Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 708
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvis den vises skal jeg love rapport lørdag...
    gleder oss veldig til rapport da. kan ikke forstå annet enn at den blir vist der, om den ikke gjorde det ville jo være litt rart iogmed at den er så nære lansering.

Er det forresten noen som vet om den har motorisk lens skift, fokus og zoom eller er alt det og manuellt?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optomas styrke er nok prosesseringen, men jeg er spent på å se hvordan den takler LCD-teknologiens kjente svakheter for øvrig...
    Sitter du med "insider info" som sier at Optoma skal lage en LCD projektor?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg venter i spenning på rapport Lygren

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, da har de galne tyskerne fått kloa i enn VW50 også Nå er det leggetid, men en rekker vel å lese litt dårlig engelsk først?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den som hadde valgt tysk på skolen istedenfor ballspill...

Ser ut som autoiris'n kan justeres.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi.. Nå er ikke tysken min 100%, men jeg forstod nå såpass at det var veldig mye bra med den! Det at lampen ikke er like bra som på Rubyen får nå være så, prisen på de lampene gjør uansett at den ville ha vært uaktuell for den "vanlige" mannen i gata uansett..

Den slet litt med PAL de-interlacing, men det var vel noe de ikke helt viste var en bug.. Det var vel en preview prosjektør de fikk for å teste. Må si at denne ser veldig spennende ut, og havner den nærmere 30000,- rundt juletider så spørs det om nissen må dra kredittkort..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Må si at denne ser veldig spennende ut, og havner den nærmere 30000,- rundt juletider så spørs det om nissen må dra kredittkort..
    Den summen var vel i overkant optimistisk vil jeg anta?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig gode på testingen, de Cine4home gutta, det må jeg si... Ser ut som de er rimelig imponert, er vel bare fargemetthet og bredde Rubyen slår Pearlen på, som jo er naturlig ettersom Xeon jo tross alt har sine helt definitive fordeler. "Pearl gir deg 85% av kvaliteten for 50-60% av prisen av Ruby" er jo del av konklusjonen...

...så for øvrig også at HC5000 skulle bli vist på IFA, moromoro... Får håpe Sony også disker opp VW50... Uansett skal vi få rekvirert begge, i tillegg til Ruby på neste treff i oktober en gang!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...så for øvrig også at HC5000 skulle bli vist på IFA, moromoro... Får håpe Sony også disker opp VW50... Uansett skal vi få rekvirert begge, i tillegg til Ruby på neste treff i oktober en gang!
    Dersom de er kommet til landet vel og merke
    Jeg er forøvrig rimelig sikker på at VW50 vil gi et totaltsett bedre bilde enn HC5000, men da til endel mere penger. (Spekulasjoner)
    Det Ekkehardt (Cine4home) likte dårligst på denne projektoren var de-interlacingen av 576i film-materiale, noe som er litt dumt dersom man har planer om å kjøre 576i inn på projektoren. For de fleste vil det dog ikke være noe problem da de-interlacingen blir gjort av dvd spilleren.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg fått vite at Sony ikke stiller på IFA i år (!), så det blir ingen VW50 å se på denne herremannen... Får se HC5000 da, og jeg har jo VW100 selv så jeg har et sammenligningsgrunnlag der i det minste.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som forundrer meg litt er at testen ikke sier noe om behandlingen av film- og videobasert 1080i materiale. Det ser ikke ut til at noen enda har noe godt svar på dette.

Videre så lurer jeg på hva den gjør med 1080p24? Kan projektoren vise dette som 1080p48 eller 1080p72 eller blir det vist som 1080p60 (ikke ønskelig). Jeg har ikke funnet noe svar på dette i testen, ei heller på AVS. Får håpe mer info dukker opp snarlig...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det Ekkehardt (Cine4home) likte dårligst på denne projektoren var de-interlacingen av 576i film-materiale, noe som er litt dumt dersom man har planer om å kjøre 576i inn på projektoren. For de fleste vil det dog ikke være noe problem da de-interlacingen blir gjort av dvd spilleren.
    Jeg vil si at dette er problem som ikke eksisterer i virkeligheten. Filmbasert 576i? Hvem i all verden bruker 50 tusen på projektor, for så å kjøpe DVD-spiller på Rema? Dersom de-interlacing av videobasert materiale er like dårlig er det selvfølgelig kjedelig for de som ønsker å se TV-sendinger via projektoren. Men ærlig talt, har en råd til denne projektoren, har en også råd til en progressiv DVD/harddisk opptaker. Altså, et ikke-eksisterende problem. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det som forundrer meg litt er at testen ikke sier noe om behandlingen av film- og videobasert 1080i materiale. Det ser ikke ut til at noen enda har noe godt svar på dette.

Videre så lurer jeg på hva den gjør med 1080p24? Kan projektoren vise dette som 1080p48 eller 1080p72 eller blir det vist som 1080p60 (ikke ønskelig). Jeg har ikke funnet noe svar på dette i testen, ei heller på AVS. Får håpe mer info dukker opp snarlig...
    Det vil forundre meg stort om det ikke er benyttet samme bildebehandling for HD som i VW100. De stapper jo denne bildebehandlingen i flatskjermene sine til og med.
    1080P24 kan en ikke se på, det må "oppkonverteres" til 48 eller 72 Hz. Med skikkelig bildeprosessering kan det også konverteres til 50 og 60 Hz, uten at det blir noen lidelse å se på.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si at dette er problem som ikke eksisterer i virkeligheten. Filmbasert 576i? Hvem i all verden bruker 50 tusen på projektor, for så å kjøpe DVD-spiller på Rema?
    Det har du selvsagt rett i, men jeg tenkte å nevne det likevel siden det var et av ankepunktene i testen

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da har jeg fått vite at Sony ikke stiller på IFA i år (!), så det blir ingen VW50 å se på denne herremannen... Får se HC5000 da, og jeg har jo VW100 selv så jeg har et sammenligningsgrunnlag der i det minste.
    Skuffet!

Men rapporter for all del om HC5000, da denne også forhåpentligvis vil gi veldig bra bilde for en ok penge.

Angående 576i saken til Pearl så må jeg også si at det må være en tilnærmet lik ikke-sak.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Den summen var vel i overkant optimistisk vil jeg anta?
    Alltid optimist jeg.. Men det var nok ikke realistisk.. Vi får se når det nærmer seg november, da begynner det nok å komme litt mere håndfaste prisanslag (f.eks. er det ofte billigere å importere fra Japan, osv. osv.)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    1080P24 kan en ikke se på, det må "oppkonverteres" til 48 eller 72 Hz. Med skikkelig bildeprosessering kan det også konverteres til 50 og 60 Hz, uten at det blir noen lidelse å se på.
    48 Hz og 72 Hz er en fordel når det gjelder jevne panoreringer o.l. Hadde vært interessant å vite om den gav dette eller konverterte til 50/60Hz. Ikke godt å si enda, men det er lov å håpe.

Jeg er forøvrig enig med at problematikken knyttet til 576i er en bagatell. Dessuten er jo dette en pre-production unit, så jeg regner med at firmware ikke er 100% ferdig enda. Sikkert bare en bug. Som testen nevner så er dette noe alle andre Sony projektorer klarer, så det vil være rart om denne skulle svikte her.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg spiller av 48Hz på VW100 så går det ut uten oppkonvertering. Raske bevegelser (og panoreringer) ser ikke bra ut i 48Hz, så innsignalet burde vært oppkonvertert til 72Hz. Ved 48 oppdateringer i sekundet oppleves flimrer rett og slett. Når jeg satte bildeprosessoren til å gi 60Hz, var all form for flimmer borte. CII gjør jo også denne oppkonverteringen uten hakking ved panoreringer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke dårlig håndtering av filmbasert 576i er noen bagatell.

Hvis man kjøper en projector til 50K bør den takle dette minst like bra som en rimelig DVD spiller.

Mange, deriblandt meg selv ønsker en projector som gjør all jobben godt og at man kun trenger for eksempel en Pioneer DVD spiller som leverer ett relativt rent 576i bilde over HDMI uten å måtte investere 20K i en ekstern scaler.

Vi får håpe at dette er en barnesykdom. Det er tross alt en svært tidlig utgave som sikkert er trimmet for NTSC og ikke PAL.

Side 4 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •