Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 36 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 708
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, det hadde jo vært kjekt det.. Men jeg regner egentlig med at jeg får DVE på HD-DVD før det evt. dukker opp.. :smile:
    Det håper jeg også, men leveringen er vel stadig usikker etter det jeg har hørt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE på HD-DVD er vel fremdeles satt til 30.1.2007 (var ihvertfall det sist jeg sjekket...)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Hvis vi er snille gutter så får vi slike mønstre i VantageHD'n en vakker dag i 2007, tklev...
    Snille gutter har hatt dette tilgjengelig i CII fra dag en. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Ett annet spørsmål er jo om 576i ut over HDMI varierer i bildekvalitet fra merke til merke?

Det er jo en del alternativer nå både fra Oppo, Denon, Arkam og Pioneer.
    Det foreløpige svaret er nei.

Har ikke sett noen forskjell av betydning mellom Pioneer 696 / 645 og Denon 2930 på 576i.

Jeg synes forresten ikke forskjellen på 576i inn på VW50 sto så mye tilbake for 1080p inn fra 2930 heller.

Det var en del forskjell på testplata til Silicon optics men i "real life" med kjent materiale synes jeg ikke det var så mye å bytte på.

Forresten så ser alt annet enn 576i ut fra 696 og inn på VW50 helt forferdelig ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At HQV's testplate fremhever deres egne bildeprosessorer (les; reon og realta) er det liten tvil om, det er jo også dette den er konstruert for å gjøre.

En mer reel test er kapittel 17 på DVE, der vil du også se at 2930 fullstendig gruser bildeprosesseringen i Pearl. Om det er særlig interessant at bildeprosesseringen briljerer på videobasert materiale kan selvsagt diskuteres, jeg for min del ser mest filmbasert materiale.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    At HQV's testplate fremhever deres egne bildeprosessorer (les; reon og realta) er det liten tvil om, det er jo også dette den er konstruert for å gjøre.
    Men den "jukser" jo ikke til resultatet. Men den kjører sekvenser som nevnte prosessorer gjør en spesielt god jobb på?

En mer reel test er kapittel 17 på DVE, der vil du også se at 2930 fullstendig gruser bildeprosesseringen i Pearl. Om det er særlig interessant at bildeprosesseringen briljerer på videobasert materiale kan selvsagt diskuteres, jeg for min del ser mest filmbasert materiale.

Hvilket materiale anbefaler du/benytter du deg selv av for å teste ut på filmbasert materiale?

Selv benytter jeg meg av mye av de faste platene og scenene for å ha faste referanser hele veien. En av dem er Peter Gabriels "Growing Up Live". Med den kullsorte bakgrunnen i bildet, alle detaljer, closeups og mettede farger er det lett å se hvordan bildebehandlingen jobber, og hvordan støy og artifakter blir "sluppet" gjennom. 2930 ryddet enormt bra opp i bakgrunnen/det sorte når jeg og Arendal testet, og STOOOR forskjell på den og 696 (selvfølgelig). Men allikevel godt å se i en direkte sammenligning.

Forøvrig er jeg enig i at prosesseringen i VW50 holder god klasse.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den "jukser" jo ikke til resultatet. Men den kjører sekvenser som nevnte prosessorer gjør en spesielt god jobb på?
    Stemmer. Som Gorm skriver er dette ganske kjent

For å teste videoytelsen er f.eks konserter ol. greit å teste med. For å teste filmytelsen finnes det testmønster, men det kan være like greit å teste med vanlige filmer. Da vil filmer med mye bevegelse og panoreringer være egnet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Forresten så ser alt annet enn 576i ut fra 696 og inn på VW50 helt forferdelig ut.
    Helt enig! En får fremdeles mye av det en betaler for, 576i ut på HDMI er omtrent den eneste grunnen for å kjøpe denne.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan skrive under på at oppskalering og deinterlacing i 696en langt fra er verdig Pioneer-logoen, men 576i funker veldig bra mot VW50en, så det spørs om det er noe stort poeng å legge veldig mye mer i en DVD spiller nå før HD uansett blir viden tilgjengelig. Den støyer imidlertid litt også, men ikke på et nivå det ikke er mulig å leve med... Uansett bør vi vel kanskje peile tråden inn på VW50 igjen, og ev. heller opprette en ny tråd rundt egnet DVD-avspiller til projektoren hvis det er behov for videre diskusjon rundt emnet...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...så det spørs om det er noe stort poeng å legge veldig mye mer i en DVD spiller nå før HD uansett blir viden tilgjengelig.
    Det betinger at en da har en ekstern VP eller en projektor som VW50 som utfører den jobben bra, og for å peile inn på topic igjen så scorer jo den interne bildebehandlingen i VW50 bra her.... ;-)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var det som var greit å vite; hvor dyr DVD spiller må en ha, eller hvor billig kan den den være koblet til Pearl.

En ting er jo testplater, men desom dere ikke fant noen forskjell på 575i fra 696 eller å kjøre 1080p fra 2930 på filmer; så hva er poenget med å kjøpe 2930 til Pearl. Jeg synes vi jo at vi er på topic Pearl, Lygren. Vi diskuterer jo hvor god bildebehandling som sitter i Pearl og hvilken DVD spiller en bør/ kan koble til
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis er DVD-spiller er konstruert noenlunde riktig, vil 576i over HDMI være tett på MPEG-strømmen som ligger på DVD-platen. Ergo bør det ikke være individuelle forskjeller på digital 576i (med mindre en begynner å gjøre justeringer i DVD-spillerens meny så klart).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    En ting er jo testplater, men desom dere ikke fant noen forskjell på 575i fra 696 eller å kjøre 1080p fra 2930 på filmer; så hva er poenget med å kjøpe 2930 til Pearl. Jeg synes vi jo at vi er på topic Pearl, Lygren. Vi diskuterer jo hvor god bildebehandling som sitter i Pearl og hvilken DVD spiller en bør/ kan koble til
    Det er forskjell på 576i inn på VW50 og 1080p ut fra 2930. Og ikke bare på testplater. Det som bildemessig kom nærmest 1080p/2930 var et rent 576i signal på VW50. Men avstandene var mindre dem i mellom enn det signalet 696 "rotet" til. Arendal påpekte at "det ikke stod mye tilbake for..." og ikke at det ikke var noen forskjell, SVS! man.... ;-)

Bildet er roligere, og 2930 har en helt annen støyreduksjon enn det VW50 har. På den nevnte Gabriel-platen ser en endel mer støy i detaljer og den sorte bakgrunnen, selv med støyreduksjon på både moderat og kraftig (i 576i-modus til VW50). 2930 fjerner mye mer av de artifaktene. Det er i hvertfall en god grunn til å kjøpe en DVD-spiller med god støyreduksjon. Støyreduksjonen på VW50 er således ikke god nok til å slåss med en god DVD-spiller.

Lett konklusjon: Sitter du med en 1080-projektor som VW50 er det enda litt å hente bildemessig på å koble den til en god DVD-spiller eller en VP. Det "nest beste" er å fore VW50 med et 576i-signal over HDMI, og la den stå for skalering og deinterlacing.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis er DVD-spiller er konstruert noenlunde riktig, vil 576i over HDMI være tett på MPEG-strømmen som ligger på DVD-platen. Ergo bør det ikke være individuelle forskjeller på digital 576i (med mindre en begynner å gjøre justeringer i DVD-spillerens meny så klart).
    Xbox 360 kan jo sende ut bildet som 576i, men jeg vet ikke om du har noen formening om hvor "riktig" dette bildet er? Jeg har ikke testet så veldig mye enda, men jeg startet iallefall med å spille av Ambla platen(forøvrig en elendig plate billedmessig!) på Xbox 360 via den progressive utgangen. Jeg var ikke helt fornøyd med bildet, så jeg tenkte jeg skulle prøve å slå av HD-utgangen, slik at den sender 576i direkte til Vantage dekoderen.. Det var en tydelig forbedring, men jeg var fortsatt ikke helt fornøyd.. Personlig syntes jeg bildet ble best når jeg brukte Denon 3910 spilleren direkte opp til Pearlen, men det er ingen vitenskapelig observasjon, bare førsteinntrykket..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-box 360 er vel på lik linje med andre spillmaskiner, ikke akkurat optimal for DVD-avspilling. Den er jo tross alt bare en liten PC optimert for spill (svært høy "3d" ytelse).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, har et litt dumt spørsmål, men lurer på om man kan oppleve "regnbuer" med pearl. Jeg har testet min litt nå spesiellt i lyse scener får jeg diagonale striper i bildet.
    Stripene ser ikke ut til å ha noen farge og er ikke lett å oppdage, men når jeg først har lagt merke til det ser jeg det hver eneste gang:-(

Det skjer både på DVD og HDDVD men kun i lyse scener altså og er mest markant på venstre side av lerretet faktisk. hmm rare greier. Kan det være lerretet kanskje? Har testet Benq 8720 på samme lerret og får "dessverre" ikke de samme problemene.

TAkker for tips

PT

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff.. høres ut som om en ting jeg absolutt ikke bør oppdage! Har iallefall ikke lagt merke til noe som kommer i nærheten av det du beskriver.. Kan det være alignment problemer? Kan ikke helt skjønne at det skal opptre på den måten..

Og som svar på spørsmålet ditt.. Nei, det er kun DLP som plages av regnbuer, og blandt dem er det kune 1 chipperne som kan få den typen artifakt.. Det du har høres litt ut som vertical banding, noe som plager LCD panelene..

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sjekke med nytt lerret først før jeg skylder på perlen min:-) Jeg bruker jo AT lerret noe som kanskje kan lage sånne feil.

Godt å høre at det er andre som ikke har samme problem.

pt

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, har et litt dumt spørsmål, men lurer på om man kan oppleve "regnbuer" med pearl. Jeg har testet min litt nå spesiellt i lyse scener får jeg diagonale striper i bildet.
    Stripene ser ikke ut til å ha noen farge og er ikke lett å oppdage, men når jeg først har lagt merke til det ser jeg det hver eneste gang:sad:
    Bare for å skyte inn her... Jeg så ingenting til dette hos meg, men ting kan jo selvsagt forandre seg seg. Har du gjort mange forandringer på innstillingene etter at du fikk projektoren?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sett noe til dette på min heller.....

Side 30 av 36 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •