Sony "Pearl" VPL-VW50 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 36 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 708
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tok ikke med den siden den "nesten" ikke spiller DVD.

Selvsagt skal den også testes, men som DVD spiller er den uintressant for de fleste.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper dere starter en egen tråd angående denne testen gutter. Hvis dere drøyer den litt så kunne kanskje jeg og en DV139 deltatt også?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Håper dere starter en egen tråd angående denne testen gutter. Hvis dere drøyer den litt så kunne kanskje jeg og en DV139 deltatt også?
    Egen tråd blir det. Hadde vært knall om du ble med. Når får du 139'en forresten?

Siden vi snakker om dette i denne tråden; projektoren som skal vise bildet er selvfølgelig en VW50.... ;-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som hadde vært helt topp var 2 kalibrerte perler og ett digert lerret sånn at vi kunne testet 2 spillere mot hverandre direkte.

Kan ikke dere bruke pressekortet deres å få låne Saga kino har i Arendal noen timer:-D

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Egen Pearl

Jaja, da var dagen kommet.. En Pearl henger nå i "taket".. Har allerede fått sett min første film, imponerende bilder i 1080p. Har ikke fått scaleren så jeg måtte "jukse" litt for å få fylt hele 2.35 bildet, der er det veldig kjekt med motorisert zoom og lenseshift! Fikk fylt hele 2.35 rammen av mitt 150" 16:9 lerret, og det verste var at jeg syntes det var bra lyssterkt! (Spesielt i High mode, er jeg rar??) De fleste anbefaler jo maks 120" ilag med denne prosjektøren..

Uansett, håper på å få Vantage til helga, da blir det mer avansert testing!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en bra projektor, tklev.
    Hvilke inntrykk sitter du igjen medd så langt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, sammen med Vantage så blir det 'fett' å se HD.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, tklev.

Hvordan er konvergensen?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye tklev.
    Akkurat samme kombo som jeg ønsker meg. Gleder meg til å høre nærmere om dine inntrykk når du mottar Vantagen

pt

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!
    Hvilket lerret bruker du?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Grattis!
    Hvilket lerret bruker du?
    Dreamscrean Dynagrey rammelerret, 150". Har maskert den nedre delen slik at jeg får et 2.35 synlig bilde(3,3 meter bredt).

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Gratulerer, tklev.

Hvordan er konvergensen?
    Tør ikke å uttale meg bastant om dette enda, da jeg ikke har noen skikkelige 1:1 test-mønster å bruke, men jeg har prøvd å se konvergensproblemer, men så langt har jeg ikke lagt merke til det (og hadde jeg vært smart, så hadde jeg nøyd meg med det..)..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jaja, da var dagen kommet.. En Pearl henger nå i "taket".. Har allerede fått sett min første film, imponerende bilder i 1080p. Har ikke fått scaleren så jeg måtte "jukse" litt for å få fylt hele 2.35 bildet, der er det veldig kjekt med motorisert zoom og lenseshift! Fikk fylt hele 2.35 rammen av mitt 150" 16:9 lerret, og det verste var at jeg syntes det var bra lyssterkt! (Spesielt i High mode, er jeg rar??) De fleste anbefaler jo maks 120" ilag med denne prosjektøren..
    Gratulerer med fet pj :-D

Hvordan "jukset" du? Ser for meg at du zoomet ut et 2.35 bilde til å dekke hele lerrettet dit. Da er det jo imponerende at du er fornøyd med lysstyrke med tanke på at du er vant til Two med 2500 ansilumen.

(Har foresten sendt deg en pm)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvordan "jukset" du? Ser for meg at du zoomet ut et 2.35 bilde til å dekke hele lerrettet dit. Da er det jo imponerende at du er fornøyd med lysstyrke med tanke på at du er vant til Two med 2500 ansilumen.
    Ehhm.. Tror du blander litt nå, er nok Model 3 du tenker på.. Model Two har "bare" 1000 ansi lumen, og 500 ANSI i eco-modus.. Men med Model Two så var jeg nødt til å bruke anamorfisk linse for å lage så stort bilde, og det gjorde jo at jeg fikk brukt hele lysstyrken til å lyse opp 2.35 delen av skjermen min..

Men det stemmer det ja, jeg brukte den motoriserte zoomen, og lagde et bilde som ville ha fylt hele 150" skjermen min, men pga. maskeringen så blir ikke de "svarte" feltene over og under vist på skjermen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhm.. Tror du blander litt nå, er nok Model 3 du tenker på
    ops: var bare et lite nummer unna (men desverre 1500 ansilumen:evil: )

Men fastholder at det er imponerende med å zoome ut et 150" bilde med en pj som har 900 ansilumen (håper jeg har rett nå) og oppleve det som lyssterkt, til og med på grått lerret!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Men fastholder at det er imponerende med å zoome ut et 150" bilde med en pj som har 900 ansilumen (håper jeg har rett nå) og oppleve det som lyssterkt, til og med på grått lerret!
    Er jo det flere av oss har bemerket da, at i frontprojeksjonsoppsett med god lyskontroll vil lysstyrken til VW50 som oftest være god nok. Men det er nok akkurat på kanten av hva den kan klare, dette.

Grattis med ny PJ, tklev. Kjenner godt følelsen din. Skal en tur til Gorm i morra for å få kallibrert min skikkelig, og gleder meg til å se forbedringene.

Når det gjelder lerretsvalg er jeg selv litt i "stuss". Har i dag en 100" Adeo Greyvision, men sysler litt med tankene om å teste ut et hvitt lerret. Mitt rom har kloss jo 100% lyskontroll, med mørke vegger og tak. I de aller mørkeste scenene blir sortnivået utrolig bra, så ikke sikkert jeg vil lide noen nød med et hvitt lerret. En får jo enda mer punch og trykk i bildet med et hvitt lerret. Valgets kvaler her.....

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å går kveld fikk vi foret perla til Anfield med HD materiale og det likte den godt

Både HD-DVD og Blu-ray ser helt fantastisk ut og VW50 leverer så det monner.

Men, vær forsiktig for det svært vanedannende

Vi så HD først og sammenliknet med DVD etterpå og selv om 576i over HDMI fra Pioneer 696 eller 1080p fra Panasonic MDP-BD10 ser bra ut blir det ikke det samme.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er jo det flere av oss har bemerket da, at i frontprojeksjonsoppsett med god lyskontroll vil lysstyrken til VW50 som oftest være god nok. Men det er nok akkurat på kanten av hva den kan klare, dette.
    Mmh.. Pæra er helt ny, og med lampekontroll på high så fungerte dette veldig bra.. Men, så kommer det du skriver litt lenger ned ang. punch og trykk.. Vi startet i går med å se filmen Unforgiven, jeg stilte inn på lav lampestyrke og snurret film.. Presterte faktisk å si noe sånt som at jeg ikke skjønte hvorfor folk trengte mer lys enn dette <sic>.. Iallefall, litt lenger ut i filmen, så tenkte jeg å prøve å sette prosjektøren i high modus, dette var i en ute-scene.. Og jeg fikk rett og slett bakoversveis.. det ble virkelig mye mer punch og trykk i bildet! Absolutt sort er fortsatt ikke på det nivået jeg vil ha det, men det kan være ting med oppsetett jeg har oversett, pluss, at jeg ble tvunget til å bruke en component kabel siden HDMI kabelen min sviktet meg.. :-|

En annen liten ting jeg la merke til, jeg gikk igjennom oppsettet på prosjektøren, og det var veldig lite jeg fant ut at jeg ønsket å endre sånn i utgangspunktet. Er det noen spesielle ting jeg bør sjekke/stille på som dere andre Pearl-eiere har lagt merke til kan være lurt?

PS: Uvant med 4-kantete pixler! Hadde trodd pixlene skulle bli mye mindre med 1920x1080, men i realiteten så virker de større enn de jeg husker ifra Sony HS-20 (1366x768). Her kommer sikkert den høyere fillraten inn i bildet..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv (dette før kallibreringen i morgen) satt fargetemperaturen til "low", samme med pærestyrken. Fargene til "WIDE" og irisen i "AUTO 1". Dette er vel det "grøvste".

Med et hvitt lerret vil en vel få den ekstra punchen i bildet i normalt opplyste scener, samtidig som pæren trygt kan settes til "LOW" med dertil lengre levetid fremfor "HIGH"-modus.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har selv (dette før kallibreringen i morgen) satt fargetemperaturen til "low", samme med pærestyrken. Fargene til "WIDE" og irisen i "AUTO 1". Dette er vel det "grøvste".

Med et hvitt lerret vil en vel få den ekstra punchen i bildet i normalt opplyste scener, samtidig som pæren trygt kan settes til "LOW" med dertil lengre levetid fremfor "HIGH"-modus.
    Ahh, akkurat samme instillinger jeg kom frem til det.. Brightness stemte bra rett utav boksen (iallefall med den kilden jeg brukte), og contrast er vel omtrent håpløst å begynne å stille på når en bruker iris.. Iallefall uten skikkelig systematisk testing, forskjellige..

Synes det er merkelig at fargene satt til "wide" skal gi et såpass annerledes/bedre bilde enn vanlig.. Var iallefall ikke tvil om at wide ga det mest "riktige" resultatet etter min smak..

Side 27 av 36 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •