Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 36 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36
Viser resultater 701 til 708 av 708
    Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Kan tenke meg at det er den lukta som er vanlig fra denne pj. Har det samme selv, men synes ikke det lukter vondt (nesa som avgjør), men litt spesiell.

Dersom det ikke er tilnærmet "åpen flamme"-lukt eller "rett-før-det-tar-fyr"-lukt; så er det nok kun den lukta som VW50 slipper ut når den blir varm. De pærene blir nok ille værme, se:wink:

You know .. det med lukta er nok mer bekymring en at "nasen" kjenner det som svidd. Får ny pj i hus å plutselig kjennes det ut som ovnen i rommet har sett sin siste time. Så at dette er en "common" problem er jeg med en fryd å høre. Har streifa tanken om garanti sjau og post kaos med pjen allerede så takker så mye for at du roet ned de små nervene jeg har igjen

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opp og hopp gamle tråd

Skulle akkurat til å sette meg ned og kose meg med GT5, da kom det et salig smell fra prosjektoren, da fikk jeg endelig svar på hvor lenge originalpæra faktisk holdt

2,5 år og 5800+ timer folkens Kan si det sånn at lysutbyttet ikke var helt rått på slutten, så nå kan man glede seg til nytt friskt liv i bildet med ny pære. Tror jeg skal spandere nytt lerret på meg selv i samme slengen jeg, har jo spart noen tusen på å la pæren bruke seg opp i stedet for å skifte etter 1500-2000t eller hva andre har gjort.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Opp og hopp gamle tråd

Skulle akkurat til å sette meg ned og kose meg med GT5, da kom det et salig smell fra prosjektoren, da fikk jeg endelig svar på hvor lenge originalpæra faktisk holdt

2,5 år og 5800+ timer folkens Kan si det sånn at lysutbyttet ikke var helt rått på slutten, så nå kan man glede seg til nytt friskt liv i bildet med ny pære. Tror jeg skal spandere nytt lerret på meg selv i samme slengen jeg, har jo spart noen tusen på å la pæren bruke seg opp i stedet for å skifte etter 1500-2000t eller hva andre har gjort.
    Ja, dette var en aktiv tråd en gang i tiden. Har fortsatt min projektor og trur den har passert 2500 t og har ingen planer om å bytte før den ryker. Og holder den 5000t pluss, så er jeg fornøyd.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig maratonløper den lampen din gitt. 5800 timer står det respekt av!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe at min lampe ikke er av sprintertypen da, siden min ikke har gått mange timene over 400 og er fremdeles (skulle vel bare mangle) still going strong..... :-)

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde alltid en "mistanke" om at den kom til å holde lenge pga tidligere erfaringer med Sony prosjektorer. Før denne hadde jeg en VPL-HS10, som jeg solgte til en bekjent med 3000kr i avslag av prisen vi var blitt enige om en tid i forveien, da jeg ymtet frempå at jeg kanskje ville selge den.. Slo av 3000kr for det kostet ny pære, og den var gått ca 3500t da jeg solgte den. Snakket med karen to år senere, da var den gått 7500t på den samme pæren..

Men skal ikke uttale meg om lysutbytte på slutten på den, den som røk nå var det særs lite futt i, det var faktisk så jeg nevnte det tidligere på dagen for noen som var innom at nå var det nok snart på tide å handle ny. Gikk kanskje 4 timer så sa det poff! Ganske høglytt også, ikke noe tvil om hva som skjedde for å si det sånn!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er lampene til Sony relativt rimelige ( ca 2500 ) så det er vel ingen grunn til å kjøre dem lenger enn max 2500 timer?

Jeg kjører mine lamper i "low" de første 1000 og så high i 1000 til før jeg bytter pære.

En såpass bra projector fortjener en ny pære i ny og ne.

Eller for å si det på en annen måte så koster pæra bare 5-10% av det projectoren koster.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå er lampene til Sony relativt rimelige ( ca 2500 ) så det er vel ingen grunn til å kjøre dem lenger enn max 2500 timer?

Jeg kjører mine lamper i "low" de første 1000 og så high i 1000 til før jeg bytter pære.

En såpass bra projector fortjener en ny pære i ny og ne.

Eller for å si det på en annen måte så koster pæra bare 5-10% av det projectoren koster.
    Fordelen er også at man får en helt ny projektor når pæra byttes.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 36 av 36 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine