Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 36 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 708
    Newcomer cipollini sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra Hegnar

Svindyr hjemmekino

Sonys nye hjemmekino koster flesk, men gir fete bilder.

Artikkel av: Jon Wolla (20.9.06 13:57)

Relaterte artikler
    - Stilig fjernkontroll - Ingen PS3 til jul
    - Blu-ray med 200GB - PS3 kan kurere kreft

Projektor-feinschmeckere har nå fått et nytt apparat å øse ut penger på slik at de kan fortsette å briefe med den beste hjemmekinoen i nabolaget. Sonys siste bildefremviser sporter nemlig med ny teknologi som i følge dem selv skal gi ekstreme kvalitetsopplevelser foran skjermen.

VPL-VW50 koster veiledende 43.000 kroner. For dette får du omlag fire mer tradisjonelle projektorer. Til gjengjeld påstår Sony seg å ha bildekvalitet i en annen klasse. En spesiell 200-watts lampe skal gi en mer korrekt fargegjengivelse. Videre ligger kontrasten på et imponerende høyt nivå. Sony hevder at de gjennom bruk av det såkalte "advanced Iris 2" oppnår opptil 15000:1, det tredobbelte av hva som ellers er vanlig.

Bildepunktene er dessuten uvanlig små og tettpakkede. Sony påpeker at det praktisk talt ikke finnes noen "screen door" effekt, noe som ellers ofte plager LCD-projektorer der avstanden mellom pikslene er store nok til at man tydelig oppfatter et rutenett i bildene.

TIl tross for kraftig lys, har Sony effektivt støydempet innmaten: Med 22dB skulle det være mulig å la seg underholde uten sjenerende viftesus.

VPL-VW50 er (selvsagt) HDTV-klar, og tilbyr to innganger for det digitale HDMI-signalet. Oppløsningen ligger på 1920 x 1080 piksler. For Playstation-frelste legger Sony til at det selvsagt ikke er noe som helst i veien for å hekte projektoren på dette kommende spillkonsollets 1080-linjers utgang.

VPL-VW50 er tilgjengelig i butikkene fra oktober.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Pearl har vel også fått en ny type UHP-pære, med fargespekter tettere på virkeligheten en de tradisjonelle UHP-pærene.
    Den gjør det ja?
    Man skal ikke tro alt man leser på forum;-) men noen på AVS forum påstod hardnakket at den hadde "vanlig" UHP lampe.

Dette blir jo bare bedre og bedre:-D

Jeg har ikke turt å måle om jeg får plass til den i min kino, er redd jeg kommer til å mange noen få cm.:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok sjansen på å forhåndsbestilte en. Hadde i grunnen bestemt meg for å vente til jeg hadde noen omtaler å gå etter, men fikk akutt oppgraderingssyke

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Jeg får ikke min før i februar, men er det noe som er ok å vente på noen mnd, så er det en Pearl...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Tok sjansen på å forhåndsbestilte en. Hadde i grunnen bestemt meg for å vente til jeg hadde noen omtaler å gå etter, men fikk akutt oppgraderingssyke
    Bare gled deg. SXRD gir fantastiske bilder, men den vil nok kreve god video-prossesering for å få det beste ut av den. Min Ruby viser først sine fantastiske egenskaper når du kobler til en Genum eller Realta basert-scaler.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg låst ned visakortet i kjelleren og kastet nøkkelen. Har jeg forstått det riktig at pæra kommer til å koste ca. 2300 kr? Hvor lang levetid?

(Vil benytte anledningen til å takke PD for at de ikke har redusert prisen på AMT da jeg i tilfelle sannsynlig hadde kommet tilskade for å kjøpe den før Pearl kom på banen)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Bare gled deg. SXRD gir fantastiske bilder, men den vil nok kreve god video-prossesering for å få det beste ut av den. Min Ruby viser først sine fantastiske egenskaper når du kobler til en Genum eller Realta basert-scaler.
    Det er på tide å pensjonere AE700, så det blir nok sannsynligvis Sony på meg også denne høsten. Det blir spennende å se!

Er det noen som vet noe om denne nye såkalte "new one chip video processor" e.l. som var nevnt i pressemeldingen? Har Sony kjøpt inn videochip fra en annen produsent eller er dette noe de har laget selv? Det blir spennende å se om et nettsted snart får muligheten til å åpne et eksemplar...

Det vil nok sannsynligvis være nødvendig med en ekstern videoprosessor for de mest kravstore, men jeg håper å unngå dette en stund. Lommeboken tåler bare SÅ mye på en gang... For min del er det derfor litt viktig at den utfører inverse-telecine på filmbasert 1080i materiale. Noe som har funnet ut mer om dette? Det virker som om dette er et av de store spørsmålene som diskuteres på AVS, uten at de har kommet frem til noe svar enda.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikkje Pearl gjer det, så har du jo mulighet for HTPC med nVidia Geforce med Purevideo som gir inverse telecine ++ ein menge anna snakcs.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har noen av brukerne på AVS begynt å få sine projektorer. Brukeren SOWK skriver følgende;

1. I will check for 1080i 60 (HD-DVD) input if it does proper 1080p 24

GOOD: It does IVTC 1080i to 1080P deinterlacing

2. I will check for any color uniformity problems

BAD: Very small green shift near the left center. Not noticable on anything but Pure white

3. I will check for any VBing

GOOD: No vertical Banding at all

4. I will check for absolute black levels compared to a Tweaked 51A

OK: Not quite as good as my HS51A or Previous HS51

5. I will check for 1:1 Pixel Mapping through VGA and HDMI

GOOD: HDMI is a Humbs up! (havent tried VGA yet)

6. I will check for any Panel Driver issues

GOOD: No flickering of alternating horizontal lines

7. I will check for Panel Convergence (my original HS51 was almost perfect. I hope I am luck again)

BAD: Red is sometimes off a full pixel, plus blue and green are 1/4 a pixel off each other. (one thing I did notice is lens position, and focus points can change convergance.) I don't have my Pearl Mounted yet in the final location so I will recomment on this when that is done.

8. I will check for Dead Pixels (Better not be there)

GOOD: No Dead or Stuck Pixels

9. I will check for 1080i 60 (video/test patterns) input if it does proper 1080p Per Pixel - or just Bob's

OK: Does per pixel deinterlacing, no Diagnal deinterlacing

10. I will check fan noise level in high mode

OK: Louder then my HS51A in low and High Fan mode

11. I will check for input compatibility for 1080p 48 and 72

BAD: Will not sync with 72 / 48 syncs up to 50 Hz. So once I get pat to output the Lumagen at 24hz I will check that input!

Han skriver også at kabinettet lekker litt lys, men mindre enn VW100. Videre skriver han også at VW50 har samme linse som VW100, så det må da være positivt.

Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Om ikkje Pearl gjer det, så har du jo mulighet for HTPC med nVidia Geforce med Purevideo som gir inverse telecine ++ ein menge anna snakcs.
    Tror nok heller jeg bruke 20K på en videoprosessor enn 10K på en nye HTPC. Er ikke så lysten på å ha PC i oppsettet. Disse er for meg dessverre alltid "work in progress"! Det orker jeg ikke...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den samme fyren gjort de samme testene på en Ruby?

Dette med videoprosessoren er en viktig sak.

Er ikke så voldsomt gira på en ekstern scaler til 20K etter først å ha brukt 40K på projectoren.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Har den samme fyren gjort de samme testene på en Ruby?
    Det vet jeg ikke. Det er mulig han har sett på VW100, men han eier en HS60 (eller HS51, som de heter i statene). Tror ikke det er smart å bare ta denne ene personens ord på det... Jeg håper på en snarlig test av Ultimate AV, Widescreen Review eller lignende.

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Dette med videoprosessoren er en viktig sak.

Er ikke så voldsomt gira på en ekstern scaler til 20K etter først å ha brukt 40K på projectoren.
    Det er nok helt sikkert litt å hente på en ekstern prosessor, men forhåpentligvis blir det ikke nødvendig med det første... Vi får bare vente å se. Det er nok flere AVS brukere som får sine snart.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker mindre lys en vw100? vw100 har ikke lysutlipp så det må være hs60 han sammenligner med.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som har VW100 har rapportert at en ekstern videoprosessor gir et relativt stort løft i bildet. Det samme gjelder nok VW50 som etter sigende har en litt nestrippet VW100 videoprosessor.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Åhhh, gratulerer Dolbytor, nå ble jeg skikkelig misunnelig:-D

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Lekker mindre lys en vw100? vw100 har ikke lysutlipp så det må være hs60 han sammenligner med.
    Jeg tror ikke han mente at det lekker lys fra kabinettet, men at det kommer litt strølys utenfor bildet... Det var i hvert fall slik jeg tolket det han skrev. Det er vel ikke så uvanlig for noen projektorer? Nå kjenner jeg ikke godt nok til VW100 til å uttale meg om dette, men som sagt, dette er bare en persons inntrykk. Vi må vente på at flere mottar sine projektorer. Det er mye bra, men også mye tvilsom info på AVS.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det er mye ba, men også mye tvilsom info på AVS.
    Akkurat som her

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "alt jeg sier er løgn" :-D (den er litt dyp)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ikke noen videoprosessor med det første på meg heller. Når behovet melder seg så har det kanskje dukket opp en annen projektor som frister mer :wink:. Jeg satser uansett på at den gruser min HS-50 i samtlige disipliner .

Jeg vet heller ikke om jeg får en fra første forsending enda. Det er de første registrerte innbetalingene som gjelder. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke liker å forhåndsbetale en vare til 40k på nettet og i tillegg risikerer å måtte vente på neste forsending (som gudene må vite når blir) :???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Fjernet -