Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 36 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 708
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Burde ikke Sony vise BD på VW50??

Mvh

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Burde ikke Sony vise BD på VW50??

Mvh
    Sony Center kjeden har visstnok fått inn demomodeller av BDP-S1. Jeg ble fortalt at alle butikkene hadde fått hver sin spiller. I Bergens butikken står denne koblet til TV'ene, så jeg tror pr. i dag at den ikke er tilkoblet projektoren. Jeg har også vært innom denne butikken og sett på VW50. Synes ikke det er så ille som dere sier her, men det er selvfølgelig forbedringspotensiale på demonstrasjonslokalet. Det har ikke 100% lyskontroll og alle veggene er hvite...

Jeg har VW50 selv og kjenner meg ikke igjen i beskrivelse av mye bildestøy. VW50 er en av de absolutt beste projektorene jeg har sett på vanlig DVD-materiale, nesten uavhengig av dvd-spiller (så lenge den har god de-interlacing). Skaleringen er i hvert fall meget bra. SXRD er kanskje ikke den skarpeste teknologien, men en bør faktisk se den med HD-material for å se hva den duger til. Skarpheten blir da mye bedre. Husk at det mye vanskeligere å skalere SD-materiale til 1920x1080 enn å skalere dette til f.eks. 1280x720.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW50 gjør en svært god jobb også på DVD hvis den får 576i inn over HDMI.

Man trenger absolutt ikke HD for at det skal bli bra.

Men DVD på VW50 er perler for svin kan man si

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    DVD på VW50 blir vel heller som å sette på billige dekk på Ferrari'en

Men jeg er enig med deg, VW50 gjør en utmerket jobb selv med vanlig DVD. Jeg synes faktisk den gjør en så god jobb at jeg ikke føler noen umiddelbar utskifting av hele DVD-samlingen ennå (heldigvis). Med HD materiale skinner den jo ennå litt mer selvfølgelig.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    VW50 gjør en svært god jobb også på DVD hvis den får 576i inn over HDMI.

Man trenger absolutt ikke HD for at det skal bli bra.

Er du av det inntrykket at dersom du skal ha noe merkbart bedre bilde på DVD så må du vesentlig opp i pris på spilleren. Du kjører Pioneer 696 og 576i til Pearl. Pioneer 696 koster ikke mer enn 1500 kr. Siden bildebehandlinen er såpass bra som det dere sier på Pearl, er det kanskje liten vits å kjøpe DVD-spiller til 3k, men at man kanskje må opp på en Denon 2930 til drøye 7k for å overgå bildekvaliteten.

Vet ikke helt om du skjønte hva jeg mente?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Denon 2930 sender også ut 576i over HDMI. Det er derimot en bildemessig forbedring å la spilleren deinterlace i stedet for VW50. Om det er verdt å investere (eller som du spurte; "vits i") de ekstra pengene fra 696 til 2930 er en subjektiv vurdering hver og en må ta med sin lommebok. Men kvalitetsmessig oppnår en enda et steg i riktig retning.

Når det gjelder å la VW50 eller 2930 foreta oppskaleringen er et annet tema. Jeg har større problemer med å finne forskjeller på den delen. Jeg har dog valgt å la spilleren både deinterlace og oppskalere.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er du av det inntrykket at dersom du skal ha noe merkbart bedre bilde på DVD så må du vesentlig opp i pris på spilleren. Du kjører Pioneer 696 og 576i til Pearl. Pioneer 696 koster ikke mer enn 1500 kr. Siden bildebehandlinen er såpass bra som det dere sier på Pearl, er det kanskje liten vits å kjøpe DVD-spiller til 3k, men at man kanskje må opp på en Denon 2930 til drøye 7k for å overgå bildekvaliteten.

Vet ikke helt om du skjønte hva jeg mente?
    Jeg tror nok at du må opp i en god DVD spiller, for eksempel Denon 2930 for at du skal se noen særlig forberding i forhold til 576i ut av for eksempel Pioneer 696.

Så, ja. Hvis alternativet er en spiller til 3K ville jeg nok heller sett på en av spillerene som sender ut 576i over HDMI til rundt 1,5K.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg svar og du skjønte hva jeg mente, Arendal.

Anfield: jeg lurte ikke på om det var vits i å kjøpe en 2930 og om det var verdt det. Jeg har skjønt det sånn at 2930 er en meget habil spiller, men den er foreløpig for dyr for meg. Derfor sto valget mellom 696 og Oppo981; og at jeg ville få bedre bilde på Pearl med 696 (576i) enn Oppo (1080p).

takker for svar
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: jeg lurte ikke på om det var vits i å kjøpe en 2930 og om det var verdt det. Jeg har skjønt det sånn at 2930 er en meget habil spiller, men den er foreløpig for dyr for meg. Derfor sto valget mellom 696 og Oppo981; og at jeg ville få bedre bilde på Pearl med 696 (576i) enn Oppo (1080p).
    Innlegget mitt var heller ikke ment som reklame for 2930. Jeg brukte den som eksempel på hvordan jeg opplevde forskjellene på 576i over HDMI vs oppskalert og deinterlaced fra samme spiller, og for å understreke at 576i over HDMI fra en 696 eller lignende er et svært godt alternativ til Pearl. Skal du ha noe som er bedre enn det må det være en spiller som kan gjøre en enda bedre jobb enn VW50 på både skalering og deinterlacing, og da må en opp endel i pris. DET var poenget mitt.

Neste spørsmål du stiller kan jeg ikke svare 100% sikkert på, da jeg ikke har testet 696 og den nyeste Oppoen. Men dersom den presterer noe i samme stilen som forgjengeren har jeg ikke store trua på at den skal klare å gjøre jobben noe bedre med 1080p enn 576i over HDMI fra 696. But I'm guessing a bit here...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett annet spørsmål er jo om 576i ut over HDMI varierer i bildekvalitet fra merke til merke?

Det er jo en del alternativer nå både fra Oppo, Denon, Arkam og Pioneer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da blir detnok en Pioneer 696 til Pearl. Vet ikke om Oppo tar 576i over HDMI, jeg. Gjør den det hadde det vært interessant å se hvordan 576i fra forskjellige spillere er. Er det noen forskjell eller sendes bildet som et slags rå-format? I såfall så ynes jeg den nye Oppo hadde litt finere design enn 696, da.Men det er waaay OT.

Er det noen av dere nye Pearl-eiere som tør å se på hvordan konvergensen ligger an. Fra engelske avforums så virker det som om noen har byttet eksemplar både 2 og tre ganger før de var fornøyd. Eller er de senere produksjonsmodellene bedre på dette?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da blir detnok en Pioneer 696 til Pearl. Vet ikke om Oppo tar 576i over HDMI, jeg. Gjør den det hadde det vært interessant å se hvordan 576i fra forskjellige spillere er. Er det noen forskjell eller sendes bildet som et slags rå-format?
    Jeg og Arendal tar vel en sammenligning av 576i på hans 696 og min 2930 når vi har gjort oss ferdig med julen. Er spent på dette selv jeg.....

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere nye Pearl-eiere som tør å se på hvordan konvergensen ligger an. Fra engelske avforums så virker det som om noen har byttet eksemplar både 2 og tre ganger før de var fornøyd. Eller er de senere produksjonsmodellene bedre på dette?
    Jeg har fortsatt ikke lagt merke til noen problemer med konvergens, men så savner jeg også et skikkelig test-pattern.. Men jeg har zoomet bildet helt opp til 150" og vært med nesen borti bildet uten at jeg har klart å legge merke til noe problem, så helt på trynet kan det iallefall ikke være!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt ikke lagt merke til noen problemer med konvergens, men så savner jeg også et skikkelig test-pattern..
    Det finnes forskjellige muligheter her forutsatt at du har PC. Jeg bruker selv dette:

IDK TECH: Software pattern generator for Windows PC

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det finnes forskjellige muligheter her forutsatt at du har PC. Jeg bruker selv dette:

IDK TECH: Software pattern generator for Windows PC
    Har PC, men den er ikke tilkoblet.. Må innrømme det at jeg har gått lei av å bruke PC på prosjektøren, hører liksom ikke hjemme i kinoen (IMHO).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PC, men den er ikke tilkoblet.. Må innrømme det at jeg har gått lei av å bruke PC på prosjektøren, hører liksom ikke hjemme i kinoen (IMHO).
    Det holder med en laptop som støtter 1920*1080 også

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe så enkelt som å bruke THX optimiser, som finnes på en del DVDer?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe så enkelt som å bruke THX optimiser, som finnes på en del DVDer?
    Særdeles få av dem som har 1920x1080 1:1 mønster..

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi er snille gutter så får vi slike mønstre i VantageHD'n en vakker dag i 2007, tklev...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Hvis vi er snille gutter så får vi slike mønstre i VantageHD'n en vakker dag i 2007, tklev...
    Joda, det hadde jo vært kjekt det.. Men jeg regner egentlig med at jeg får DVE på HD-DVD før det evt. dukker opp..

Side 29 av 36 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •