Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 36 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 708
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmmm.... har du dårlig skjerm Ak :wink:
    Barten til Harvey Keitel er detaljert i andre bilde i første flyter den sammen. Ser nesten ut som den er blitt gredd i andre bilde.
    Samme med den hvite firkanten med søm på pistolhylsteret, du ser at det er separate sting i bilde to, i bilde en ser det mer ut som en taggete strek.
    Men er enig forskjellene er ikke iøyenfallende
    Har bare sett bildene på laptopen min enda, så det ligger nok der tenker jeg. Men noe av grunnen til at jeg nevnte det i første omgang, er at det er stor forskjell på alle de andre bildene (Med og uten filter)

Forøvrig gjør ikke et ND filter NOE annet enn å senke lysstyrken, så det er egentlig ikke så mye videre å kommentere. Enten liker man det eller ikke
    Skal man ha noen videre kontrastgevinst bør man gå for et fargekorrigeringsfilter, men dette krever endel mer jobb og kalibrering.
    Man må da finne ut hvilken farge som har den største begrensningen. og korrigere med et passende filter. Vanligvis er det rødt som peaker først, slik at et rødt/magenta filter kan gi en liten boost. Målet med dette er da at alle fargene maksimeres omtrent samtidig. Da vil man også kunne få litt høyere kontrast.

Dette er dog vesentlig mere jobb, men kan gi en pen gevinst.

Uansett et fint eksperiment dette, SVS! -man

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Da resultatet ble bra, var ved høy lampemodus, pluss noen justering på farge. Dette ble ganske bra (dette lot seg ikke illustrere ved foto), men "haken" er viftestøy og kortere leve tid påpæren.
    Jeg bruker kun high-modus på lampen på min Pearl, men så har jeg litt større duk enn deg(når jeg ser 2.35 filmer så bruker jeg hele 150" duken i bredden).. Det du må huske på når du sammenligner med og uten filter er at du er nødt til å se lange sekvenser omgangen før du kan bedømme hvordan det blir.. Øyet vårt bruker tross alt flere minutt på å stille seg om til et lavere lysnivå, det blir som å kjøre ifra dagslys inn i en tunel, det tar lang tid før øyene venner seg skikkelig til lyset.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    150 tommersduk 2.35:1, ja. Det er jo sykt

Det er smak og behag hva man setter pris på av et pj-bilde. Det er ikke noe tvil om at VW50 har meget bra sortnivå/ kontrastnivå. Jeg liker de naturlige fargene og at den er såpass lyssterk. Den har fått kritikk for å ha for lavt lysutbytte, men til min cave og mitt lerret er det nok lys. Scener med dagslys ser naturlige ut, og dette synes jeg å miste ved bruk av filteret. Men som tklev skrev, tilpasset øye seg over tid, men det ble ikke naturlig nok i mitt oppsett.

Men i andre oppsett kan et filter sammens med VW50 kanskje fungere bedre. Kanskje sammen med JVC HD1?...

Jeg vil i hvertfall takke så mye for at Counterpointer tilbød seg å låne bort sitt Hoya-filter til meg
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i andre oppsett kan et filter sammens med VW50 kanskje fungere bedre. Kanskje sammen med JVC HD1?...
    Det blir testet om ikke lenge.....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil i hvertfall takke så mye for at Counterpointer tilbød seg å låne bort sitt Hoya-filter til meg
    Bare hyggelig Høres jo ut som du har spart deg for et bomkjøp også?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva som kan styres via RS232 på pearl?

Kan en f.eks. gi en bestem verdi for zoom og fokus posisjon?

Eventuelt hva slags baudrate den kjører på?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger et tips fra dere;

Jeg vurderer å kjøpe et stykke Stewart Screen Ultramatte 200 projektorduk til min VPL-VW50. Jeg skal bruke det til en DIY torus-skjerm. Dette lerret-materiale har 2.0 i gain. Jeg har aldri brukt lerret med gain før, så dermed må jeg spørre dere.

Hva tror dere om å bruke et lerret med 2.0 i gain til VPL-VW50?

I oppsettet mitt bruker jeg forøvrig lang kasteavstand, så lysutbyttet er på laveste nivå. Lerret kommer til å ha en bredde på et sted mellom 270 og 290 cm i 2,35:1 format.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL, dette høres spennende ut. High Gain og Pearl har jeg stor tro på. Eneste jeg ville eksperimentert med da, er plassering av projektor i synshøyde så du får maks ut av Gainen på lerretet.

Men igjen dette er kanskje ikke av så stor betydning når du kjører krummet lerret. Du får holde oss oppdatert.

pt

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du redd for lav lysstyrke LL siden du går for lerret med gain?

Jeg er litt skeptisk til dette ( har selv lerret med 1,8 i gain ) på grunn av hotspotting.

Når det blir såpass breit er det store muligheter for lystap på sidene, men så er det jo buet da.

Hva med en duk uten gain og HD1 i steden?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg er litt skeptisk til dette ( har selv lerret med 1,8 i gain ) på grunn av hotspotting.
    Vil hottspotting bli et større eller mindre problem med frontprojeksjon tror du?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid irritert meg over hotspotting på lerret med gain uansett om det er front eller bakprosjeksjon.

Det jeg er veldig usikker på er om krummingen vil eliminere dette problemet.

Man må uansett ha projectoren sånn nogenlunde i hodehøyde for ikke å få problemer vertikalt.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakprojeksjonsoppsett har generelt større problemer med å gi jevn lysstyrke. Husker du den grafen jeg sendte deg en gang, Arendal? Ifølge regnearket mitt ga skjermen din omtrent 25% lysstyrke i hjørnene.

Counterpointer, har du noen mulighet til å montere prosjektøren lavere? Jeg har sett bilder av Dalite HiPower, og den gir veldig jevn lysstyrke over hele skjermen. Har dog ikke sett den selv.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er vel på vei litt utenfor topic for WV50.

Fortsetter gjerne i f.eks. denne tråden link

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du redd for lav lysstyrke LL siden du går for lerret med gain?

Når det blir såpass breit er det store muligheter for lystap på sidene, men så er det jo buet da.

Hva med en duk uten gain og HD1 i steden?
    Skulle gjerne hatt litt mer lys fra min Pearl (i øko modus). Bruker den på lang kasteavstand og den gir a ca. 400 lumens. Det er helt greit, men den har ikke like mye punch som på minimum kasteavstand. Bildet blir forøvrig 290 bredt.

Ellers er jeg også litt skeptisk til hot-spotting, men det vil vise seg...

HD1 er nok ikke så aktuell. Det er lett å glemme at VW50 faktisk er 20K rimeligere og fremdeles den projektoren som kanskje gir aller mest bildekvalitet for pengene. Dessuten gikk det kjøpet hardt ut over lommeboken, så noe bytte blir ikke aktuelt enda. Det er ikke alle her som har mulighet for å bytte projektor hver gang det kommer noe som er bedre. Får nok vente et år eller to.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et Stewart Studiotek 130? Dyrt, men sikkert glimrende til Pearl.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et Stewart Studiotek 130? Dyrt, men sikkert glimrende til Pearl.
    Jo, det hadde vært glimrende med en StudioTek 130. Det kan bli aktuelt en gang, men så lenge man jakter på gode kjøp på bruktmarkedet, så må jeg bare vente til noe dukker opp...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det for de som sitter litt på siden når duken er buet?

Vil ikke bildet bli veldig mørkt på høyre side for de som sitter til høyre i sofaen?

For den som sitter i midten er det selvsagt ikke noe problem da man jo sitter midt i lyskjeglen fra projectoren.

Har ingen personlige erfaringer med buet lerret av denne typen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det for de som sitter litt på siden når duken er buet?
    Har ikke vært i noen privat kino med buet lerret men har vært på flere kinoer.

Der har ikke jeg merket noe til krummingen i det hele tatt. Hvordan det blir i egen kino vil vise seg.

Tror at en snakker om ganske ekstrem bue for at det skal bli veldig tydelig. Åpenbart kommer innsynsvinkel til å bli redusert når en buer et lerret men hvis en snakker om en pilehøyde på 15 til 20 cm tror jeg at innsynsvinkel vil bli så vid at en kan sitte på ytterste plass uten å komme utenfor full innsynsvinkel.

Stewart UM200 har 120 grader innsynsvinkel, jeg tenker at en bue ikke bør redusere denne til under 90 grader. 90 grader vil dekke hele sofaen med god margin. Dette er det jeg tror, så vil fakta vise seg når det skal testes ut i kinoen.

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svidd lukt

Når pjen har stått på en liten time. siver det ut fra lufteristene i fremkantpå beggesider, en svidd brent lukt. Virker som det kan være plastikk som blir for varmt. Men kan også minne litt om for varm elektronikk litt stikkene svidd lukt. Har noen opplevd det samme med VW50. Er noe skeptisk her så lenge jeg nylig har kjøpt denne brukt. Ellers virker den jo fint både i oppstart og gjennom bruk på flere timer i strekk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg at det er den lukta som er vanlig fra denne pj. Har det samme selv, men synes ikke det lukter vondt (nesa som avgjør), men litt spesiell.

Dersom det ikke er tilnærmet "åpen flamme"-lukt eller "rett-før-det-tar-fyr"-lukt; så er det nok kun den lukta som VW50 slipper ut når den blir varm. De pærene blir nok ille værme, se:wink:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 35 av 36 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine