Sony "Pearl" VPL-VW50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 36 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 708
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony "Pearl" VPL-VW50

Fant denne oversettelsen av en pressemelding fra Hong Kong på AVSforum i
    Sony (Pearl) 1920x1080 SXRD Coming Soon- tråden.

Here's a translation of the information from the link posted above:

Hong Kong on August 7, 2005-Sony (Sony) for the whole of Hong Kong Limited today announced Gao Qing (Full HD) family film projector series added the latest model VPL-VW50 using unique throughout Gaoqing Sony SXRD (silicon crystal reflection shows) technology, bring 1080p shows the high brightness and up to 15,000:1 contrast gradient is lead projector market with the highest contrast gradient model. SXRD technology innovation show that the projection unparalleled quality new projector using unique Sony SXRD (silicon crystal reflection shows) panels technologies provide high quality video brightness, contrast gradient and response time, displaying good quality films and images. SXRD panels components provide Gowda 5,000:1 high contrast gradient, and the whole Gaoqing brightness (1920 x 1080) projection of rich and accurate images.

SXRD in the membrane spacing of new liquid crystal materials, not only have less than 250 milliseconds rapid response time, may also show extremely excellent black levels performance. VPL-VW50 a global minimum three 0.61 inch SXRD panels of the third generation, respectively recur red light panels, green and blue, can show more than 6 million pixels of picture quality. Efficient function will be taken to the home theater effect VPL-VW50 equipped with a new 200-watt mercury bulbs superhigh pressure to provide for themselves and up to 900 lumens is the reappearance of red VPL-VW100 comparable results.

VPL-VW50 development of a new "High performing two" control algorithms to enhance contrast gradient, the "High performing two" control algorithms to adjust the aperture manually set, users may be based on the pictures and sources for the rate to adjust aperture openings rate, enjoy the highest operating flexibility. "High performing two" combination throughout Gao Qing (Full HD) SXRD panels reach deeper black level and video -- effects, and produce up to 15,000:1 high contrast gradient. In addition, VPL-VW50 equipped with advanced cooling system, the low fan noise of 22 decibels, the noise is the lowest market fans one projector, the advantages are particularly important for the family film entertainment.

The projector is also equipped with strong 1.8 times zoom lens (focal length of 5.5 metres to 3 metres) and autofocus function, plus images can be manually adjusted upward and / or to the horizontal movement of the camera movements function, the choice of installation location flexible. Special VPL-VW50 established for the family stayed for customers optimum cinema experience, and it has a wide range of advanced facilities and excellent performance of functions, including : new 1-chip video engine, 24p of signals, HDMI digital input x 2 and true color processing functions. Gao Qing family film projector VPL-VW50 throughout October will be on sale. Customers For further enquiries, please contact Sony customer service hotline (852) 2345-2966.

Looks like:

1) Native 5000:1, 15k:1 with DI -- published not measured.
    2) 200 Watt mercury bulb
    3) Let's hope that panel reponse time is a translation error (I'm sure it is).
    4) 900 lumens

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takker for info, Arty, dette ser ut til å bli en svært så spennende kandidat! Den har jo egentlig alt VW100 har foruten pæren og elektrisk lens shift og fokus. Prispunktet på denne blir svært spennende, men kjenner jeg Sony rett vil den ikke havne så mye over 50.000, kanskje endog under. De selger jo tross alt SXRD TVer til 20-30.000 i USA allerede!

Jeg har jo nylig blakket meg på en VW100, men hadde denne vært tilgjengelig nå er jeg neimen ikke sikker på om jeg hadde giddet å betale mellomlegget, for elektrisk zoom og lens-shift er jo stort sett bare jåleri, og Xeon pæra er jo litt over snittet dyr i drift...

Nå gjenstår det å se om den klarer å komme opp mot VW100 da, men ettersom panelene er de samme skal en ikke se bort fra at denne vil prestere svært tett opp mot Rubyen...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har neppe like påkostet optikk som VW100.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaaaaahhhhhh, spennende....

Glimrende info, ARTY! Denne er jo utrolig spennende, nå gjenstår det jo som Lygren sier å se hva denne kan diske opp med av bildekvalitet. Siden jeg skal ha ny PJ til høsten, er jo dette en liten kandidat, men her er det prisen som styrer. Kommer den ut med veilledende under 50k er den høyaktuell. Største problemet slik jeg ser det er (igjen) den korte avstanden fra vegg til lerret (3,8 meter).

Igjen, glimrende info....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Sony en projektor-stand på IFA? I så tilfelle, har de tenkt å vise VW-50? :twisted:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si det sånn AK, har de det skal jeg finne den!
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si det sånn AK, har de det skal jeg finne den!
    Det høres bra ut Jørn Du får være flittig med MMS da siden jeg ikke tar turen ned likevel

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjorårets Sony stand var en katastrofe, men nå har de så mange spennende produkter at de må komme opp med noe betydelig bedre.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg har jo nylig blakket meg på en VW100, men hadde denne vært tilgjengelig nå er jeg neimen ikke sikker på om jeg hadde giddet å betale mellomlegget, for elektrisk zoom og lens-shift er jo stort sett bare jåleri, og Xeon pæra er jo litt over snittet dyr i drift...
    "Pearl" vil jo ikke være like fleksibel i forhold til å kunne bruke zoom og lens shift for å lage en 2.35:1 løsning uten anamorf linse da. Slik jeg forstår det kan vel dette gjøres på "Ruby". Om det er verd prisforskjellen er jo opp til hver enkelt.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la oss håpe prisen blir på den hyggelige siden av 50K

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir den på den hyggelige siden av 50k skal DLP få klø seg litt i hodet... God nyhet! Vi gleder oss..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ahh, jeg vil også til IFA, men ingen gidder jo betale for moroa, og råd har jeg jo ikke etter jeg har kjøpt VW100...

Jeg er rimelig sikker på at denne havner under 50-60k, gitt dens "strippede" natur for type elektriske zoomer og lens-shifter. Uansett vil den relativt kjapt dette ned til under 50k, Sony vet at markedet selv for for hi-end projektorer stort sett stopper på 40-50k.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først Qualia 004, så Ruby, nå Pearl..... skal de ikke lage noe som er BEDRE snart, da Nedadgående trend, dette

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er enda viktigere er jo at prisen er enda mer sterkt nedadgående :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, morsom tilnærming, Qualia ble jo laget nesten helt uten hensyn til kostnad, Ruby for å treffe hi-end markedet, mens Pearl er ment for mid/hi-end, der hver generasjon medfører kostnadsbesparing men samtidig basert på samme grunnleggende plattform.

Jeg tror også Sony skaper en viss grad av cred når de velger å produsere en av verdens beste projektorer, da er det liksom tilbake på tronen...

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Siden Ruby på en del områder faktisk var bedre enn Qualia, så er det jo lov å håpe at Pearl kan fortsette trenden!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg bet meg merke i var følgende:

"new 1-chip video engine, 24p of signals, HDMI digital input x 2 and true color processing functions."

2 HDMI-innganger, samt forhåpentligvis muligeten får å mate den med 1080p24 er meget ettertraktet. Det er det enda svært mager støtte for VW100 tar dette kun på DVI-inngangen.

Så spørs det hvor god bildebehandlingen blir? Er dette dette den samme chip'en som sitter i X-serien på TV-fronten? Det kan virke slik...

Edit: Ut fra tråden på AVS fikk jeg hentet ut følgende informasjon (den er selvfølgelig like usikker om alt annet);
    Dobbel iris løsning, levering fra oktober (gjelder helt sikkert ikke Norge), ikke HDMI 1.3 (er sannsynligvis ikke klart i tide, PS3 tar alle chip'ene), 3. generasjon SXRD (1G og 2G i Qualia og WV100).

Om denne informasjonen stemmer sanner vi om en projektor som ligger tett opp til VW100 i ytelse, men med noen "mangler" på optikken og en rimeligere lampeteknologi.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Først Qualia 004, så Ruby, nå Pearl..... skal de ikke lage noe som er BEDRE snart, da Nedadgående trend, dette
    Ruby 2 i 2007.
    Kanskje de da har løst alle de problemene Ruby sliter med?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Ruby 2 i 2007.
    Kanskje de da har løst alle de problemene Ruby sliter med?
    Den bør da få navnet "Diamond" (diamant, ble litt usikker på engelsk skrivemåte akkurat nå)
    Først rubin og så perler da må det komme en diamant

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pearl virker i alle fall veldig spennende for min del. Bare den har kort nok throw så er dette en høyaktuell kandidat utifra spec :-D

Side 1 av 36 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •