Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 708
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For min del kommer jeg til å bruke projektoren sammen med crystalio 2. den tryller fram fantastiske bilder. bundlet med sony pearl kan jeg ikke annet enn å forstå at dette er en vinner kombinasjon.

jeg vurderer også ruby men ser ikke vits i å kjøpe den hvis pearl er omtrent like god i sammarbeid med crystalio2.

Videre så må man jo ha en anamorfisk linse som heller ikke er gratis akkurat . Noe annet enn 2.35:1 er jo uaktuelt, så dette blir en kostbar affære. huff.

forsøkte å lese litt av reviewen på cine4home og det virker veldig lovende det de skriver. pæren er jo et ankepunkt men ser egentlig ikke på det som et problem. Var det ikke også slik at man har fokus og lens shift motorisert på denne som på rubyen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg synes ikke dårlig håndtering av filmbasert 576i er noen bagatell.

Hvis man kjøper en projector til 50K bør den takle dette minst like bra som en rimelig DVD spiller.

Mange, deriblandt meg selv ønsker en projector som gjør all jobben godt og at man kun trenger for eksempel en Pioneer DVD spiller som leverer ett relativt rent 576i bilde over HDMI uten å måtte investere 20K i en ekstern scaler.

Vi får håpe at dette er en barnesykdom. Det er tross alt en svært tidlig utgave som sikkert er trimmet for NTSC og ikke PAL.
    Kan ikke si jeg forstår poenget med å sende 576i (over HDMI) inn i en projektor med langt høyere oppløsning. Hvis du forventer at en projektor skal håndtere dette på lik linje med en god VP, tror jeg nok du sikter langt over mål. Før VW50 er å finne på det norske markedet, har stort sett alt av nye DVD-spillere oppskalering til 1080p. Forventer du bedre bildebehandling enn disse produserer, må du nok uansett kjøpe deg en VP. Med mindre du går for Action! model three da, for den har jo en av markedets beste VP med i "pakka".
    Med tanke på de egenskapene din nåværende projektor har på dette feltet (576i) så tror jeg nok ikke du har mye å frykte. Før en produksjonsklar VW50 når våre hjemmeområder er nok støten for PAL uansett god nok. Jeg har selv testet x-antall pre-produksjons modeller, og PAL er alltid en av de tingene en finner på listen over "ting som ikke er klart enda".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poeng og poeng fru Blom:-D

Synes nå at projectoren burde konkurrere med DVD spillere til 10K, ikke VP til 20K.

Min nåværende projector liker ikke 576i over HDMI i det hele tatt, så den er ikke så vanskelig å slå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil ha nå.

dagene til lansering går ikke fort akkurat :|

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg kjøpte en prosjektør fra Sony fikk jeg den i januar (eller tidlig februar). Har vi noe tro på at Pearl kommer tidligere til Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel leve i håpet til medio oktober da den skal lanseres. blir vel til å importere den selv hvis den ikke lanseres på samme tid i europa.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Uli fra Cine4home

Good evening guys,

My collegue Ekkehart spend some time at the Mitsubishi exhibition on the IFA fair in Germany.

There he checked at first the new model Mitsubishi HC 5000. His result is very very good. No shading, no vertical banding. Pictures like the Sony Pearl. Yes, these was his answer to my question. "which one is better". In the moment the japanese developers are going to fix the adaptive iris. The challenge is, to create the same iris as good as the Sony Pearl construction. This is a praise-worth goal.
    Hvis jeg forstår disse tidlige antydningene riktig så er det helt jevnt løp mellom Pearl og HC5000. Med veil prisforskjell på 15 K skulle vel det være et betydelig argument for den rimeligste. Kanskje spesielt siden HC har laveste lydnivå på markedet. Målt til 19 db.
    Fillrate er jo betydelig bedre på Pearl men det virker ikke som det gir et klart bedre bilde. Kontrasten er jo også høyere.
    Hmmm er det noe jeg går glipp av ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis jeg forstår disse tidlige antydningene riktig så er det helt jevnt løp mellom Pearl og HC5000. Med veil prisforskjell på 15 K skulle vel det være et betydelig argument for den rimeligste. Kanskje spesielt siden HC har laveste lydnivå på markedet. Målt til 19 db.
    Fillrate er jo betydelig bedre på Pearl men det virker ikke som det gir et klart bedre bilde. Kontrasten er jo også høyere.
    Hmmm er det noe jeg går glipp av ?
    HC5000 har sannsynligvis langt bedre de-interlacing og skalering.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelige spørsmål du stiller her counterpointer siden ingen av oss har sett noen av dem side ved side:???:

Jeg så VW100 og HD81 i går og det var ikke mulig å si hvilken av dem som hadde størstfillrate. HD81 virket skarpere, men er det på grunn av eller på tross av lavere fillrate;-)

Jeg så også HC3000 og den leger seg midt i mellom på fillrate, men mye lavere oppløsning selvsagt, ikke at det var mulig å se på DVD, men på HD derimot så man det.

Vi hadde dessverre ikke tilgang til ekstern scaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ikke forstå annet enn at pearl må være bedre enn hc5000. jeg så vw100 i kombo med crystalio 2 og det var vanvittig bra, beste jeg har sett selv om cine9en jeg hadde var nok en god del bedre på enkelte ting.

HC5000 har jo en fillrate på 50++% mens pearl har fillrate på 90++%. Dette må vel ha en utslagende faktor?. for meg vil det nok uansett ha noe å si. når man kommer fra topp kvalitet crt projektor der screendoor ikke finnes så føler jeg ikke at jeg kan fire så mye på kravene da blir jeg bare missfornøyd.

videoprosessoren i sony er nok dårligere og kan vippe mange over til å kjøpe hc5000. personlig kommer jeg til å bruke crystalio2en som jeg allerede har stående så videoprosessering bryr jeg meg ikke om.

Dette blir jo mye gjetting og jeg ser gjerne at vi har en shootout på et forumtreff mellom disse projektorene når de kommer til landet. Er det forresten planlagt et forumtreff snart?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger testen ute på engelsk:

http://www.cine4home.com/

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge SONY skal den nye veilledende prisen på "Pearl" bli 42k, mens VW100 (Ruby) skal settes ned til 84k. Da spisser det seg til, gitt....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    artikkelen på et konkurrende blads hjemmeside skal den nye veilledende prisen på "Pearl" bli 42k, mens VW100 (Ruby) skal settes ned til 84k. Da spisser det seg til, gitt....
    Det burde vel åpne for gode priser på disse dersom man sideimporterer.... (?)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Sony nå. 43 for Pearl og 86 for Ruby.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir differansen mellom HC5000 og VW50 bare Ca 6K eller 16% om du vil.

Dette skal bli spennende:-D

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HC5000 får en veil pris på 34900. forskjellen er med andre ord 8k. Muligens litt for liten forskjell i mine øyne. Dette vil nok presse prisen på 1080 LCD nedover.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, har HC 5000 fått ny veil pris?

Den kommer vel fortere på "tilbud" også.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når veil på Ruby var 99500 hos Sony solgte vel Avshop den for 79900. Er det mulig å tenke seg at det blir omtrent samme forholdet med Pearl. dvs mulig å skaffe for ca 20% under veil :-D :-D (43 k-20% = ca 35 K)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Når veil på Ruby var 99500 hos Sony solgte vel Avshop den for 79900. Er det mulig å tenke seg at det blir omtrent samme forholdet med Pearl. dvs mulig å skaffe for ca 20% under veil :-D :-D (43 k-20% = ca 35 K)
    Men den prisen AVshop da linket til var en japansk importmodell ettersom jeg husker? Ikke akkurat lagervare....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er blind på både ett og to øyer, men noen som har oversikt over tekniske data over kasteavstand/zoomområde på denne modellen? Er den i så måte lik til VW100?

Side 5 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •