Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 36 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 708
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og endelig er jeg en lykkelig eier av en Sony Pearl Jeg har kun testet den litt på SD DVD og HD DVD og det jeg så var fantastiske bilder.
    Gratulerer, endelig fikk du den i hus. Foreløpig er den jo stjerna i klassen under 50K. :-D

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk. Skal etterhvert komme tilbake med mine intrykk av denne lekre saken.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Er det noen som har erfaringer med Pearl og anamorfisk linse?
    Tror ikke det er noen som bruke denne projektoren med anamorph linse her på forumet, men det er i hvert fall to som bruker VW100 med linse. Ser ikke noen grunn til at dette ikke skal fungere minst like godt med VW50. Selv har jeg planer om en Prismasonic sammen med projektoren.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt å koble opp en Prismasonic 1200R, men slet litt med at linsen kanskje ble litt for "liten" til prosjektøren. Bildet kommer helt opp mot kantene av linsen.. Må kanskje satse på et mindre bilde (i 2.35) dersom jeg skal bruke den linsen.. Vurderer også å satse på et litt mindre lerret, 136" high gain 2.35 duk ifra Carada, da er jeg kanskje ikke sååå avhengig av å bruke en slik linse for å få lyssterkt nok bilde.. Det som uansett er ekstremt kjekt med Pearlen er den motoriserte zoom/lenseshift. Har brukt den mange ganger for å skifte mellom 16.9 bilde og 2.35 bilde på min 2.35 skjerm (uten bruk av linse). I praksis vil det si at Pearlen klarer å fylle opp en duk på 150".. Men jeg må bruke den i high-power mode, og allerede nå begynner jeg å merke at pæren ikke er like lyssterk lenger.. :-(

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde min første helaften med film på Pearl i går kveld. Det ble Apollo 13 HD DVD, og for en opplevelse! Dybden, sortnivået, roen i panoreringer, fargene og ikke minst detaljene gjorde at jeg fikk en helt ny opplevelse med den "gamle" filmen. I det dypsorte verdensrommet blinket millioner av stjerner, som ga en stemning jeg aldri tidligere har opplevd med film; selv ikke på kino (har tilgode å oppleve en 70mm på kino, da).

Forskjellen på SD DVD og HD DVD var enorm, men ikke i forhold til alle SD DVDer. Gladiator SE (region1) ga f.eks et fantastisk bilde med Pearl. Kikket også kort på den animerte filmen Final Fantasy. Her og var kvaliteten ypperlig. Men opplevde bedre bilde ved å la HD-XA1 sende ut 1080i i steden for 480p. Men det tror jeg kommer av at både 480p og 720p ikke er spesielt bra på Toshibaen.

Nå venter jeg bare på nye hjemmekinostoler fra Bohus så er kinorommet komplett Legger vel ut en "min hjemmekino" jeg også...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men opplevde bedre bilde ved å la HD-XA1 sende ut 1080i i steden for 480p. Men det tror jeg kommer av at både 480p og 720p ikke er spesielt bra på Toshibaen...
    Deinterlacingen på min HD-A1 er skikkelig bad, og kommer virkelig til kort mot jobben VW50 gjør. Derfor har jeg også denne erfaringen og lar HD-A1 sende ut 1080i til PJ. Kanonbilde!

Godt å høre at du er fornøyd, og grattis på etterskudd.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Har forsøkt å koble opp en Prismasonic 1200R, men slet litt med at linsen kanskje ble litt for "liten" til prosjektøren. Bildet kommer helt opp mot kantene av linsen.. Må kanskje satse på et mindre bilde (i 2.35) dersom jeg skal bruke den linsen.. Vurderer også å satse på et litt mindre lerret, 136" high gain 2.35 duk ifra Carada, da er jeg kanskje ikke sååå avhengig av å bruke en slik linse for å få lyssterkt nok bilde.. Det som uansett er ekstremt kjekt med Pearlen er den motoriserte zoom/lenseshift. Har brukt den mange ganger for å skifte mellom 16.9 bilde og 2.35 bilde på min 2.35 skjerm (uten bruk av linse). I praksis vil det si at Pearlen klarer å fylle opp en duk på 150".. Men jeg må bruke den i high-power mode, og allerede nå begynner jeg å merke at pæren ikke er like lyssterk lenger.. :-(
    Hvor lang avstand har du fra projektorlinsen til lerret?

150" 16:9 er vel en bredde på omtrent 330cm, stemmer ikke det?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Takk for det, Anfield. Jeg er så fornøyd at jeg nesten kvier meg mot å gå på projektortreffet den 24.2. Til nå er Pearl det beste jeg har sett, og en HD1 er totalt uaktuelt

Etter noen timer med Pearl, er jeg sikker på at jeg gjorde det riktige valget. Jeg har vanskelig for å tro at HC5000 eller TW1000 kan hamle opp med bildekvaliteten til Pearl.

Da venter jeg på en Pioneer 696 (i sort)...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Hvor lang avstand har du fra projektorlinsen til lerret?

150" 16:9 er vel en bredde på omtrent 330cm, stemmer ikke det?
    Jeg har ca. 5 m avstand fra prosjektorlinse til duk, Pearlen er ganske dyp så jeg får ikke plassert den så langt bak som jeg klarte å plassere Model Twoern.. (Men den hadde til gjengjeld luftuttak bak.)

Det stemmer at duken min er 330cm bred, men jeg har maskert vekk "bunnen" av bildet, slik at jeg kun bruker 2.35 delen til å vise bildet.. Så i praksis er bredden ca. 248cm før den skal ekspanderes til 330cm.

Ifølge Prismasonic skal jeg så gjøre følgende regnestykke:
    2. Count the ratio between the distance (D) and the image width (W) Ratio = D/W

NOTE! The ratio is defined from the original, unexpanded image
    ---------
    500 cm (distance)/ 248 cm (width)=2..
    Denne ratioen skal egentlig være innenfor akseptable standarder i henhold til hjemmesiden til Prismasonic. Jeg må nok jobbe litt mer med den saken, i verste fall så får jeg selge linsen.. og evt. satse på mindre bilde..

PRISMASONIC - Anamorphic lenses for home theater projectors

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Deinterlacingen på min HD-A1 er skikkelig bad, og kommer virkelig til kort mot jobben VW50 gjør. Derfor har jeg også denne erfaringen og lar HD-A1 sende ut 1080i til PJ. Kanonbilde!

Du snakker om avspilling av HD-DVD her? De-interlacing av 480i DVD har HD-A1 fått mye skryt for!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Du snakker om avspilling av HD-DVD her? De-interlacing av 480i DVD har HD-A1 fått mye skryt for!
    Snakker om HD-DVD ja, om i-signalet den sender ut vs p til min VW50.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    500 cm (distance)/ 248 cm (width)=2..
    Denne ratioen skal egentlig være innenfor akseptable standarder i henhold til hjemmesiden til Prismasonic. Jeg må nok jobbe litt mer med den saken, i verste fall så får jeg selge linsen.. og evt. satse på mindre bilde..
    Jeg må innrømme at det du skriver her bekymrer meg litt i forhold til mine 2,35:1 planer. Jeg er nødt til å ha det slik at jeg får en D/W = ca. 1,5 men slik du beskriver det her så vil det ikke fungere i det hele tatt... Hva tror du om det? Den linsen jeg vurderer er den kommende 1500-linsen (som er lik H1400, men med glass i front).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg må innrømme at det du skriver her bekymrer meg litt i forhold til mine 2,35:1 planer. Jeg er nødt til å ha det slik at jeg får en D/W = ca. 1,5 men slik du beskriver det her så vil det ikke fungere i det hele tatt... Hva tror du om det? Den linsen jeg vurderer er den kommende 1500-linsen (som er lik H1400, men med glass i front).
    Hmm.. Du er helt sikker på at du har regnet riktig? Dvs. at du har tatt med bredden på bildet *før* du bruker linsen(.. Hvis du isåfall har et tall på 1.5, så er det ikke en horisontal stretch linse du bør ha, du bør heller satse på vertical squeeze. De er ikke plaget av samme problemet med at de må stå på lang avstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med Pearl og anamorfisk linse?

hei

jeg bruker schneider anamorphisk linse sammen med pearl. kombinert med et rammespent 3meter bredt 2.35:1 lerret som jeg nettopp fikk lagd en fin bue på og crystalio 2 som bildebehandler.

denne kombinasjonen er sinnsykt bra og med buet lerret så får man en helt vanvittig følelse av tilstedeværelse i filmen, men det spørs om det spøker for pearlen nå med tanke på at den nye jvcen. er den så bra som det sies så blir det nok den men om den ikke lever opp til forventningene så venter jeg til neste generasjon sony kanskje.

2.35:1 er det eneste som duger for meg nå . jeg går alldri tilbake til 16/9. !

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    jeg bruker schneider anamorphisk linse sammen med pearl. kombinert med et rammespent 3meter bredt 2.35:1 lerret som jeg nettopp fikk lagd en fin bue på og crystalio 2 som bildebehandler.

denne kombinasjonen er sinnsykt bra og med buet lerret så får man en helt vanvittig følelse av tilstedeværelse i filmen, men det spørs om det spøker for pearlen nå med tanke på at den nye jvcen. er den så bra som det sies så blir det nok den men om den ikke lever opp til forventningene så venter jeg til neste generasjon sony kanskje.

2.35:1 er det eneste som duger for meg nå . jeg går alldri tilbake til 16/9. !
    Lurer veldig på hva, hvordan og til hvilken pris du fikk buet lerettet ditt? Har spurt om dette i DIY tråden men benytter sjansen her til å spørre igjen. Kan gjerne ta svar som pm hvis det er lettere :-D
    Er jo litt off topik her.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen ta på seg oppgaven å lage en ny tråd hvor det første innlegget forklarer "alt" rundt 2.35:1, og da gjerne med fremgangsmåte for å lage ett passene lerret, litt rundt projektorer og disse linsene det blir snakket om, og bakdeler og fordeler? Det høres unektelig interresant ut, men det virker også litt gresk for min del.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

beklager at jeg ikke har svart. jeg følger vel ikke med så godt med :|

jobben gjorde jeg på et lokalt mekanisk verksted. der valset de lerretet. det forutsetter jo at de har valse som kan ta firkanta rør, da det er mange som bare kan ta runde rør. Det er bare å ta seg en telefon rundt forbi så finner du fort ut av det. hvor dyp(diameter) buen skal være kommer ann på flere faktorer. hvilken linse du bruker, lengde fra lerret og bredde, så det er bare å hente fram regnestaven

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Dette er forøvrig en tråd om VW50, så jeg vet ikke om jeg bør skrive så mye mer om dette her. Beklager det, selv om det strengt tatt gjelder en VW50 projektor... De som vil oppfordres til å ta diskusjonen videre i denne tråden: http://avforum.no/forum/lerret/48185...nstorming.html

Skrotnisse;
    Jeg anbefaler deg å se på følgende sider. Her finner du en god forklaring på hva som er hensikten og teknikken;
    PRISMASONIC - Anamorphic lenses for home theater projectors
    Panamorph anamorphic lenses for home theater projectors
    Se forøvrig under lerret her på AVforum;
    http://avforum.no/forum/lerret/37166...-2-35-1-a.html
    http://avforum.no/forum/lerret/48185...nstorming.html

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok jeg orket ikke å lese gjennom alle 30+ sidene så jeg spør:
    Har VW50 strømforsyning som takler både 110V/50Hz og 220V/60Hz?
    vurderer egenimport. Uten å gjøre dette til en prisjakt så luerer jeg på om kanskje andre VW50 eiere har erfaringer med USA (eller fra andre steder) import.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok jeg orket ikke å lese gjennom alle 30+ sidene så jeg spør:
    Har VW50 strømforsyning som takler både 110V/50Hz og 220V/60Hz?
    vurderer egenimport. Uten å gjøre dette til en prisjakt så luerer jeg på om kanskje andre VW50 eiere har erfaringer med USA (eller fra andre steder) import.
    Ja det har den.Jeg er ikke vw50 eier men jeg har impotert både i fra usa og andre land og det går helt greit det så lenge du forsikrer deg om at firmaet du skal handle med er seriøst.Se etter firma som har gode tilbakemeldinger i fra kunder som har handlet hos de,det er mitt råd til deg:-)
    Mvh bigtor

Side 32 av 36 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •