjøpe Hitachi PJ-TX200. Jeg har sett at AVshop har forskjellige pakketilbud m/lerret, men jeg er usikker på hvilken pakkeløsning jeg skal gå for. Jeg har nemlig ikke greie på dette med lerret. Jeg hadde derfor satt pris på eventuelle tips.

Spørsmål 2:

Jeg trenger i tillegg et surround anlegg. Her må jeg nok sette budsjettet en del lavere. Jeg håpet at jeg kunne få tak i noe brukbart for ca. 5-7000 (receiver + 5.1 høyttalere).

Jeg setter pris på alle tips jeg kan få. Jeg er litt nybegynner på området.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva lerret tenkte du på? Rammelerret eller nedtrekks-lerret? Korleis er lyskontrollen i rommet? Sitjeavstand, og kor mykje har du tenkt å spandere på det?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for et grått lerret f.eks. Dreamscreen Dynagrey el.l. (Litt avhengig av om du kan blende ned rommet eller ikke.) Grått lerret gir bedre sortnivå enn et hvitt.

Når det gjelder surr.anlegg er det smart å starte med fronthøyttalere og receiver. Sjekk bruktmarkedet (avtorget.no, hifisentralen.no etc.) Etterhvert bygger du ut med bakhøyttalere, senter og sub...

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurte litt på å ta den pakken med Dreamscreen Alumotor (regner med den har motordrift) da det var ikke så stor forskjell på denne og manuell. Denne pakken koster i utgangspunktet 15000, men så må jeg vel oppgradere den noe. Dersom dere har anbefalinger på hva som trengs i tillegg så er jeg takknemlig for det.

Når det gjelder lys, så er det to vinduer i rommet på ene sideveggen, der tenkte jeg å henge opp skikkelige blendingsgardiner slik at jeg kan få det skikkelig sort.

Angående surround så var det kanskje lurt å starte med fronthøyttalere ja, og så ta det derfra. Har dere noen konkrete anbefalinger til receiver/høyttalere da. Det er greit å si at jeg skal sjekke bruktmarkedet, men jeg har jo ikke peiling på lyd i det hele tatt ..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=9917&cat=13
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=9806&cat=13
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=9777&cat=13

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=9898&cat=12

Her er noen alternativer. Jeg ville da ha gått for Denon AVR-3801 samt Dali høyttalerne. Jeg har hørt denne kombo'n med Denon AVR-3803 og det gir veldig klar og oppløst lyd. Tror du vil bli fornøyd med disse. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest at hvis man har muligheten til å stenge ut alt lys av rommet vil det ideele lysstyrken være 700ansilumen, men alt opp til 1000 gikk greit. Jeg ser at w100 har 1300... er det mulig å sette ned lysstyrken? Så varer kanskje pæra lengre også :P

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I eco-mode senkes lystyrken med ca. 25% for w100.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •