Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 36 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 708
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med 2,35:1 lerret er du nødt til å ha fargene på wide må du skjønne;-)

Bruker forresten akkurat de samme instillingene selv.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere pearl eiere om dette?

Cine4home tweaks the Pearl - AVS Forum

pt

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fristende! Men 20% mer lys er tross alt ikke så mye, den økte kontrasten kan derimot være veldig grei.. (Spesielt sortnivå..) Det krever jo helt spesielle instrumenter for å justere riktig da..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Tja.. Siden Ruby på en del områder faktisk var bedre enn Qualia, så er det jo lov å håpe at Pearl kan fortsette trenden!

God spådom, ser ut for at du fikk rett på mange måter.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, ganske heldig med spådommene ja.. Bomma litt på pris, men den kom nære nok 30k til at jeg bare "måtte" slå til..

Uansett, etter å ha sett noen HD-DVD filmer så er jeg iallefall veldig fornøyd med bildekvaliteten! Sliter virker å finne noe å stille på for å få bedre bilde.. :-|..

Har 2 spørsmål:
    Har noen andre lagt merke til at det virker som om det er "overscan" på panelet? Det er ca. 5% med mørke kanter rundt hele bilde, selv når en henter opp zoom/focus test-mønsteret, så fyller ikke det hele panelet. Det går en tydelig firkant rundt det mønsteret. Regner egentlig ikke med at det har noen forringende effekt, men jeg mangler desverre noen 1:1 mønster for å teste om hele oppløsningen er tilgjengelig, eller om det er noe av panelet vi går glipp av.

Nr. 2.. Jeg fikk problemer med lipsync i dag, da jeg så på DVD. Har ikke hatt dette problemet med HD-DVD, regner med at det kan ha å gjøre med Vantagen..? Hadde håpt jeg skulle slippe å koble lydsignalet via video-scaleren, men ser ut som om jeg må det, siden det tydeligvis er forskjell på hvor mye delay Vantagen legger på etter hva slags signal den får inn. (Tipper det var videobasert materiell, sesong 4 av serien 24 forøvrig.)

Bildet er iallefall veldig bra både på DVD og HD-DVD.. Neste steg blir å få gjort noen direkte sammenligninger mellom DVD og HD-DVD, skal bli spennende å se hvor god Vantagen er til å oppskalere vanlig DVD (ser veldig bra ut så langt, men har tross alt bare sett 1 episode med 24 enda)..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En VPU vil alltid forsinke bildet noe pga prosesseringen, så du må enten koble lydsignalet via Vantagen, ev. benytte lipsynk-delay på receiveren (som jo burde funke på din Z9?)... Litt drit å måtte endre på delayen hele tiden, men, er jo som du har erfart en del mer prosessering som skjer på HD-DVD... Vantagen er vel imidlertid godt utstyrt mht justering av lipsynk, er den ikke?

EDIT: Når jeg tenker meg om passer egentlike ikke Vantage diskusjonen i denne tråden, grav gjerne opp den gamle Vantage-tråden, så kan vi ta diskusjonen der med mindre det allerede er avklart...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med nye leketøy for øvrig, og med HD-DVD på 1080i til Vantage og VW50 snakker vi jo referanseutstyr også...og 3,3 meters DreamScreen 2.35:1 lerret også a dø... GREEN!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 spørsmål:
    Har noen andre lagt merke til at det virker som om det er "overscan" på panelet? Det er ca. 5% med mørke kanter rundt hele bilde, selv når en henter opp zoom/focus test-mønsteret, så fyller ikke det hele panelet. Det går en tydelig firkant rundt det mønsteret. Regner egentlig ikke med at det har noen forringende effekt, men jeg mangler desverre noen 1:1 mønster for å teste om hele oppløsningen er tilgjengelig, eller om det er noe av panelet vi går glipp av.
    Den mørke kanten du snakker om er helt vanlig på Lcos baserte projektorer, og er ikke del av "det effektive bildet". Det vil si at det en slags skygge. Jeg er litt usikker på hva det skyldes, men JVCs Lcos projektorer har det også.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Den mørke kanten du snakker om er helt vanlig på Lcos baserte projektorer, og er ikke del av "det effektive bildet". Det vil si at det en slags skygge. Jeg er litt usikker på hva det skyldes, men JVCs Lcos projektorer har det også.
    Ahh, takk for raskt svar, da skulle det "problemet" være løst.. Ulempen er jo selvsagt at jeg da må fikse maskering på sidene i mitt 2.35 oppsett når jeg skal se på 16:9 filmer, men det hadde jeg strengt tatt hatt behov for uansett..

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare LCOS/SXRD som lider av dette, jeg ser også samme greie på 2.35:1 3DLP. Ellers - artig at flere har VantageHD. La oss grave frem den gamle tråden og sammenligne resultater der.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har prøvd å bruke VW50 sammen med HTPC? Hvordan fungerer 1920x1080 på HDMI-inngangen?

Selv vurderer jeg sterkt å gå til innkjøp av en HTPC å bruke sammen med min projektor...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har prøvd å bruke VW50 sammen med HTPC? Hvordan fungerer 1920x1080 på HDMI-inngangen?
    Jeg har brukt min VW50 sammen med HTPC, og det fungerer utmerket !
    1:1 pixelmapping er ingen probelem

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og så på denne på Sony Center i Bergen for et par dager siden. Må innrømme at jeg ble skuffet. Syns det var endel støy og langt mindre skarpt en jeg hadde forestilt meg. Tror dog de brukte en relativt rimelig DVD spiller med HDMI og bildet var 260 bredt, men allikvel... Filmen var Starsky& Hutch. Noen andre som har sett dette oppsettet og kan kommentere om det er representativt for hva denne er kapabel til? Jeg tror vel egentlig ikke det...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du langt på vei besvarer spørsmålet ditt selv JD, hvis kilden har vært DVD. Riktig imponerende blir det vel ikke før VW50 blir mater med godt 1080P kilde materiale, og det er vel det man egentlig børr bruke på 1080P projektorer skal man se noe av hva de kan prestere.

Har ikke sett det nevnte opsettet, men ting som går igjen ved slike oppsett er vel mangel på lyskontroll og riktig oppsett og kalibrering, og da kommer vel egentlig de fleste projektorer litt dårlig ut.....

Edit: En annen ting når det gjelder bildeskarphet, kan dette både være et konvergens problem eller et optisk fokuserings problem for oppsettet på den projektoren du så. Ellers så kan det også oppfattes litt diffust på et stort bilde fra en oppskalert kilde hvis man ikke ser selve rute inndelingen og pixcel oppbyggningen av bildet. Dette er vel typiske ting man legger merke til selv med med godt oppsatte 1080P projektorer med meget høy aktiv Pixcel dekningsgrad vs rutenett i mellom pixcel strukturen. Dette har vel også langt på vei vært et typisk CRT projektorer problem også, der de ikke er noe skarpt opptegnet og "falsk" bildeinfomasjon som gir en form for sharpness følelse.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk så ille at jeg ikke syns det var merkbart bedre, muligens med unntak av fargene, enn min Epson TW 600/Panasonic S97.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det var faktisk så ille at jeg ikke syns det var merkbart bedre, muligens med unntak av fargene, enn min Epson TW 600/Panasonic S97.
    Da er det noe som er galt et sted. Uten å disse YW600/S97 på noen måte.....

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du egentlig ikke sett Sony Pearl enda; for med så dårlig inntrykk som du sitter igjen med har ingenting med Pearls reelle bildekvalitet å gjøre.

Enkelte steder kan få alle pj til å se dårlig ut uansett pris. Men det er jo merkelig av Sony centeret å presentere success-projektoren på en så elendig måte!
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det positive er jo at oppgraderingssyken ikke meldte seg umiddelbart...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det positive er jo at oppgraderingssyken ikke meldte seg umiddelbart...
    Er en egen evne det å se det positive i alt..... ;-)

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og så på denne på Sony Center i Bergen for et par dager siden. Må innrømme at jeg ble skuffet. Syns det var endel støy og langt mindre skarpt en jeg hadde forestilt meg. Tror dog de brukte en relativt rimelig DVD spiller med HDMI og bildet var 260 bredt, men allikvel... Filmen var Starsky& Hutch. Noen andre som har sett dette oppsettet og kan kommentere om det er representativt for hva denne er kapabel til? Jeg tror vel egentlig ikke det...
    Jeg har også sett dette men jeg kan forsikre deg om at den er kapabel til mye bedre enn det som blir vist på sonycenteret.Det er synd at ikke de er flinkere til å vise hva som bor i ett så godt produkt.
    Mvh bigtor

Side 28 av 36 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •